Oborový seminář – interaktivní aktivita

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Oborový seminář – interaktivní aktivita podzim 2014 Environmentální problém – učení se odborné prezentaci a diskusi.
Advertisements

Vypracoval: Pavel Krajčovič Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Třetí kariéra Věk jako příležitost – využijme potenciál zaměstnanců 50+ Diskusní seminář „Rovné šance na trhu práce“ Kateřina Kubešová, EXPERTIS PRAHA.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Seminář: Využití ICT ve výuce třída 2.C SŠZP Klatovy hlavní pořadatel: Karel Rejthar Microsoft Certified Profesional ostatní přednášející: Václav.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Praxe Portsmouth Výběrové řízení  Přihlášky- průměry známek z předchozích ročníků, známky z angličtiny, absence, motivace k přihlášení se na stáž.
Hodnocení bakalářské práce. Formální náležitosti BP odevzdat ve 2 vyhotoveních a v elektronické podobě (PDF) Dodržet termín odevzdání Hodnotí vedoucí.
Projekt práce s nadanými studenty Drahomíra Pavelková, Alena Kolčavová Zlín,
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
V obci Malé Žernoseky Bioodpady.
Platformy projektu KAP LK
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Procesní management v oddělení logistiky
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Doporučený vzor individuální prezentace
Didaktické metody Androdidaktika.
Absorpční kapacita Jihomoravského kraje
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Pracovní porada Pracovní list.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vypracoval: Tomáš Svrčina
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
V čem se liší následující ukázky
Techniky práce s mentálně postiženými
Pracovní porada Pracovní list.
Vysoká škola technická a ekonomická
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
WORD Číslování stránek
Výkladová hodina Rychločtení.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
Z0076 Meteorologie a klimatologie
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Fyzika, Dalekohledy Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název materiálu:
Digitální učební materiál
Supervizní konference 2017
Zásady tvorby prezentace
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
Psychodiagnostika dětí v mladším školním věku
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2017/2018
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Komunikace Umění prezentace. Komunikace Umění prezentace.
SLOH A KOMUNIKACE Projev, proslov.
Obědy ve Školní jídelně 5.A 2016/2017
Opička Gogo Jak jsme využitím projektové metody podněcovaly představivost dětí, rozvíjely jejich pohybové a manipulační dovednosti, asociativní myšlení,
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
UA104 – Didaktika informatiky I
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Seminář o stavebním spoření
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Oborový seminář – interaktivní aktivita Environmentální problém učení se odborné prezentaci a diskusi Jakub Hofman podzim 2016

A čím se ty vlastně živíš, Franto ? No … Nyní se zrovna zabývám hypotézou, zda bioakumulace gama-hexachlorcyklohexanu v druhu Eisenia fetida exponovanému v artificiální půdě koreluje s TOC jak ukázal van Gestel et al. (1997), či zda je spíše ovlivněna strukturou OM měřenou dle Xing et al. (2006). A čím se ty vlastně živíš, Franto ?

A nyní prosím o dotazy a diskusní příspěvky … Děkujeme za zajímavou přednášku o úbytku velkých savců v zemědělské krajině … A nyní prosím o dotazy a diskusní příspěvky … Je to nesmysl ! Nikdy jsem si ničeho takovýho nevšiml …

https://www.youtube.com/watch?v=nSGqp4-bZQY

Cíle aktivity Máme, umíme: dostatečné odborné znalosti (většinou) neomezené zdroje dat a informací - co nevíme, si najdeme IT, jsme online – rychlost získání informací

Cíle aktivity Příliš neumíme: kriticky pracovat s informacemi – soudná selekce, analýza, syntéza mezioborově přemýšlet a komunikovat mluvit o odborném tématu – prezentovat a diskutovat zvolit vhodnou úroveň odbornosti

Cíle aktivity Příliš neumíme: dokázat zaujmout posluchače, přesvědčit posluchače rozhodnout, kdy se opřít o data, citace, a kdy ne a další soft-skills - týmová práce, organizace času, (sebe)koordinace, komunikace, motivace, technické dovednosti

Prezentace odborného tématu lze ji zlepšovat, lze se ji naučit získat pozornost emoce jsou nejrychlejší proč > jak > co jinakost / originalita boduje interakce kotví pozornost „Powerpoint kills good presentation“ redukce informací ! dobře funguje grafika řeč těla, udržovat kontakt (oči!), mluvit nahlas a jasně množství nástrojů (http://www.gapminder.org/; http://prezi.com/) množství inspirace: http://www.ted.com/, http://www.tedxbrno.cz/2015, https://www.youtube.com/watch?v=Iwpi1Lm6dFo, https://www.youtube.com/watch?v=dEDcc0aCjaA, https://www.youtube.com/watch?v=eLGLtnRopJM a další „do-nots“: https://www.youtube.com/watch?v=nSGqp4-bZQY

Zadání zvolit téma / problém z oblasti chžp, ekotox, ŽP … (20 min práce ve skupinkách) kontroverzní ne zcela globální (oteplení), ani příliš specifické (molekula) odbornost cca na úrovni časopisu Vesmír, New Scientist apod. nahlásit téma představit téma 2-3 větami ostatním na semináři rozdělit skupinku na třetiny a připravit prezentace (na semináři a za domácí úkol): představení tématu / problému (5 min prezentace) argumenty (5 min prezentace) protiargumenty (5 min prezentace) - interaktivní zajímavé prezentace; zaujmout, ale ne za cenu překrucování faktů; ne lži, ale určitá míra manipulace s posluchači povolena; najít míru mezi odbornou korektností a schopností zaujmout prezentace skupinek a diskuse publika, hlasování, závěr

Témata v roce 2014 CHŽP I – Veverky šedé – zavlečený druh v UK – pozitiva/negativa a způsoby řešení CHŽP II – Polutanty v mateřském mléce – kojit či nekojit? EKOTOX I – Úbytek včel díky znečištění ŽP – jak vážný je to problém a jeho řešení … EKOTOX II – GMO – uvedení omylů na pravou míru – pozitiva a negativa geneticky modifikovaných plodin