Instruktor sjezového lyžování (50) jen pro vnitřní potřebu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Instruktor lyžování © 2008 jen pro vnitřní potřebu Metodická komise ÚZL SL ČR.
Advertisements

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_AUT2_11 Geometrie řízení. Geometrická poloha kol má zásadní vliv na bezpečnost provozu vozidel. Za jedoucím vozidlem zanechávají odvalující.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad zajišťování venkovních a štítových zdí.
Metodická komise OSÚ-ZL Cvičitel lyžování © 2010.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_24_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Fyzika a počasí.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Protahovací cvičení pro zádové svaly a páteř Výukový materiál č.: VY_INOVACE_32_68_protahovací cvičení – záda a páteř Vypracovala: Mgr. Miroslava Spurná.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
SPALOVACÍ MOTORY. Jsou to stroje (tepelné motory), ve kterých se přeměňuje tepelná energie vzniklá hořením paliva na energii pohybovou. Palivo spalují.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 31 Anotace.
Výuka lyžování a snowboardingu V OSÚ ZL SL ČR
Instruktor lyžování (150)
jen pro vnitřní potřebu
Ročník:  3. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
jen pro vnitřní potřebu
Instruktor lyžování II.třídy (150) jen pro vnitřní potřebu
Šablona 32 VY_32_INOVACE_17_30_Pascalův zákon a hydraulika.
Cyklus a charakteristiky chodeckého kroku
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Instruktor lyžování (150) jen pro vnitřní potřebu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_23_FYZIKA
6. Kinematika – druhy pohybů, skládání pohybů
Strečink Je možné provádět denně po tréninku, nejméně však 4x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené a nejsou.
2.2. Dynamika hmotného bodu … Newtonovy zákony
Instruktor sjezdového lyžování (50) jen pro vnitřní potřebu
Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Horská klinika 2009 David Winkler DRACI Brno
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
Teplovodní otopné soustavy Vypracovala: Ing
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Vybraná témata teorie tělesné výchovy
Instruktor lyžování praktikant jen pro vnitřní potřebu
jen pro vnitřní potřebu
Klasifikace singularit
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Přední francouzský teoretik Gérard Gautier uvádí ve své studii (čtvrtletník Entraineur de ski alpin č.98 – červen 2016) zajímavé poznatky o měnící se vzdálenosti.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Systém vzdělávání v OSÚ ZL SLČR
Struktura snowboardingu pro OSÚ ZS SL ČR
Útočné činnosti jednotlivce vztahového typu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Předpoklady úspěšné jízdy závodníka
Instruktor IV.třídy (Praktikant) jen pro vnitřní potřebu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Metodický dopis sjezdového lyžování pro OSÚ ZS SL ČR (2017)
Struktura výuky telemarku pro OSÚ ZS SL ČR
PŘEDZÁVODNÍ OBDOBÍ KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Metodický dopis výuky dětí pro OSÚ ZS SL ČR (2017)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
2.2. Dynamika hmotného bodu … Newtonovy zákony
Geometrie řízení a uložení kol.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Tečné a normálové zrychlení
Transkript prezentace:

Instruktor sjezového lyžování (50) jen pro vnitřní potřebu © 2008 upraveno 2016 jen pro vnitřní potřebu Metodická komise ÚZL SL ČR 1

O B S A H 3 hod.

Převzato: PŘÍBRAMSKÝ aj. (1999) Schéma lyžařského výcviku Převzato: PŘÍBRAMSKÝ aj. (1999)

Sturktura výuky sjezdového lyžování pro OSÚ ZL SL ČR 2016 Závodní a ostatní formy lyžování Modifikované oblouky Řezané Smýkané Řezané oblouky Smýkané oblouky Základní oblouky Sjezdová průprava 4 4

