Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce Autorka bakalářské práce: Michala Hajná Vedoucí bakalářské práce: Ing. Renata Vrchotová Oponent bakalářské práce: Ing. Josef Kotoun České Budějovice, červen 2016
Motivace a důvody zvoleného tématu Zajímavost daného tématu Aktuálnost dané problematiky Prohloubení znalostí
Cíl bakalářské práce Cílem práce je analyzovat současnou úroveň řízení privátní značky v maloobchodě, provedení výzkumu vnímání značky spotřebiteli a návrh zlepšení stávající situace.
Výzkumné otázky Otázka číslo 1.: Nakupují zákazníci sortiment s privátní značkou, protože je levnější a zároveň kvalitou srovnatelný se sortimentem neprivátních značek? Otázka číslo 2.: Je sortiment s privátními značkami Kauflandu srovnatelný pro trh tuzemský i zahraniční? Otázka číslo 3.: Jsou privátní značky Kauflandu v České republice stejně pojmenované jako privátní značky Kauflandu v zahraničí?
Výzkumné otázky Otázka číslo 4.: Slouží privátní značka pouze jako marketingový tah, jak přilákat více spotřebitelů? Otázka číslo 5.: Na základě jakého kritéria se rozšiřuje zboží s privátní značkou? Může jít např. o nejprodávanější zboží neprivátního sortimentu?
Metodika práce Pozorovací metoda Dotazníkové šetření Řízený rozhovor
Charakteristika společnosti Název maloobchodní jednotky: Kaufland, a.s. Sídlo firmy: Bělohradská 203, Praha 6. Počet zaměstnanců v ČR: 17 200 Počet prodejen v ČR: 120 Společnost se zařadila k vedoucím potravinářským řetězcům. Privátní značky společnosti: K-Classic, K-Classic baby, K-Purland, Exquisit.
Vyhodnocení výzkumných otázek Otázka číslo 1.: Nakupují zákazníci sortiment s privátní značkou, protože je levnější a zároveň kvalitou srovnatelný se sortimentem neprivátních značek? Potvrzeno
Vyhodnocení výzkumných otázek Otázka číslo 2.: Je sortiment s privátními značkami Kauflandu srovnatelný pro trh tuzemský i zahraniční? Vyvráceno Otázka číslo 3.: Jsou privátní značky Kauflandu v České republice stejně pojmenované jako privátní značky Kauflandu v zahraničí? Potvrzeno
Vyhodnocení výzkumných otázek Otázka číslo 4.: Slouží privátní značka pouze jako marketingový tah, jak přilákat více spotřebitelů? Vyvráceno Otázka číslo 5.: Na základě jakého kritéria se rozšiřuje zboží s privátní značkou? Může jít např. o nejprodávanější zboží neprivátního sortimentu? Potvrzeno
Návrhy opatření Kvalita a propagace Reklama Internet a média Akční letáky Image výrobků Otevírací doba Věrnostní program
Závěrečné shrnutí Analýza řízení privátní značky Průzkum vnímání privátní značky Návrh na zlepšení stávající situace Cíl práce byl splněn
Doplňující otázky Vedoucí práce: Oponent práce: Proč myslíte, že jsou u nás privátní značky tak oblíbené? Jaký předpokládáte vývoj těchto značek do budoucna? Uveďte výhody zavedení privátní značky pro obchodníka, dodavatele, zákazníka. Oponent práce: Podařilo se Vám zjistit, jak velký podíl na celkovém prodeji výrobků a zboží mají privátní značky vůči značkám běžným? Je běžnou praxí, že dodavatelé „běžných“ značek výrobků platí za lepší umístění svých výrobků na prodejní ploše. Využívá tato „lepší“ místa Kaufland i pro své privátní značky na úkor získání finančních prostředků od dodavatelů „běžných“ značek?
Děkuji za pozornost