Název projektu: Živá příroda ve škole

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pří_185_Rozmanitost přírody _ Křeček Autor: Mgr. Eliška Galíková
Advertisements

(Odocoileus virginianus)
Křeček Džungarský.
Prezentace Barbora Jirasová.
Kočka domácí Felis Catus.
Po stopách ohrožených zvířat
Pří_187_Rozmanitost přírody _ Kuna Autor: Mgr. Eliška Galíková
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
Pří_233_Savci_Prase domácí Autor: Mgr. Martina Vaculová
Ledňáček říční.
Chov hlodavců Michaela Kizurová
Savci – řád hlodavci (zástupci 2)
CHOBOTNATCI - největší suchozemští savci
Pří_179_Rozmanitost přírody _ Srnec obecný Autor: Mgr. Eliška Galíková
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: říjen 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_23.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
 VZHLED VZHLED  ROZŠÍŘENÍ ROZŠÍŘENÍ  ŽIVOT A POTRAVA ŽIVOT A POTRAVA  ROZMNOŽOVÁNÍ ROZMNOŽOVÁNÍ  ZDROJE ZDROJE Pro zobrazení obrázku- KLIKNĚTE.
PANDA VELKÁ Panda velká se svou černobíle zbarvenou srstí s charakteristickým vzorem je jedním z nejznámějších a zároveň nejvzácnějších a nejohroženějších.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Anotace Výukový program pro žáky 7. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma:Savci – zajícovci, hlodavci. Možnost využití: interaktivní tabule.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Jana Brákorová Název : VY_32_INOVACE_7/17_Živočichové Téma: Hlodavci Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 Popis  Životní prost ř edí a potrava  Veverky ve m ě stech  Jak m ů žete pomoct nalezeným mlá ď at ů m veverek  Druhy veverek  Rozmnožování  Zdroje.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Albatool Abbas Ali Jahaf. Panda červená je šelma rozšířená v Asii. Jde o jediného žijícího zástupce čeledi Ailuridae příbuzné lasicovitým, medvídkovitým.
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Veverka obecná (sciurus vulgarit)
VEVERKA OBECNÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_04
Název projektu: Živá příroda ve škole
Pásovec devítipásý Vypracoval: Adam Čada
Název projektu: Živá příroda ve škole
Období: září – prosinec 2011
Domácí mazlíčci VY_32_INOVACE_06_03
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Kůň Převalského.
KRTEK OBECNÝ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
Domácí mazlíčci Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_03_Člověk a příroda.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Transkript prezentace:

Název projektu: Živá příroda ve škole projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/02.0055 Datum : 22. 6. 2013 Téma : Savci Název : Pískomil Ročník : 2.-5. Autor : Mgr. Dagmar Rolencová

Anotace Materiál je určen jako doplněk učiva ČaJS 2. a 3. ročníku – domácí mazlíčci, případně učiva Přírodovědy 5. ročníku – podnebné pásy.

Pískomil mongolský Meriones unguiculatus

Zařazení v živočišné říši Říše: živočichové Kmen: strunatci Třída: savci Řád: hlodavci Čeleď: myšovití Podčeleď: pískomilové Rod: pískomil

Původ Pochází z pouští severní Číny a Mongolska V původní domovině je horké léto a chladná zima, na jaře přicházejí monzunové deště. V přírodě žije v systému chodeb pod zemí. Pískomilů existuje mnoho druhů, doma chováme nejčastěji pískomila mongolského .

Popis Velikost těla – 12 - 15 cm Délka ocasu – 11 – 12 cm Hmotnost - 110 - 130 g Výrazné tmavé oči Na konci ocásku má tmavší štětičku delších chlupů. Chodidla jsou porostlá srstí. Dokáže vyskočit až 50 cm do výšky.

