Ukazatele kvality Atributy kvality.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

Ukazatele kvality Metodika pro tvorbu a testování ukazatelů kvality zdravotních služeb - B.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Úvod k přednáškám o Jištění kvality technologických procesů VŠCHT pd v
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Financování služeb sociální prevence z ESF Brno, 20. března 2012.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Barbora Čechová, THEIA – krizové centrum o.p.s.
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
Akreditační standardy SAK ČR pro nemocnice - I
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
Principi efektivního řízení zdravotnického zařízení
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Úřad práce České republiky
Práva a povinnosti pacientů a poskytovatelů zdravotních služeb
KVALITA – BEZPEČNOST - EFEKTIVITA
Správa sociálního zabezpečení
„IOP – šance pro váš rozvoj“
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
RASC Standardy řízení služeb
Rozhodování 1.
Řízení kolektivu. Řízení kolektivu Aby podřízení pracovali dobře, musí být splněny tyto podmínky: schopnosti podřízených pracovní podmínky motivace.
standardní alternativní teorie firmy
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
Správa sociálního zabezpečení
Přehled nejdůležitějších novinek
Kvalita ve školství Ing. Dagmar Bednářová, CSc.
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Školní poradenské pracoviště
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Problematika uzavírání smluv mezi pojišťovnami a zdravotnickými zařízeními PharmDr. Ivana Cimalová, MBA ředitelka zdravotnického odboru ZPMV ČR Čestlice,
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Výběrové kempy v Policii ČR
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Ing. Stanislava Správková
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Sociální podnikání Sociální firma.
Transkript prezentace:

Ukazatele kvality Atributy kvality

Dekompozice pojmu „kvalita zdravotních služeb“ Rozklad kvality na jednotlivé komponenty je velmi konvenční (arbitrární) krok, který je ale důležitý pro porozumění vztahů a souhry ukazatelů různého typu a zaměření.

Sedm atributů kvality zdrav. služeb Navrhujeme těchto sedm atributů kvality a výkonnosti služeb: Přístup Návaznost Přiměřenost Účinnost (Efektivnost) Hospodárnost (Efektivita) Přijatelnost Bezpečí

1- Přístup Pacient má přiměřené podmínky PŘÍSTUPU ke službám tak, že jsou poskytnuty včas, na správném místě u správného poskytovatele.

2 - Návaznost Služby na sebe vhodně NAVAZUJÍ, jsou poskytovány plynule a koordinovaně jsou ukončeny ve vhodnou dobu.

3 - Přiměřenost Služby jsou poskytovány v PŘIMĚŘENĚ vybavených zařízeních, PŘIMĚŘENĚ erudovanými zdravotníky, PŘIMĚŘENÝMI postupy (tedy v souhlase se strukturálními a procesními standardy a na úrovni současné vědy), s PŘIMĚŘENÝMI  zdroji

4 - Účinnost Služby jsou prokazatelně ÚČINNÉ a tedy vedou k žádoucím (a očekávaným) krátkodobým a dlouhodobým výsledkům.

5 - Hospodárnost Služby jsou poskytovány HOSPODÁRNĚ a je přihlíženo jak k přínosům, tak ke spotřebě zdrojů a k alokační efektivitě.

6 - Přijatelnost Služby jsou poskytovány způsobem pro pacienta PŘIJATELNÝM, tedy s ohledem na interpersonální aspekt poskytovaných služeb a subjektivní vnímání jeho situace. [1] [1] Přijatelnost je sledována především zjišťováním spokojenosti pacientů („dotazníky spokojenosti“), což není ukazatel kvality v uším slova smyslu. V širším slova smyslu tento aspekt (i vyhodnocování dotazníků) mezi měření kvality patří.

7 – Bezpečí pacienta Služby jsou poskytovány pro pacienta BEZPEČNÝM způsobem.