ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vliv rekreace a cestovního ruchu na životní prostředí
Advertisements

Operační program „Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství“ (OP Zemědělství) a Horizontální plán rozvoje venkova (HRDP)
Ekonomické nástroje v kontextu Rio+20
Co pro obce i kraje chystá Operační program Životní prostředí?
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Organizace ochrany přírody v ČR
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č. II.  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b, 2 b, 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Kyselý déšť.
Kyselé deště Martin HOLADA a Daniela RICHTEROVÁ 8.C.
Budoucnost Ústeckého kraje? budoucnost je vždy ovlivněna minulostí…
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
 zamezit dalšímu zhoršování životního prostředí  urychlit odstraňování jevů, které ohrožují živé i neživé složky přírody  chránit přírodní i kulturní.
Zelená revoluce Název školy
Význam ochrany životního prostředí pro člověka
Krajina a životní prostředí
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Půda – složka životního prostředí
Význam ochrany životního prostředí pro člověka
Registrační číslo projektu:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Znečištění ovzduší Ročárková, Pachmanová.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
ROZBOR UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ ENVIRONMENTÁLNÍ PILÍŘ Ostrava Ing. Jiří Krist.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Krajina a životní prostředí
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
ČESKO a jeho krajina.
Hodnocení životního prostředí ČR v kontextu The European Environment: State and Outlook 2015 Tereza Ponocná CENIA, česká informační agentura životního.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kácení lesů Těžba surovin Člověk a krajina Kulturní krajina.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Ochrana.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Životní prostředí v ČR. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Centrální zásobování teplem Kulatý stůl Hospodářská komora ČR Ing. Pavel Bartoš viceprezident HK ČR , Praha.
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
Dotační programy v období DRAHOSLAV CHUDOBA, DABONA s.r.o. 1.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Člověk a krajina – průmyslová krajina
Uhlí.
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
PRIORITNÍ OSA 3 OPŽP
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
HISTORICKÝ VÝVOJ VZTAHŮ ČLOVĚKA A PROSTŘEDÍ
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
Nařízení o Evropském registru úniků a přenosů znečišťujících látek
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Znečištěné místa na Slovácku
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Jan KOHOUTEK TEMATICKÁ OBLAST: Geografie České republiky NÁZEV DUMu: ČR – životní prostředí POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 4. KÓD DUMu: JK_CR_04 DATUM TVORBY: 4. 9. 2013 ANOTACE (ROČNÍK): kvarta – DUM – obsahuje informace o zastoupení jednotlivých složek životního prostředí v České republice METODICKÝ POKYN: Atlas České republiky – sešitový atlas pro ZŠ a víceletá gymnázia (2010)

Životní prostředí v ČR Krajina v Česku byla lidskou činností v průběhu staletí výrazně změněna, na mnoha místech i značně poškozena (např. těžbou surovin, průmyslovou a zemědělskou činností atd.) V současnosti existují zákony na ochranu životního prostředí, které platí všeobecně Kromě toho se zvýšená ochrana a péče věnuje ekologicky cenným lokalitám, relativně málo poškozeným lidskou činností http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Krkono%C5%A1e_seen_from_%C4%8Cernilov,_FastStone_sharpening10_qual98.jpg

Životní prostředí v ČR Úprava krajiny začala dobách středověku Tehdejší lidé vypalovali lesy, aby získávali půdu, přehrazovali vodní toky, aby získávali možnost chovu ryb v rybnících, odvodňovali močály, čímž vznikala kulturní krajina  Za časů vlády Marie Terezie byly sepsány první lesnické zákony, jejichž cílem bylo věnovat se regulaci lesnictví a těžby dřeva Životní prostředí se začalo v českých zemích měnit během prvních let průmyslové revoluce Nové továrny si žádaly palivo a tak se začala rozvíjet těžba surovin Byly zdokonaleny a rozšířeny uhelné doly v oblastech Mostecka, Ostravska a Kladenska Ve větší míře byla také využívána i voda z říčních zdrojů, například pro výrobu skla, či papíru

Životní prostředí v ČR Socialistický systém nepřikládal ochraně životního prostředí, velký význam - proto se začala prudce zvyšovat míra znečištění  ČSSR v postižena hlavně západní polovina země, především oblasti s vysokou úrovní těžby a průmyslu (tehdejší Severočeský a Severomoravský kraj) Snížená kvalita ovzduší, zabírání půdy pro povrchové doly a ničení měst a obcí V zemědělství se přistoupilo k velkovýrobě; malá pole byla spojena v širé lány a meze rozorány Začala se také používat průmyslová hnojiva Zvýšila se sice výroba obilnin a dalších potravin, zároveň ale vyvstal nebezpečný problém eroze - úrodná půda Silné znečištění vod- například na Berounce či Bílině, obě protékají místy s rozvinutým průmyslem

