Značka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka.
Advertisements

Merkantilní tiskoviny Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
© ABB Group September 27, 2016 | Slide 1 Spolupráce NNO a firmy Pohled dárce Magdaléna Boušková, ABB s.r.o., Workshop,
Název školy: Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín Autor: Mgr. Alena Černá Název: VY_32_INOVACE_Z_07_Český průmysl Číslo.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
2 Marketingové koncepce
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Národní program podpory cestovního ruchu
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Jak získat nejlepší talenty?
Zavádění nového produktu na trh
Marketing 6 Nástroje propagace.
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI PSYCHOLOGIE ZBOŽÍ, NABÍDKY A POPTÁVKY.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Marketingové nástroje
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Značka.
Společenská odpovědnost ve školství
Marketing, reklama a sponzoring ve sportu
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Základní informace o poskytovateli
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Vítejte na Marketingu.
Vůdcovství - leadership
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Ing. Lenka Bombera Piskačová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Propagace.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Korporátní identita Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
DE 5 Vydělávání peněz dnes a v budoucnosti (20)
Organizace práce na prodejně
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Josef Bernard, Renata Mikešová
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Transkript prezentace:

Značka

Značka = jméno, název, výtvarný projev n. jejich kombinace. Brand Equity = hodnota značky peněžní hodnota nehmotná hodnota vnímaná kvalita rozšíření značky

Strategie řízení multiznaček single brand identity Ex: Tide, Cheer, Bold umbrella Ex: Sony multi-brand categories Ex: pro polévky Campbell´s, pro džusy V8 family of names Ex: Nescafé, Nesquik, Nestea

Pojmy master brand (MB) Ex: 3M ve značce 3M Accuribbon endorser brand Ex: General Mills podporuje Yoplait subbrand Ex: Škoda má podznačku Fabia descriptors product brand Ex: MB + subbrand n. MB + descriptor

Pravidla podle MaM p. barev p. bratrství p. firmy p. hranice p. jména p. kategorie p. kvality p. publicity p. reklamy p. slova p. soudržnosti p. sourozenectví p. specializace p. subbrandů p. benefitu p. expanze p. extenze p. tvaru p. všeobecného použití

Vlastnosti značky generické vlastnosti Ex: dosažitelné bankomaty, odstraní špínu funkční vlastnosti Ex: známost, vzdělanost emocionální hodnota - ODA (Observe-Deduce-Apply) Ex: rozumí mým potřebám estetické vyjádření Ex: hezké logo etická odpovědnost Ex: šetrná k životnímu prostředí inovativní pohled Ex: neustále uvádí nové služby, max. využívá el. komunikaci

Nabídka hodnoty = je v rámci značky prohlášení o: Funkčních požitcích – založeny na vlastnostech výrobku, které může zákazník funkčně využít Emočních požitcích – založeny na poskytnutí příjemného pocitu z nákupu n. užívání Požitku sebevyjádření – založen na nabídce způsobu, jak vyjádřit svou představu o sobě samém

Obrázek vysílajícího informaci (tvůrce značky) Identita značky Obrázek vysílajícího informaci (tvůrce značky) Fyzické charakteristiky Osobnost značky Kulturní hodnoty Vztahy Externí pohled Interní pohled Reflektovaný spotřebitel Vnímání sebe sama Obrázek příjemce informace

Identita značky - LACOSTE Fyzické charakteristiky: Kvalitní košile a trička Tenis, golf Sportovní oblečení Krokodýl Osobnost značky: Diskrétní Ne vrchol módy Vztahy: Společenská přizpůsobivost a odstup Kulturní hodnoty: Individualismus Klasika Reflektovaný spotřebitel: Ani přehnaně feministické ani přehnaně maskulinní Pro více generací Vnímání sebe sama: Patřit do klubu

Přístupy k vytvoření identity značky Značka jako produkt Značka jako organizace Značka jako osoba Značka jako symbol Sortiment Vlastnosti organizace (inovace, zájem o zákazníka, důvěryhodnost) Osobnost Vizuální provedení a metafory Vlastnosti výrobku Kvalita Využití Místní vs. lokální Vztah značka - Tradice značky Uživatelé Země původu zákazník

Identita a image Identita Vysílané signály Image Jiné zdroje inspirace Hluk - konkurence

Marketingová komunikace firmy/značky Stereotypy Osobnost Kultura Postoje Image Vzdělání Vrozené predispozice Vztah k médiím, důvěra v ně Vlastní zkušenosti s firmou, produktem, zaměstnanci Zprostředkované zkušenosti s firmou, produktem, zaměstnanci

10 ikon reklamy The Marlboro Man Ronald McDonald The Green Giant Betty Crocker The Energizer Bunny The Pillsbury Doughboy Aunt Jemima The Michelin Man Tony the Tiger Elsie

Kovboj Marlboro Produkt: cigarety Marlboro Rok zavedení: 1955 Tvůrce: Leo Burnett Co.

Ronald McDonald Produkt: restaurace McDonald's Rok zavedení: 1963 Tvůrce: Franšízant O. Goldstein a jeho místní reklamní agentura

Králíček Energizer Produkt: baterie Energizer Rok zavedení: 1989 Tvůrce: Chiat/Day

Panáček Michelin Produkt: pneumatiky Michelin Rok zavedení: 1898 Tvůrce: idea formulována E. Michelinem

Tygr Tony Produkt: Kellogg's Sugar Frosted Flakes (později Frosted Flakes) Rok zavedení: 1951 Tvůrce: Leo Burnett Co.

Použitá literatura AAKER, D. A. Brand building : budování značky ANDERSSON, M. – WESSLAU, A. Organising for EVENT MARKETING in Order to Change Brand Image and Increase Sales. http://www.handels.gu.se/epc/archive/00002681/01/andersson_2000_44_inlaga.pdf ECKERSTEIN, A. Evaluation of Event Marketing – Important indicators to consider when evaluating Event Marketing. http://www.handels.gu.se/epc/archive/00002699/01/gbs_thesis_2002_25.pdf Encyklopedie Wikipedia [online]. http://www.wikipedia.org/wiki KOTLER, P. Marketing Management – 10. rozšířené vydání PŘIBOVÁ, M. Strategické řízení značky : brand management http://www.adage.com/century/ad_icons.html TOMEK, I. Image – jak vzniká a co ho ovlivňuje. Hospodářské noviny ze dne 26.5.2004 Příloha časopisu Marketing and Media – Top značky KAPFERER, J. N. Les marques.