PROCES ZÍSKÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK Z POHLEDU DODAVATELE STAVBY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Zákon o veřejných zakázkách: problémové okruhy
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
1. Poskytování informací komunikace mezi uchazečem a zadavatelem Dobrá praxe = Otevřenost 2 kvalita & množství forma a způsob uveřejňování a poskytování.
1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004.
Pravidla výběru dodavatelů při pořizování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OP VK Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem.
Podmínky pro zadávání VŘ/ZŘ ve vztahu k elektronickým učebnicím Mgr. Monika Málková.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
A UDIT VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY
Veřejné zakázky města nově od 2016 MĚSTO V PROMĚNÁCH ČASU A MYŠLENÍ LIDÍ 5. konference Platformy městských architektů a Společnosti Petra Parléře, o.p.s.
Změny v Pokynech pro zadávání veřejných zakázek ROP SV v roce 2012.
Novela zákona o veřejných zakázkách Porada s ekonomy neškolských příspěvkových organizací Jihomoravského kraje Mgr. Michal Lipovský.
Elektronické prodejní aukce Elektronizace veřejných zakázek Praha, Ing. Jakub Caska, Ph.D. Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Autoři: Ing. Martin Polák Výhody e-tržišť z pohledu dodavatele.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
Zasedání obecního zastupitelstva obce Květinov č Dne od 17:00hod.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Přednáška č. 9 Hodnocení veřejných zakázek Úvod do veřejných zakázek a věcné hodnocení Ladislav Kavřík
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Veřejné zakázky vybrané kapitoly
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Veřejné zakázky Robert Páleník
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Stavební zakázka.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe)
Transkript prezentace:

PROCES ZÍSKÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK Z POHLEDU DODAVATELE STAVBY ČERVEN 2017 Bc. Michal Pospíšil PROCES ZÍSKÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK Z POHLEDU DODAVATELE STAVBY DIPLOMOVÁ PRÁCE Vedoucí práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH

Veřejná zakázka na stavební práce Předmětem zakázky jsou stavební práce nebo dodání stavby jako celku. Režim veřejné zakázky: nadlimitní veřejné zakázky – nad 142 mil. podlimitní veřejné zakázky – rozmezí 6 mil. až 142 mil. veřejné zakázky malého rozsahu – pod 6 mil.

Základní principy při zadávání veřejných zakázek Zásada transparentnosti evidence všech úkonů v písemné formě celý proces zadání veřejné zakázky je zdokumentován a je přístupný všem uchazečům Zásada rovného zacházení se všemi uchazeči je jednáno rovnocenně a stejným způsobem 3. Zásada diskriminace stanovení zadávacích podmínek, které nebudou diskriminovat žádného kvalifikovaného uchazeče 4. Zásada přiměřenosti podmínky zadávacího řízení musí být přiměřené předmětu a rozsahu zadávané zakázky

Kvalifikace dodavatelů Základní kvalifikační předpoklady trestní bezúhonnost; řádné placení daní, pojistného na veřejné zdravotní pojištění a sociálním zabezpečení, dodavatel nemůže být v likvidaci Profesní kvalifikační předpoklady výpis z obchodního rejstříku, doklady o oprávnění k podnikání, případně o členství v samosprávné komoře nebo odborné způsobilosti Ekonomické kvalifikační předpoklady stanoveny na základě výše ročního obratu ve třech po sobě jdoucích předchozích letech Technické kvalifikační předpoklady referenční zakázky, seznam techniků, doklady o kvalifikaci zaměstnanců, seznam strojů, počet zaměstnanců

Druhy zadávacích řízení Zjednodušení podlimitní řízení použití u jasně definovaných zakázek, možnost definovat vlastní podmínky kvalifikace Otevřené řízení zadavatel vyzývá neomezené množství uchazečů k podání nabídky Užší řízení 1. kolo – zadavatel vyzývá neomezené množství uchazečů k podání žádosti o účast a prokázání kvalifikace 2. kolo – účastní se pouze dodavatelé vyzvaní zadavatelem Jednací řízení s uveřejněním užívá se v situacích, kdy zadavatel nezná všechna možná dostupná řešení a informace pro splnění zakázky, které se mohou vyjasňovat až v průběhu podávání nabídek probíhá ve dvou kolech

