Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
Doplněk Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0112 Název sady:
Věty vedlejší.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Přívlastek (Pk).
Formální skladební vztahy ve větě jednoduché II.
Větné členy Opakujeme.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
DOPLNĚK Mgr. Michal oblouk.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Rozvíjející větné členy - opakování -
Komplexní jazykový rozbor
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Rozvíjející větné členy - opakování -
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Formální skladební vztahy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_7_ŘEČ PŘÍMÁ, NEPŘÍMÁ, POLOPŘÍMÁ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Grafický rozbor vět Postup.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PŘEDMĚT - SHRNUTÍ.
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Věta Hasiči museli vyjíždět v Příbrami několikrát kvůli spadlým stromům a větvím, ohrožujícím bezpečnost silničního provozu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Přívlastek Rozvíjí podstatné jméno Ptáme se: jaký, který, čí? Je vyjádřen: podst. jménem, příd. jménem, zájmenem, číslovkou, popř. infinitivem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY - PŘEDMĚT
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_11_VĚTNÉ ČLENY Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace Autor Mgr. Pavla Kuzníková Průřezové téma Občan v demokratické společnosti Informační a komunikační technologie Tématický celek Český jazyk a literatura Ročník 2. Datum tvorby 3. 9. 2012 Datum a místo ověření 5. 9. 2012 2.A Druh učebního materiálu Prezentace Anotace Samostatné zobecnění učiva o větných členech Rozvíjení slovní zásoby ve spojení s praktickou částí učiva Klíčová slova Shoda, řízenost, přimykání, názvy jednotlivých větných členů Metodický pokyn Určeno k výkladu i k samostudiu Možnosti využití – rozvíjení logického myšlení Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Větné členy

Vyhledejte v Základní mluvnici českého jazyka poučení o rozvíjejících větných členech. Proveďte stručný zápis z poučení.

Určete rozvíjející větné členy v následujících větách: Pavel minulý týden poslal Věře písemné blahopřání k budoucím narozeninám. Ondřej se umí vždycky o sebe postarat. Odborný lékař mu doporučil nejíst tučné.

Přemýšlejte! Vytvořte věty, v nichž bude slovo ř e d i t e l součástí : přísudku doplňku podmětu přívlastku příslovečného určení

Způsob vyjádření závislosti rozv. vět. členů na čl Způsob vyjádření závislosti rozv.vět. členů na čl. řídících (DETERMINACE): Shoda- kongruence rod, číslo, pád, (někdy životnost) přívlastek, přísudek,doplněk Řízenost-rekce sloveso, popř. PřJ řídí pád závislého vět. čl. ptáme se řídícím v.č. a všemi pádovými otáz- kami( kromě 1.a 5.p.) Proč? člen závislý je v tom pádě, který mu určuje člen řídící předmět, Pkn, doplněk

Příklady : uvažovali jsme o něčem o přátelství 6.p. o obětavosti viděli jsme film rodinu 4. p krtka

sledovali pozorně na výletě v týdnu Přimykání - adjunkce nevyžaduje doplnění v určitém tvaru člen podřazený se s řídícím neshoduje, ani není řízen příslovečné určení, přívlastek nesh. Příklady : sledovali pozorně na výletě v týdnu

Rozhodni o kterých z výše uvedených determinacích mluvíme : Učitelé posuzovali své žáky a jejich výsledky zcela objektivně. Na obrazovce jsme uviděli známé osobnosti z předávání Zlatého lva. Reprezentanti v atletice dosáhli (úspěch- úspěchu). Nadřízení mu popřáli ( sluch- sluchu). Účastníci soutěže pozorovali nedůvěřivě průběžné výsledky.

Doplňte slovesa vhodným předmětem, utvořte s nimi věty: přizpůsobit se upéci přidat dosáhnout prospívat

Užijte ve větách uvedené výrazy jako příslovečné určení způsobu : jako kůl v plotě na malé kousky jako tělo bez duše

Doplň k uvedeným podstatným jménům přívlastky shodné a neshodné: Užijte je ve větách : hudba rybník most hra strom