Životní prostředí v ČR K významné změně došlo po roce 1989, kdy bylo zřízeno samostatné ministerstvo životního prostředí a schválena nová ekologická legislativa (zákony o ochraně přírody, o vodách, o odpadech, o posuzování vlivů a životní prostředí (EIA) atd.) Z nich pak vyplynula např. povinnost odsíření tepelných elektráren a u dalších velkých průmyslových zdrojů znečištění snížit několikanásobně emise oxidu siřičitého Byly rovněž stanoveny limity těžby hnědého uhlí v severních Čechách, které měly ochránit zejména některá města a obce ohrožené plány těžařů Podporována byla plynofikace řady obcí, která pomohla zlepšit kvalitu ovzduší díky omezení spalování uhlí v lokálních topeništích Postupně také docházelo k zavádění řízených katalyzátorů u automobilů a v souvislostí s tím byl postupně omezován prodej olovnatých autobenzínů

Životní prostředí v ČR Přesto vlivem nárůstu automobilové dopravy docházelo ke zhoršování kvality ovzduší zejména ve velkých městech s intenzivní silniční dopravou Pozoruhodně se začaly zvyšovat emise jiných látek - sledována začala být především jemná frakce polétavého prachu, pro který začaly roku 2005 platit imisní limity, přízemní ozón a emise způsobované dopravou Stavba nových dopravních liniových staveb (silnice a dálnice) - zvýšení fragmentace krajiny(rozčlenění do stále menších částí) a vytvoření bariér pro přirozenou migraci živočichů Pro omezení těchto negativních vlivů stavby doplňovány prvky, které by měly alespoň částečně umožnit migraci, např. zvířecí přechody (ekodukty) či „podchody“

Ekodukt na vysočanské radiále http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Praha,_Vyso%C4%8Dansk%C3%A1_radi%C3%A1la,_ekodukt.JPG

Ekodukt http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:B464_B%C3%B6blingen01_2010-06-29.jpg

Životní prostředí v ČR V nakládání s odpady byly sice vybudovány nové, zabezpečené skládky a byla postupně zaváděna třídění některých druhu druhů komunálních odpadů (plasty, papír, sklo, případně bioodpad), ale přesto se produkce odpadů významně zvyšovala Začala být postupně snižována energetická náročnost průmyslové výroby, která byla, a i nadále zůstává, jednou z nejvyšších v porovnání s vyspělými zeměmi sdruženými v OECD Novým problémem se stala expanze příměstských nákupních komplexů, satelitních sídlišť, průmyslových zón či logistických areálů "na zelené louce", která vedla k záboru rozsáhlých ploch zemědělské i nezemědělské půdy a ke zničení mnoha cenných biotopů

Skládka komunálního odpadu v obci Vyskytná nad Jihlavou http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vyskytn%C3%A1_nad_Jihlavou-skl%C3%A1dka.JPG

Suburbanizace a výstavba dopravní infrastruktury http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Zli%C4%8D%C3%ADn,_obchodn%C3%AD_z%C3%B3na_(04).jpg

Použité zdroje a literatura Literatura: Červinka, P. et al. (2003): Zeměpis České republiky. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, s.r.o. Kastner, J. et al. (2009): Zeměpis naší vlasti. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, s.r.o. Toušek, V. et al. (2008): Ekonomická a sociální geografie. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o. Internetové zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesko Obrazové materiály: KOVÁŘ, Luděk. wikipedie [online]. [cit. 4.9.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vyskytn%C3%A1_nad_Jihlavou-skl%C3%A1dka.JPG FOEHL, Klaus. wikipedie [online]. [cit. 4.9.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:B464_B%C3%B6blingen01_2010-06-29.jpg SEFJO. wikipedie [online]. [cit. 4.9.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Praha,_Vyso%C4%8Dansk%C3%A1_radi%C3%A1la,_ekodukt.JPG KOZUCH. wikipedie [online]. [cit. 4.9.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Krkono%C5%A1e_seen_from_%C4%8Cernilov,_FastStone_sharpening10_qual98.jpg ŠJŮ. wikipedie [online]. [cit. 4.9.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Zli%C4%8D%C3%ADn,_obchodn%C3%AD_z%C3%B3na_(04).jpg