Druhy zadávacích řízení Jednací řízení bez uveřejnění pouze v odůvodněných případech – např. do předchozího zadávacího řízení nebyly podány žádné nabídky, žádná nabídka nesplňovala podmínky kvalifikace zakázky na umělecká díla, řešení naléhavých situací, aj. Řízení se soutěžním dialogem užití u velmi složitých zakázek, kdy nelze předem definovat řešení a technické podmínky – technické řešení se vymýšlí v průběhu zakázky probíhá ve dvou kolech Řízení o inovačním partnerství řízení, v jehož průběhu se vyvíjí inovativní řešení jsou stanovena pravidla pro odměňování partnerů za dosažení stanovených cílů

Druhy zadávacích řízení Koncesní řízení koncesionář se zavazuje k provedení díla a po jeho dokončení má z poskytnutého plnění užitek – např. výstavba parkovacího domu a jeho následné provozování

Průběh výběrového řízení Zveřejnění veřejné zakázky – zadavatel Vyhledání veřejné zakázky – dodavatel Zpracování nabídky – dodavatel Kvalifikace dodavatele – dodavatel Podání nabídky – dodavatel Otevírání obálek – zadavatel Posouzení a hodnocení nabídek – zadavatel Výběr nejvhodnější nabídky – zadavatel Zveřejnění výsledků zadávacího řízení – zadavatel Uzavření smlouvy o dílo – zadavatel Nebo zrušení zadávacího řízení – zadavatel Zpráva zadavatele - zadavatel

VÝZKUMNÝ PROBLÉM Problematika stanovení nabídkové ceny – sestavení nabídkového rozpočtu. Sestavení nabídky do veřejné soutěže. Změny zákona č. 134/2016 o zadávání veřejných zakázek.

METODIKA PRÁCE Metody sběru dat: Pozorování získání informací ohledně struktuře vybrané firmy a náplni práce jednotlivých zaměstnanců Rozhovor vedení rozhovoru ohledně určování režijních nákladů na vybranou zakázku Metody zpracování dat: Nákladově orientovaná metoda tvorby cen založena na kalkulaci skutečných nákladů na realizaci dané zakázky

METODIKA PRÁCE Metody hodnocení dat: Multikriteriální analýza hodnocení několika alternativ na základě osobně určených kritérií, přičemž platí pravidlo, že alternativa hodnocená podle jednoho kritéria jako nejlepší není takto hodnocena podle jiného kritéria alternativa – označení jednotlivých možností, ze kterých vybíráme kritérium – určená vlastnost, kterou posuzujeme u každé alternativy váha – je přiřazena každému kritériu, vyjadřuje důležitost kritéria vzhledem k ostatním kritériím

POSTUP PŘI TVORBĚ VEŘEJNÉ ZAKÁZKY Výběr veřejné zakázky: výběr probíhá na základě několika klíčových informací předmět veřejné zakázky doba realizace veřejné zakázky platební podmínky a splatnost faktur požadované záruky smluvní pokuty

POSTUP PŘI TVORBĚ VEŘEJNÉ ZAKÁZKY Sestavení cenové nabídky: Ocenění výkazu výměr podle softwaru pro ocenění stavební výroby Rozeslání poptávek na subdodavatelské práce Stanovení nákladů na pořízení stavebního materiálu Stanovení nákladů na vlastní zaměstnance Stanovení nákladů na dopravu zaměstnanců a materiálu na stavbu Určení výše režie firmy Určení výše zisku firmy

Ocenění výkazu výměr podle softwaru získání orientačních cen kontrolní funkce – zabránění fatálním chybám při ceněné stavebních prací Rozeslání poptávek na speciální práce ocenění subdodávek a prací, které není firma schopna realizovat vlastními silami – v tomto případě výroba dřevěných oken Porovnání nabídek na dodávku a montáž dřevěných otvorových výplní Akce: Výměna oken a oprava fasády na ZŠ J. Husa, Písek - III. Etapa Vítězná nabídka: 347 168 1. LD okna a.s. 2. Window Holding a.s. 372 680 3. Oknotherm spol. s r.o. 379 120

3. Stanovení nákladů na pořízení stavebního materiálu náklad je získán na základě cen od dodavatelů stavebního materiálu, údaje o spotřebě, zkušenosti se skutečnou spotřebou pozor na požadované parametry u materiálů – součinitele tepelné vodivosti, hmotnosti, pevnosti, prodyšnost, aj. Nákladový rozpočet materiálu Akce: Výměna oken a oprava fasády na ZŠ J. Husa, Písek - III. Etapa Cena celkem: 143 316 SO 01: Výměna výplní otvorů 21 301 Svislé konstrukce 5 687 Úpravy povrchů vnitřní 11 033 Ostatní konstrukce a práce 1 746 Konstrukce klempířské 1 112 Nátěry 163 Malby 1 559 SO 02: Opravy omítek fasády 122 016 Úpravy povrchů vnější 120 230 Bourací práce 1 786

