Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_84. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
VY_32_INOVACE_92. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Funkce tangens Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
VY_32_INOVACE_67.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Objem a povrch kvádru a krychle
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Obsahy rovinných útvarů
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Druhá mocnina dvojčlenu a rozdíl druhých mocnin
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Obsah geometrických útvarů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Matematika Koule.
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
MATEMATIKA Procenta II.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_32_INOVACE_66.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_90.
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –čtyřboký hranol
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_65.
Matematika Elipsa.
Délka kružnice, obvod kruhu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Určujeme povrch krychle a kvádru
Rychlé počítání v časovém limitu 15 nebo 60 vteřin III.
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výukový materiál pro 9.ročník
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Mnohoúhelníky – slovní úlohy

Výměra zahrady je asi 0,26 ha. Zahrada má dva protější ploty rovnoběžné o délkách 52,6 m a 84 m. Vzdálenost plotů je 38 m. Vypočítejte výměru zahrady a vyjádřete ji v hektarech. c D C v A B a Výměra zahrady je asi 0,26 ha.

Na oplocení parcely je třeba 106 m pletiva. Parcela má tvar pravoúhlého lichoběžníku ABCD, kde ABCD, s pravým úhlem při vrcholu B. Strana AB měří 36 m. Strana AB je ke straně BC v poměru 12 : 7. Strana AB je ke straně CD v poměru 3 : 2. Vypočtěte spotřebu pletiva na oplocení parcely. D c C d b A B a Na oplocení parcely je třeba 106 m pletiva.

Úlohy k procvičení Lesní dělníci mají připravit nový pozemek. Jaké budou rozměry a rozloha pozemku, má-li mít 18 záhonů obdélníkového tvaru o šířce 1 m a délce 3 m? Mezi každými dvěma záhony se počítá s chodníkem širokým 50 cm a středem pozemku vede cesta 1 m široká. Záhony budou ve dvou řadách po devíti a v řadě budou sousedit delšími stranami. Návod: Nakreslete obrázek, počítejte obsah a obvod obdélníku. (7 m; 13m; S = 91 m2)

2. Při zkušebním letu letěl pilot nejdříve 450 km k severu, pak směrem východním a poté se vrátil v přímém směru na výchozí letiště. Jaká byla celková dráha letu, byla-li velikost úhlu dráhy posledního úseku a výchozího směru 52° 30´? Návod: Nejdříve nakreslete obrázek – pravoúhlý trojúhelník. K výpočtu použijte goniometrické funkce. (1775 km)

Literatura 1. Hudcová, Milada a Kubičíková, Libuše Literatura 1. Hudcová, Milada a Kubičíková, Libuše. Sbírka úloh z matematiky pro SOU a SOŠ. Praha: Prometheus, spol. s r. o., 1991. ISBN 80-85849-40-2. 2. Mikulčák, Jiří, a další. Matematické, fyzikální a chemické tabulky pro střední školy. Praha: Prometheus, spol. s r. o., 1988. ISBN 80-85849-84-4.