PLOUTVONOŽCI CHOBOTNATCI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLACENTÁLOVÉ - PLOUTVONOŽCI
Advertisements

Předmět a očekávaný výstup
Registrační číslo CZ.1.07/1.400/
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tundry a polární oblasti Živočichové (1)
Chobotnatci.
Řád: PLOUTVONOŽCI.
Vypracovala Martina Šanderová
ŠELMY.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Chobotnatci (Proboscidea)
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Savci – řád: ploutvonožci
Hyracoidea Damani.
Savci – řád: chobotnatci
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tundry a polární oblasti.
Ploutvonožci.
Sloni.
Savci – řád: ploutvonožci Autor: Mgr. Eliška Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
CHOBOTNATCI - největší suchozemští savci
Savci.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
„PLOUTVONOŽCI“(PINNIPEDIA)
CHOBOTNATCI Adéla Kohoutová 3.G.
HMYZ – STRATEGIE PŘEŽITÍ a OCHRANA PROTI ŠKODLIVÉMU HMYZU.
Savci 1 VEJCORODÍ A ŽIVORODÍ Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT.
Čeledi: břízovité, bukovité, vrbovité Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí.
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 2 Autor: Ošlejšková.
Sekáči, roztoči, štíři, štírci
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 001
SAVCI ŠELMY KOČKOVITÉ.
Čeledi: lilkovité a bobovité
Přírodopis: ŽAHAVCI.
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Přírodopis ROZSIVKY.
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Přírodopis – 8.ročník Savci - chobotnantci VY_32_INOVACE_
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
LICHOKOPYTNÍCI.
Polární pustiny a jejich živočichové Polární pustiny zaledněné území či mrazová poušť trvale kryty ledem a sněhem.
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
PAVOUKOVCI 1.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Přírodopis ROZSIVKY.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_PŘÍRODOPIS
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Mgr. Jiří Olexa, 21. listopadu 2012, 8
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
KYTOVCI.
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
Chobotnatci a damani Martina Koubová 3.C.
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Ploutvonožci a sirény Lucie Machovská 3.C.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_PŘÍRODOPIS
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Přírodopis – 8.ročník Savci – vodní šelmy VY_32_INOVACE_
Vyšší živočichové.
Transkript prezentace:

PLOUTVONOŽCI CHOBOTNATCI

Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 35 Autor: Ošlejšková Hana Ověření ve výuce: 8. třída Datum ověření: 12.12.2012

Klíčová slova: Tuleň, rypouš, mrož, lachtan, migrace, hierarchie, slon Metodika: 1. Prohlédněte si prezentaci a vyslechněte výklad. 2. Odpovězte na otázky. 3. Odpovědi si zkontrolujte. Klíčová slova: Tuleň, rypouš, mrož, lachtan, migrace, hierarchie, slon

Obecná charakteristika: Končetiny přeměněny v ploutve. Teplokrevní. Rodí živá mláďata a kojí je. Dobří plavci. Velká vrstva podkožního tuku. Uzavíratelné ušní a nosní dírky. Živí se rybami. Dělí se na: tuleňovité, lachtanovité a mrožovité

Tuleň obecný Žije na severní polokouli. Plazí se po břiše. Živí se rybami. Výborný zrak. Nemá ušní boltce.

Rypouš sloní Žije v blízkosti Antarktidy. Většinu času tráví v moři. Živí se rybami a hlavonožci. Dokáží nafouknout rypák a vydávají zvuky. Bojují údery těla.

Mrož lední Samec má velké kly. Živí se korýši a měkkýši. Nejlepším smyslem je hmat. Společenské zvíře - hierarchie. Migrace. Mláďata umí po narození plavat. Uši bez ušních klapek.

Lachtan hřivnatý Samcům se říká lvoun. Nemigruje. Živí se rybami, tučňáky, hlavonožci. V období rozmnožování nepřijímají potravu. Velmi dobrý plavec.

CHOBOTNATCI

Charakteristické znaky: Býložravci. Řezáky prodloužené v kly – zabíjeni pro ně. Chobot vznikl z nosu a horního pysku. K příjmu potravy a očistě těla. Lysá, tlustá kůže. Silná vrstva podkožního tuku. Žijí v Africe a jihovýchodní Asii. Ohroženi změnami biotopu a lovem pytláky. Vytvořeny národní parky na ochranu.

Slon africký Největší suchozemské zvíře. Doba březosti 660 dní. Teplo odvádí ušními boltci. Dobrý čich, sluch (vnímá ultrazvuky), registruje změny atmosférického tlaku. Dokonalá mateřská péče (až o 3 různě stará mláďata).

Slon indický Asie. Je menší a má menší uši než slon africký. Žije ve skupinách. Migrace. Využíváni na práci, drezúra v cirkusech, dopravní prostředek. Osamělí tuláci a samice s mláďaty jsou člověku nebezpečné.

Otázky: Vyjmenujte 4 druhy ploutvonožců. Vyjmenujte 2 druhy chobotnatců. Čím se liší slon africký od indického? Čím udržují sloni stálou tělesnou teplotu? Proč jsou sloni ohroženi? Čím se živí většina ploutvonožců? Jak je možné, že v chladu žijící kytovci nezmrznou? Čím se liší lachtan od tuleně? Čím se živí chobotnatci?

Odpovědi: Tuleň obecný, lachtan hřivnatý, mrož lední, rypouš sloní. Slon africký a slon indický. Africký má větší uši a je vyšší, indický se dá ochočit. Ušima – je tam bohatá síť vlásečnic, pohybem se krev ochlazuje. Změnou biomu a lovem pro slonovinu. Rybami a měkkýši. Mají velkou vrstvu podkožního tuku. Tuleň nemá ušní boltce. Rostlinnou potravou.

Zdroje: http://cs. wikipedia. org/wiki/Ploutvonožci http://upload Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ploutvonožci http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/73/Harbour_seal.jpg/258px-Harbour_seal.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ed/Mirounga_leonina_male.JPG/258px-Mirounga_leonina_male.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/ce/Noaa-walrus22.jpg/278px-Noaa-walrus22.jpg http:// http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/09/Sealionharem.jpg/280px-Sealionharem.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/09/Otaria_flavescens_distribution.png/200px-Otaria_flavescens_distribution.png

Zdroje: http://upload. wikimedia Zdroje: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/26/African_Elephants_in_Sweetwater_National_Parks_Kenya.jpg/280px-African_Elephants_in_Sweetwater_National_Parks_Kenya.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/African_Elephant_in_Kenya.jpg/258px-African_Elephant_in_Kenya.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ac/IndianElephant.jpg/283px-IndianElephant.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dc/Elphas_maximus_range.png/200px-Elphas_maximus_range.png Kantorek, J.; Jurčák, J.; Froněk, J.; et al. Přírodopis 8; Prodos: Olomouc, 1999.