4. Stanovení nákladů na vlastní zaměstnance určení na základě harmonogramu prací a počtu zaměstnanců pro realizaci dílčích prací odhad časové náročnosti prací prováděn na základě zkušeností z předchozích realizací Stanovení nákladů na dopravu zaměstnanců a materiálu na stavbu výdaje na osobní automobily, nákladní automobily, servis Určení výše režie firmy na základě znalosti účetních výkazů firmy a rozhovoru s jednatelem firmy

Určení výše zisku firmy Provádění jednoduchého průzkumu trhu – běžné ceny obdobných veřejných zakázek v daném regionu Název zakázky Výměna oken na ZŠ J.Husa, Písek Snížení energetické náročnosti budovy ZŠ J.Husa Písek Zateplení a výměna oken budovy 1. stupně na ZŠ E. Beneše Písek Předmět plnění Výměna oken Výměna oken, oprava fasády Výměna oken, zateplení fasády a střechy Vyhlášená cena 4,0 mil Kč bez DPH 5,34 mil Kč bez DPH 13,266 mil Kč bez DPH Vítězná cena 3,28 mil Kč bez DPH 4,272 mil Kč bez DPH 10,387 mil Kč bez DPH Procentuální výše vítězné ceny v poměru k vyhlášené ceně 82% vyhlášené ceny 80% vyhlášené ceny 78% vyhlášené ceny

Určení výše zisku firmy Multikriteriální hodnocení Kritéria 1. potřeba získání stavby z důvodu nedostatečného množství zakázek na dané období 2. potřeba získání stavby jako reference pro další zakázky 3. přihlédnutí k analýze cenových hladin obdobných zakázek při akceptování požadavku jednatele na maximální zisk - kritériím je přiřazena váha podle jejich důležitosti pro vedení firmy

Potřeba získání stavby jako reference do budoucnosti Multikriteriální hodnocení Alternativa Potřeba získání stavby z důvodu nedostatečného množství zakázek na dané období Potřeba získání stavby jako reference do budoucnosti Přihlédnutí k analýze cenových hladin obdobných zakázek při akceptování požadavku jednatele na maximální zisk Součet Váha 1 2 3 Minimální zisk (cca 50 000,- Kč) 1 x 3 = 3 2 x 3 = 6 3 x 1 = 3 3 + 6 + 3 = 12 Průměrný zisk (cca 150 000,- Kč) 1 x 2 = 2 2 x 2 = 4 3 x 3 = 9 2 + 4 + 9 = 15 Maximální zisk (cca 300 000,- Kč) 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 2 = 6 1 + 2 + 6 = 9

Akce: Výměna oken a oprava fasády na ZŠ J. Husa, Písek - III. Etapa Skladba konečně ceny Akce: Výměna oken a oprava fasády na ZŠ J. Husa, Písek - III. Etapa Konečná nabídková cena: 996 416 Náklady na subdodavatele: 347 168 Náklady na materiál: 143 316 Náklady na zaměstnance: 221 320 Náklady na dopravu: 42 612 Náklady na firemní režie: 92 000 Firemní zisk: 150 000

POSTUP PŘI TVORBĚ VEŘEJNÉ ZAKÁZKY Nabídka stavební firmy: doložení všech požadovaných dokumentů – harmonogramy, seznamy subdodavatelů, apod. podepsání smlouvy o dílo – osoba oprávněná jednat za uchazeče, a doložení všech příloh smlouvy o dílo ocenění všech položek v rozpočtu pravdivé uvedení referenčních staveb odevzdání nabídky v požadovaném termínu

ZMĚNY ZÁKONA č. 134/2016 O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK - příklady rozšíření o zásadu přiměřenosti rozšíření požadavků na kvalifikace – nově je provedeno rozšíření o ekonomickou kvalifikaci změna ve způsobu posouzení a hodnocení nabídek – zadavatel nejprve nabídky vyhodnotí a poté provede posouzení splnění zadávacích podmínek pouze u nejlépe hodnocené nabídky = snížení administrativní zátěže stanovení termínu mimořádně nízká nabídková cena hodnocení nabídek – nejen kritérium nejnižší ceny, ale možnost hodnocení také nákladů na životní cyklus díla

ZÁVĚR ověření správnosti postupu při tvorbě cenové nabídky a ocenění položkového rozpočtu seznámení s novými ustanoveními zákona o zadávání veřejných zakázek kompletní sestavení cenové nabídky

DĚKUJI ZA POZORNOST Bc. MICHAL POSPÍŠIL UČO 8216