Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
01 Tepelnémotory.
Advertisements

Aktualita na kterou jste se nemohli dočkat
PARNÍ STROJ Zpracovali
Parní stroj Info.
Vazby systému s okolím - pozitivní, negativní
Otázka č.17 a) Klikové mechanismy.
VY_32_INOVACE_FYZ_RO_11 Digitální učební materiál
TEPELNÉ MOTORY.
Parní stroj.
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Digitální učební materiál
Grantový projekt multimediální výuky
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.
MOTORY Ondřej Hornig 2006.
Tepelné stroje -motory
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Elektronická učebnice – II
Kryštof Klika, Lukáš Svoboda
Popis a funkce elektrárny
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
SPALOVACÍ MOTORY.
Čtyřdobý zážehový motor
Tepelné motory.
PARNÍ TURBÍNA Barbora Čomová, Milan Večeřa, Veronika Nováková, Vojtěch Rezek, Adam Kostrhun.
Spalovací Turbína.
Rozdělení motorů Parní motry
Vynález lodě na parní pohon a lodního šroubu
Tepelné motory Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Parní stroj Parní stroj je nejstarší tepelný motor.
Ondřej Kašík 8.B oo9. Parní stroj - je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou, nejčastěji rotační.
Filip Leden. Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164.
Spalovací Motory Benzínové
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_19 Název materiáluTepelné.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
P ARNÍ STROJ Daniel Glosík 8.B. Parní stroj je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou. Schéma práce stroje.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Klady a zápory parní energie: Zápory: 1)výsledná účinnost 5% – 15% energie Klady: 1 ) vysokou spolehlivostí a schopností práce 2)nevadí přetížení.
Michaela Sieglova 8.B. → nejstarší tepelný motor → Přeměňuje část vnitřní energie paliva uvolněné hořením na energii mechanickou → vynálezce James Watt.
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Historie Spalovacích motorů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
TEPELNÉ MOTORY.
Energie ohně.
Účinnost – řešení úloh VY_32_INOVACE_15_Účinnost
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE)
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Tání a tuhnutí - početní úlohy
Energie VY_32_INOVACE_05_Energie Autor: Pavlína Čermáková
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
VY_32_INOVACE_F8-004 FYZIKA 8.ROČNÍK ENERGIE Název školy
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Mgr. Jan Ptáčník – Fyzika - Tercie
Transkript prezentace:

Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

parník Titanic bitevní loď [1] [2] jaderná ponorka [3]

Historie využití vodní páry v parním stroji Horká pára může nadzvednout pokličku hrnce – koná práci. Do cesty jí dáme větrník  roztočí ho! Nedala by se horká vodní pára využít k pohonu strojů nebo vozidel?  první tepelné motory (motory jsou stroje, v nichž se přeměňuje energie určitého druhu na pohybovou energii). Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního kotle. Vylepšení parního stroje provedl r. 1784 J. Watt tzv. „šoupátky“. Po tomto objevu se začal parní stroj používat k pohonu strojů, lokomotiv i parníků.

Parní stroj – využití a činnost [5] [4] Využití: parní lokomotivy, parní automobily, parník, parní válec, parní turbíny v elektrárnách Nevýhody: velká hmotnost nízká účinnost (10%) parní turbíny mají účinnost vyšší (asi 35%)

Parní turbína se také užívá v tepelných elektrárnách. Toto zařízení postupně nahradilo parní stroj. Parní turbína je turbína, která převádí tepelnou energii páry na rotační pohyb. Parní turbína se užívá jako lodní pohon (parník, bitevní loď, jaderná ponorka). [6] Pára naráží do lopatek turbíny a kola s lopatkami se díky tomu otáčejí. Parní turbína se také užívá v tepelných elektrárnách. chemická energie v palivu mechanická energie elektrická energie teplo

V parním stroji i v turbíně se získává horká pára mimo pracovní válec motoru (např. v parním kotli). Vynálezci hledali cestu, jak spalovat palivo přímo v pracovním válci s pístem, což by podstatně zmenšilo hmotnost tepelných motorů. Takovéto motory se nazývají: PÍSTOVÉ SPALOVACÍ MOTORY Vynálezci, kteří se zasloužili o sestrojení spalovacích motorů: Belgičan Lenoir (r. 1858), Němec K. Benz, G. Daimler a dnes nejpoužívanější čtyřtaktní spalovací motor navrhl r. 1867 Němec N. A. Otto.

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Parn%C3%AD_turb%C3%Adna http://cs.wikipedia.org/wiki/Parn%C3%ADk http://cs.wikipedia.org/wiki/Bitevn%C3%AD_lo%C4%8F [1] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/RMS_Titanic_sea_trials_April_2%2C_1912.jpg [2] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/Viribus-unitis.jpg [3] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3e/USS_Louisiana_%28SSBN-743%29.jpg [4] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/SwanningtonEngine_01.jpg [5] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Steam_engine_in_action.gif [6] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e6/Wirnik_turbiny_parowej_ORP_Wicher.jpg Vytvořeno jako DUM do předmětu fyzika na ZŠ Studentská 895, Mnichovo Hradiště