Přítomný čas průběhový

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
Advertisements

Present Continuous (Přítomný čas průběhový).  Probíhá právě teď,  vyjadřuje jistou, zajištěnou, naplánovanou budoucnost  Now, just now, at the moment,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_431_Přítomný čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Present Continuous (Přítomný čas průběhový).  Probíhá právě teď,  vyjadřuje jistou, zajištěnou, naplánovanou budoucnost  Now, just now, at the moment,
Present continuous - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_370, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Přítomný čas průběhový
Časování slovesa „to be“ - být
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Continuous Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1A_12_.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Čekalová Sylva. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Anotace – Otázky Anotace - Pracovní list k procvičení tvoření otázek pomocí tázacích zájmen, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština,
Present simple and continuous. ● I love my sister. ● Baby doesn´t have hair. ● It is a summer day. ● The boy is smiling. ● He is carrying his sister.
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_ Past continuous Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Present Tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
Future tense Budoucí čas vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Anotace - Animals Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina Očekávaný výstup - Plynulé.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
PRESENT SIMPLE NEGATIVE_09
VY_32_INOVACE_436 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Anotace – Dny v týdnu Anotace Autor Čeština, angličtina Jazyk
VY_32_INOVACE_437 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Sloveso být – přítomný čas
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Budoucí čas vyjádřený vazbou TO BE GOING TO
PRESENT CONTINUOUS aneb přítomný čas průběhový
Tvorba příslovcí a jejich stupňování
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Přítomný průběhový čas The present continuous tense
Present simple versus present continuous
Jak je to s časy v angličtině...
TO BE – questions, short answers
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Present Simple Přítomný čas prostý. Present Simple Přítomný čas prostý.
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_15
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ)
Budoucí čas WILL Future tense Zpracovala: Ing. Alice Javoříková
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Stupňování přídavných jmen
Past Simple – tvar a použití
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Otázka a zápor v angličtině
Autor: Michaela Vráblíková Název : VY_32_INOVACE_43AJ_5tr_SLOVICKA15.
VY_22_INOVACE_AJ
Minulý čas prostý pravidelných sloves
Reported questions 1. Wh- questions
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Muset v angličtině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Šimon Daníček. Dostupné z Metodického portálu ISSN
(Přítomný čas průběhový)
Představujeme a sestavujeme krychli
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_19_Test -PPČ
VY_32_INOVACE_09. 3/01 ZÁKLADNÍ ŠKOLA JABLONEC NAD NISOU, 5
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_09. 1/08 ZÁKLADNÍ ŠKOLA JABLONEC NAD NISOU, 5
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
CAN YOU COUNT? Hi, I´m Patrik. Hi, I´m Denis.
Výukový materiál pro 3. ročník
VY_32_INOVACE_Spo_I_15 Past continuous
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (Present continuous)
VY_32_INOVACE_35 HE IS …… SHE IS …...
VY_32_INOVACE_Spo_I_17 Past continuous - questions
Transkript prezentace:

Přítomný čas průběhový Present continuous Zpracovala: Ing. Alice Javoříková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Přítomný čas průběhový Vyjadřuje: děj právě probíhající; děj, který začal, probíhá a patrně ještě bude pokračovat; blízkou naplánovanou budoucnost. Nepoužívá se u: Slovesa pasivního vnímání (SEE, HEAR), slovesa pasivních duševních pochodů (THINK, KNOW), slovesa s významem chtění (WANT, NEED), slovesa s významem citové preference (LOVE, HATE), slovesa s významem překvapení (SURPRISE, SHOCK), slovesa s významem zdát se (SEEM, APPEAR). Další slovesa: CONSIST OF (skládat se z), CONTAIN (obsahovat), POSSESS (vlastnit), OWN (vlastnit), OWE (dlužit), BELONG TO (patřit komu), INCLUDE (zahrnovat), COST (stát peníze), INVOLVE (znamenat, zahrnovat), MEASURE (měřit – nikoli měřit něco), WEIGH (vážit – nikoli vážit něco), CONCERN (týkat se něčeho), FIT (padnout, slušet), MATTER (vadit – Does it matter? Vadí to?).

Oznamovací věta kladná PODMĚT + „to be“ + významové sloveso –ING + ostatní větné členy. I am playing we are playing you are playing you are playing he, she, it is playing they are playing Sloveso „to be“ je vyčasováno v přítomném čase. U některých významových sloves dochází ke zdvojení koncové souhlásky (getting, sitting, stopping, swimming etc.) Často používané výrazy: now, right now, just now, at the moment, at present. Příklad: We are playing tennis now. Teď hrajeme tenis. She is playing the piano. Ona hraje na klavír (nyní).

Oznamovací věta záporná PODMĚT + „to be“ NOT + významové sloveso –ING + ostatní větné členy. I am not playing we aren´t playing you aren´t playing you aren´t playing he, she, it isn´t playing they aren´t playing Ve všech osobách přidáme v záporu za sloveso být zápor „not“. Příklady: I am not drinking alcohol at the moment. (Zrovna) Nepiju alkohol. He isn’t eating. On nejí.

Otázka (WH-words) „To be“ + PODMĚT + významové sloveso – ING + ostatní větné členy? Am I playing? Are we playing? Are you playing? Are you playing? Is he, she, it playing? Are they playing? Otázku tvoříme prohozením slovosledu. Příklady: Are you sleeping? Spíš? Where are they going? Kam jdou?

Procvičování Přelož, utvoř otázku a zápor Podívej, teď prší. Look, it is raining. Is it raining? Look, it isn’t raining. Čtu knížku o Praze. I am reading a book about Prague. Are you reading a book about Prague? I am not reading a book about Prague. Vaříme vejce. We are cooking eggs. We aren’t cooking eggs. Are we cooking eggs?

Zdroje a literatura DUŠKOVÁ, L. Stručná mluvnice angličtiny. 6. vyd. Praha: Academia, 1991. ISBN 80- 200-0383-5. s. 160–161.