Jednotný evropský železniční prostor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Prohlášení o dráze Jiří Černý 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Martin Jareš, Ph.D. Odbor dopravy KÚ Středočeského kraje.
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Možnosti financování rozvoje venkova v programovacím období Petra Blechová UFŘP 3. ročník.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Projekty vytvářející příjmy dle článku 55 Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 Praktické zkušenosti ŘSD ČR při přípravě projektů Ing. Tomáš Brázdil.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Dokument KAP MSK - obsah
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Financování dopravní infrastruktury v období
Aktuální možnosti přímých zahraničních investic v Indii
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Členská schůze MAS Nepomuk,
Optimalizace výkonu linek pro stáčení piva do lahví
Společné a koordinované politiky EU
Úvod do dopravy a přepravy
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Inovace a regionální rozvoj
RASC Standardy řízení služeb
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Příspěvek na konferenci
Systémy řízení silniční dopravy
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Projekt realizace referenčního rozhraní
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Rychlá železnice, plány a realita
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Digitální učební materiál
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola, Teplice
Radek Čech Odbor koncepce a strategie
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Rozvoj a financování železniční infrastruktury
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Vzor pro tvorbu prezentací akcí TP SIŽI
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Šablony I a jejich realizace
Inovace VOV informace o projektu
Novinky z České společnosti pro jakost
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Vítáme Vás v Luhačovicích
Financování železniční infrastruktury
Systém odměňování výkonu
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Transkript prezentace:

Jednotný evropský železniční prostor Ing. Jindřich Kušnír ředitel odboru drážní a vodní dopravy

Železniční politika EU Institucionální pilíř Jednotný evropský železniční prostor Technický pilíř Interoperabilita a bezpečnost Infrastrukturní pilíř Transevropská dopravní síť Vyšší konkurenceschopnost a atraktivita železnice

Institucionální pilíř snaha o vytvoření jednotného železničního trhu EU oddělení infrastruktury od dopravce(ů) a liberalizace přístupu na infrastrukturu společná pravidla pro regulaci provozování dopravy v rámci celé EU „silniční“ model na železnici … historický experiment odlišná technologie železnice – striktně řízený a silně regulovaný přístup KFNB ATE StEG KFJB BEB ČD ČSD RJ ARR ČDC AWT MT SŽDC

Technický pilíř interoperabilita a společná pravidla bezpečnosti technický předpoklad liberalizace a jednotného trhu sjednocení technických a provozních pravidel na rozhraní vozidlo – infrastruktura technické specifikace pro interoperabilitu (TSI) – společné technické standardy nejznámější součást: ERTMS pokrývá všechny subsystémy železnice

Infrastrukturní pilíř nová politika TEN-T hlavní železniční tahy zvlášť pro osobní a pro nákladní dopravu stanovení parametrů rozvoje sítě rozšiřování sítě vysokorychlostních tratí – rychlost a kapacita Hlavní tahy TEN-T v ČR

Železniční síť TEN-T osobní nákladní

Dosavadní přínosy oživení trhu nákladní dopravy: zvýšení kvality služeb, důraz na přesnost inovace, nové technologie investice do vozidel rozvoj zejména kombinované dopravy, automotive oživení trhu osobní dopravy: vyšší aktivita státních dopravců v osobní dopravě „pod hrozbou“ liberalizace inovativní přístup u některých nových dopravců větší nabídka … avšak jen v atraktivních směrech vyšší tempo modernizace infrastruktury odstranění některých překážek pohybu vlaků přes hranice zvýšení zájmu politiků a veřejnosti o železnici, zlepšení image železnice

Problémy a úkoly do budoucna Institucionální pilíř: oslabení vazeb mezi infrastrukturou a dopravou – nouzová „unitarizace“ železnice vytvářením různých koordinačních grémií a skupin vyšší administrativní náročnost celého systému otázka, zda bude možné tolik subjektů efektivně regulovat z úrovně státu soutěž osobních dopravců na trhu – devalvace ziskového potenciálu linek, neefektivní využití kapacity infrastruktury s negativy pro ostatní segmenty soutěž osobních dopravců o trh – spíše než soukromí dopravci spolu často soutěží dcery státních molochů ze západní Evropy nutnost řešení integrace tarifu a vydávání jízdenek v osobní dopravě potřeba nezapomínat na sice okrajové ale často důležité segmenty

Problémy a úkoly do budoucna Technický pilíř: potřeba dořešení kompatibility různých verzí ERTMS otázka priority řešení oblastí, které železnici více zatěžují než jí pomáhají (např. hluk) obava z finanční a časové náročnosti schvalování vozidel a částí infrastruktury na úrovni EUAR podle IV. železničního balíčku Infrastrukturní pilíř: nedostatečný důraz na řešení přeshraničních úseků – potřeba jiné metodiky nedostatečný důraz na jednotnost parametrů důležitých tahů a koridorů – potřeba zohlednění v metodice protisměrné působení různých útvarů EU na parametry projektů – požadavky TEN-T a TSI vs. metodika efektivnosti vs. JASPERS nedostatečný důraz na rezervní kapacitu pro rozvoj nákladní dopravy

Dotazy … komentáře ? jindrich.kusnir@mdcr.cz 225 131 361