Obsah jednotlivých částí ve struktuře : ZELENÁ 1. Všeobecná lyžařská průprava (komplexní lyžařské vjemy začátečníka, základní lyžařské dovednosti, oblouky v pluhu, jízda na vleku) 2. Specializovaná průprava pro sjíždění a zatáčení (základní lyžařské dovednosti pro zatáčení na lyžích, oblouky ke svahu, vlnovka) MODRÁ- (ještě nedělíme výuku na dva sloupy) 1. Základní oblouky (přívratné oblouky, paralelní oblouky) ČERVENÁ 1. Řezané oblouky (technika provedení různých variant – střední, krátký a dlouhý oblouk a zdokonalovací cvičení) 2. Smýkané oblouky (technika provedení různých variant – střední,krátký a dlouhý oblouk a zdokonalovací cvičení) Nemělo by se ve spec. Průpravách také objevit, že jde o pohyb těžiště? U carvingových v bočním směru a u smýkaných ve vertikálním směru? ČERNÁ Race a fun carvingové oblouky Modifikace oblouků do složitého terénu (s přibrzděním, s přeskokem, v boulích v hlubokém sněhu) 5 5 5 5

Způsob vedení lyží v oblouku Oblouky řezané – oblouky, ve kterých lyže vedeme po hranách s cílem maximální eliminace jejich smykání Oblouky smýkané – oblouky, ve kterých se ve fázi vedení lyže smýkají s cílem usnadnit zahájení oblouku nebo regulovat rychlost jízdy. Vzájemné postavení lyží Přívratné oblouky – oblouky zahajované z jednostranného nebo oboustranného přívratu Paralelní oblouky – oblouky prováděné ve všech fázích v paralelním postavení lyží

Krátké – střední – dlouhé podle spádnicové délky oblouku Délka oblouků Krátké – střední – dlouhé podle spádnicové délky oblouku 5 až 8 m poloměr = rádius 12 až 15 m 20 a více m spádnicové délky Upraveno a doplněno podle: ŠTUMBAUER a VOBR (2005)

Otevřené – zavřené podle vrstevnicové šířky oblouku Tvar a šířka oblouků Otevřené – zavřené podle vrstevnicové šířky oblouku úhel oblouku otevřené * zavřené při spádnici až k vrstevnici Upraveno podle: ŠTUMBAUER a VOBR (2005)

Průběh a fáze oblouků MARŠÍK (2003)

Sjíždění a zatáčení – základy biomechaniky Pohyb po nakloněné rovině: přímočarý (sjezd) křivočarý (zatáčení) Síly vnější: gravitace, odpor vzduchu, tření sněhu, odstředivá síla F odstředivá Síly vnitřní: svalová aktivita lyžaře F dostředivá

Uvedení lyží do točení tlakem do vnitřních hran zatížených lyží Naklopení lyží na hrany a jejich zatížení lze provést: Pohybem kotníků, kolen a pánve do směru tvořeného oblouku (dopředu – dovnitř - dolů)

Náklonem celého„těla“ Pohybem kotníků, kolen a pánve do směru tvořeného oblouku v kombinaci s odklonem trupu (dle rychlosti jízdy) Náklonem celého„těla“ Východiska ČEPELÁK (1964) * Principy ZEHETMAYER (1996) * Analýza chůze www.sportscience.org (2005) * École du sci francais MEMENTO (2005) * Moderní lyžování (2005)

Oblouky zahajované zatěžováním lyží a tlakem na vnitřní hrany lyží Oblouky v pluhu Oblouky s přívratem vyšší lyží Paralelní oblouky Carvingové oblouky

Oblouky zahájené aktivním odlehčením lyží, oporou o hůl a rotací pánve a nohou Oblouk z pluhu Oblouk z přívratu nižší lyží Smýkané oblouky Modifikace smýkaných oblouků do složitého terénu

Různý podíl smyku v průběhu vedení oblouku!! Uvedení lyží do točení - aktivní odlehčení lyží, opora o hůl a mírná rotace pánve a nohou Různý podíl smyku v průběhu vedení oblouku!! z d v i h Odlehčení lyží Stáčení do oblouku

K o n e c Autorský kolektiv: KOMEŠTÍK B., FINKOVÁ D., KRNÁČ P. a NOVÁK M. úprava 2016: MK OSÚ ZL SLČR 16