Generativní množení hrnkovek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kompostování Vyrobila g2.
Advertisements

Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Výsadba a rozmnožování sadby
Databáze DIADEM – příklad užití Určete pomocí databáze DIADEM vlastnosti směsi při 25 o C a 101,3 kPa: Vzduch:92,3 mol. % Benzen:7,7 mol. % Určete hustotu,
Mechanizační prostředky na ochranu rostlin
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Cibule obecná.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
PEDOSFÉRA.
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Pěstování trav na semeno
SÓJA LUŠTINATÁ (Glycine max).
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ročník: třetí Téma:Vybrané.
Pěstování hlívy ústřičné
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Pěstování trav na semeno
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Obor: H/01 Zemědělec – farmář.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tato prezentace byla vytvořena
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Téma: Vybrané zahradnické plodiny špenátová zelenina, špenát zelný
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Růst a vývin rostlin - rozmnožování pomocí semen
Kukuřice setá (Zea mays)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Obor: H/01 Zemědělec – farmář.
VLHKOST A PLÍSNĚ VE STAVBĚ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Ochrana rostlin - složky
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ročník: druhý,třetí Téma:Vybrané.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Hydroponické pěstování rostlin Adriana Javůrková, Nikola Bajerová, Emílie Zárubová, Sára Bendová.
Semenářství Semenářská terminologie. Odrůda – soubor jedinců stejného druhu vyznačující se určitými vlastnostmi, které se při reprodukci zachovávají Rozmnožovací.
Voda Zbožíznalství 1. ročník Voda - nejrozšířenější sloučenina - zároveň velmi vzácný zdroj, kterého ubývá.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
 Hoření - chemický děj - vzniká teplo, světlo a látky odlišných vlastností, než má hořící látka - zpravidla se projevuje plamenem (sloupec hořících,
Číslo projektudum.KVĚTEM 0.1 Název školy Střední škola gastronomie, hotelnictví a lesnictví Bzenec, nám. Svobody 318, Bzenec PředmětKvětinářství.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
Hrnkovky náročné na teplotu Schefflera – Šeflera Schefflera arboricola – šeflera stromovitá čeleď: Araliaceae – aralkovité stromový nebo keřový vzrůst.
Vytápění Tepelná pohoda. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Dobrý sluha, ale zlý pán Chemie – 8. ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Podstatná jména látková. Látková podstatná jména mají zpravidla jen tvary jednotného čísla a označují se jimi jak část, tak i celek, tedy látku samu bez.
Hrnkovky se středními nároky na teplotu Hedera - břečťan čeleď: Araliaceae - aralkovité v interiéru jim nevyhovuje teplý suchý vzduch, který způsobuje.
Kompostování Vyrobila g2.
Hrnkovky s nízkými nároky na teplotu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Vegetativní množení hrnkovek
Choroby hrnkovek okrasných listem
Vlastnosti obilné masy
Škůdci hrnkovek okrasných listem
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
EKOLOGICKÁ LIKVIDACE PLEVELE.
Číslo projektu dum.PALMY 1.3 Název školy Předmět Květinářství
Hrnkovky náročné na teplotu
Zelenina. Únorový či nejpozději březnový výsev platí pro celer bulvový, listový i řapíkatý. Drobná semena celeru klíčí dva až tři týdny při teplotě mezi.
Nádobová hydroponie.
Půdy.
Transkript prezentace:

Generativní množení hrnkovek

Význam generativního množení generativní množení se provádí v případě, že rostlina vytváří dostatek semen a potomstvo je dostatečně jednotné semeny se zpravidla nepřenáší choroby generativní množení má význam při šlechtění

Vlastnosti osiva osivo by mělo být odrůdově pravé, biologicky hodnotné a vyčištěné důležitý ukazatel kvality osiva je klíčivost – udává se v % a energie klíčení u druhů, které rychle ztrácí klíčivost je nutné výsev provést co nejrychleji většina skleníkových květin si klíčivost udržuje dlouho – až 2 roky Skladování osiva: životnost skladovaného osiva je závislá na teplotě a vlhkosti skladování osivo se vysušuje na 10 % teplým vzduchem vhodná teplota pro skladování je 0 – 10 °C

Ošetření osiva před výsevem suché moření: chrání semena a klíčící rostliny před houbovými chorobami, osivo se v nádobě rovnoměrně mísí s fungicidy mokré moření: provádí se pouze těsně před výsevem, osivo se vloží do propustného obalu a máčí se po dobu 15 – 30 minut v roztocích fungicidů stratifikace: rozrušování tvrdého osemení semen mechanickým způsobem nebo slabým roztokem minerální kyseliny u asparágusů se semena pro urychlení klíčení 1 – 2 dny před výsevem máčí ve vodě o teplotě 20 °C

Doba a místo výsevu ve sklenících se výsev určuje na základě naplánování prodeje je nutné znát dobu vzcházení u jednotlivých druhů a je potřeba zohlednit sezónní vlivy na délku pěstování květin pěstební doba se prodlužuje vlivem zhoršených podmínek pro růst významným faktorem je množství světla vhodnou dobou výsevu je možné ovlivnit náklady na vytápění a velikost prodejních rostlin

Technika výsevu semena květin se vysévají ručně výsev se provádí na široko, větší semen se vysévají do řádků nežádoucí je hustý výsev, který má za následek vytahování klíčících rostlin a šíření houbových chorob před výsevem je nutná dezinfekce výsevních truhlíků dezinfekce se provádí 2% roztokem formalinu po dobu 2 hodin pokud jsou truhlíky z nasákavého matriálu, musí se použít až po vyprchání této látky (2 týdny) nádoby se mohou dezinfikovat i propařováním pro rychle rostoucí druhy je možné využít buňkovité nádoby pro sadbu, které se zhotovují z organické hmoty nebo z plastů

Prostředí pro klíčení vzcházení je značně ovlivněno tepelnými a světlenými podmínkami a vlhkostí a vlastností výsevního substrátu vzcházení trvá různě dlouho, podle druhu rostliny v nevhodném prostředí je vzcházení nestejnoměrné, trvá déle podporuje se šíření houbových chorob ideální teploty pro vzcházení jsou následující: většina skleníkových rostlin klíčí při 18 – 24 °C teplomilné druhy vyžadují 22 – 24 °C většina semen klíčí dobře za světla i tmy

Prostředí pro klíčení pro vzcházení je podstatné složení výsevního substrátu požaduje se nízký obsah solí přiměřená vodní a vzdušná kapacita, propustnost pro vodu a zdravotní nezávadnost pro výsev ve skleníku se osvědčila směs rašeliny s perlitem pro výsev se využívá pouze dezinfikovaný substrát, k zasypání je možné použít i písek před výsevem by měl mít substrát vhodnou teplotu a vlhkost po výsevu se semena musí do substrátu přitlačit po výsevu je nutná opatrná zálivka nebo rosení během klíčení nesmí substrát přeschnout

Použitá literatura VÍT Josef a kol. Květinářství. SZaŠ Mělník a KVĚT, 1994. 414 s. ISBN 80-85362-16-3.