Ubytování Společenské zvíře – chováme alespoň dva. Klec musí být dostatečně prostorná s vysokým dnem – je třeba vyšší vrstva podestýlky. Vhodné jsou klece pro křečky s patrem nebo akvárium či terárium s prodyšnou střechou. Do klece patří: miska na koupání hobliny domek miska běhací kolo napáječka

Potrava Ve volné přírodě se živí trávou a semeny. V domácím chovu je hlavní složkou zrní – směs pro křečky nebo myši. Důležitá je zelená strava – tráva, jetel, pampelišky, - vždy čistá a omytá!!!! Zelenina – mrkev, celer, petržel, salát, kedlubna. Ovoce – jablka, hrušky, třešně, meruňky. Doplněk – tvrdé pečivo – obrušování zubů. Živočišná strava – červi, cvrčci, kousky masa, sýr, tvaroh, vejce. Pískomil je vybíravý – co mu chutná, je nutné vyzkoušet.

Rozmnožování Rozmnožuje se celoročně, při teplotách nad 18 °C. Březost trvá 25 – 29 dnů. Počet mláďat 2 – 8, někdy i 12. Rodí se holá a slepá. Oči se otevřou po 15 – 19 dnech. Samostatná jsou ve 4 týdnech.

Barevné mutace a chování Přírodní zbarvení – aguti Existuje asi 30 barevných forem. Přátelští, krotcí, aktivní i přes den. Zvědaví, čiperní, čistotní. Chováme ve skupinkách nebo páru. barevné mutace

Zajímavosti Velmi rádi vyhledávají těsný kontakt, často odpočívají „na hromadě“. Nepřehlédnutelné je i podupávání zadníma nohama – upozorňuje na nebezpečí. Mají bohaté zvukové projevy, některé neslyšíme – jsou v pásmu ultrazvuku. Nejdůležitější smysl je čich – podle pachu se rozeznávají. Své území si značkují pomocí pachové žlázy – člověk zápach nevnímá. Nikdy neberte za ocas, mohl by se utrhnout . Jedná se o obranný mechanismus.

Pracovní list 1. Pískomil žije v přírodě: a) v chodbách pod zemí. M b) ve skalách. K c) na planinách. P 2. Je to zvíře a) z džungle. U b) z pouště. A c) z lesa. Í 3. Chodidla jsou a) holá. R b) osrstěná. Z c) lesklá. S 4. Doma krmíme hlavně a) senem. K b) masem. Š c) zrním. L

Pracovní list 5. Do klece nepatří a) miska. O b) domeček. H c) stoleček. Í 6.Mláďata se rodí a) holá a slepá. Č b) holá a hluchá. Š c) osrstěná a slepá. Ž 7. Když dupe, znamená to a) štveš mě A b) vztekám se M c) pozor, nebezpečí E 8. Ve skupině se poznají a) podle velikosti T Tajenka: b) podle čichu J c) podle hmatu K

Slide 2: BULLET. wikimedia. org [online]. [cit. 13. 6. 2013] Slide 2: BULLET. wikimedia.org [online]. [cit. 13.6.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Meriones_persicus.jpg?uselang=cs Slide 3:RAE, Alastair. wikimedia.org [online]. [cit. 13.6.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Meriones_unguiculatus_2.jpg?uselang=cs Slide 4: TSUI. wikimedia.org [online]. [cit. 13.6.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Asia_map_pastel_plain.png Slide 5: GOPHI. wikimedia.org [online]. [cit. 13.6.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:2008-02-16_Mongolian_gerbil.jpg?uselang=cs Slide 6: obr.1: PRZYCUTA. wikipedia.org [online]. [cit. 13.6.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Trociny_7534.jpg obr.2-6: MICROSOFT. microsoft.com [online]. [cit. 13.6.2013]. Dostupný na WWW: http://office.microsoft.com/cs- cz/

Slide 7: BALDUR123. wikimedia. org [online]. [cit. 13. 6. 2013] Slide 7: BALDUR123. wikimedia.org [online]. [cit. 13.6.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mongolische_Wuestenrennmaus.jpg?uselang=cs Slide 8: obr.1: SALIX. wikimedia.org [online]. [cit. 13.6.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Meriones_unguiculatus-2daysBB.JPG?uselang=cs obr.2: DAWSON. wikimedia.org [online]. [cit. 13.6.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Baby_gerbils.jpg Slide 9: GOPHI. wikimedia.org [online]. [cit. 13.6.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:2008-02-16_Mongolian_gerbil.jpg?uselang=cs