Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Michal Zaorálek vrchní ředitel sekce IV.
Základní informace o programu MŠMT ve spolupráci s 13 kraji ČR celkem k dispozici: 2.151,4 mil. € (tj. ESF+ národní zdroje; cca 51,9 mld. Kč při kurzu 24,098 Kč (kurz MSC2007 za září 2011). zahájení realizace v prosinci 2007, vyhlašování výzev od jara 2008, čerpání finančních prostředků do konce roku 2015 4 věcné priority pokrývající oblast počátečního vzdělávání, terciárního vzdělávání výzkumu a vývoje, dalšího vzdělávání a systémový rámec celoživotního učení příjemci z řad ZŠ, SŠ, VOŠ, VŠ, NNO, institucí zabývajících se vzděláváním… možnost podpory cílových skupin ze 13 krajů ČR, v rámci celonárodních projektů (IPn) i z území hl.m. Prahy
OP VK v číslech vyhlášeno celkem 251 výzev k předkládání projektů, z toho 216 výzev na GP a 35 výzev na IP celkem ve výzvách k dispozici již 98 % alokace programu předloženo přes 16 230 projektů s žádostí o více jak 109 mld. Kč v realizaci přes 5 992 projektů za více jak 25 mld. Kč
Prioritní osy Alokace Vyhlášené výzvy* % Podíl na alokaci Vyhlášené výzvy k 30. 9. 2011 Prioritní osy Alokace Vyhlášené výzvy* % Podíl na alokaci 1 19 184 19 245 100% 2 17 776 17 115 96% 3 6 422 5 785 90% 4 6 456 6 551 101% 5 2 081 Celkem 51 919 50 778 98% * GG + IP. U ukončených výzev je započtena výše nasmlouvaných prostředků. Převis v PO4 je způsoben kurzovým rozdílem (v době vyhlášení výzvy použit aktuální kurz daného měsíce). V mil. CZK (podíl EU + SR). Kurz pro alokaci: 24,098 podle MSC2007 v září 2011.
Projekty v oblasti počátečního vzdělávání Projektů v realizaci cca 4632 , v celkovém objemu 10 736 587 898,24 Kč Co realizované projekty nejvíce řeší? inovace ŠVP (důraz na mezipředmětové vazby, zavádění nových metod a forem výuky) zlepšení výuky cizích jazyků na školách (nové metodiky výuky CJ, e-learning, zahraniční certifikace, lektoři – rodilí mluvčí…) využívání ICT ve výuce i mimo vyučování (digitalizace učebních materiálů, e-learning, modernizace vybavení – nákup noteboků, interaktivních tabulí) podporu zájmu žáků o přírodovědné a technické obory (nákup vybavení a výuka v laboratořích/dílnách, exkurze u zaměstnatelů, zapojování odborníků z praxe do výuky) inkluzívní vzdělávání (vč. podpory znevýhodněných žáků, mimořádně nadaných, zřizování míst asistentů pedagoga) další vzdělávání pedagogických pracovníků (odborné i kvalifikační)
Projekty v oblasti terciárního vzdělávání, výzkumu a vývoje Projektů v realizaci přes 593, v celkovém objemu 7 359 259 453,71 Kč mld. Co realizované projekty nejvíce řeší? Inovace vzdělávacích programů na vyšších odborných školách. Inovace a zvyšování kvality studijní oborů/programů na vysokých školách. Zlepšování podmínek pracovníků ve výzkumu a vývoji a popularizace výzkumu a vývoje a jeho výsledků. Prohlubování spolupráce mezi institucemi terciárního vzdělávání, výzkumnými institucemi, soukromými subjekty a veřejnou správou.
Projekty v oblasti dalšího vzdělávání Projektů v realizaci přes 294, v celkovém objemu 1 436 938 085,27 Kč mld. Co realizované projekty nejvíce řeší? Podporu individuálního vzdělávání občanů Tvorbu center dalšího vzdělávání při základních a středních školách
Systémové projekty v oblasti celoživotního učení Projektů v realizaci přes 23, v celkovém objemu 2 976 009 191,88 Kč mld. Co realizované projekty řeší? Dokončování kurikulární reformy Podporu autoevaluace škol Propojení počátečního vzdělávání s dalším vzděláváním Národní soustavu kvalifikací Reformu terciárního vzdělávání Podporu přírodovědných oborů Nastavení efektivního řízení institucí terciárního vzdělávání Mezinárodní audity výzkumných a vývojových institucí
Prioritní osy Alokace Schválené projekty Podíl na alokaci Schválené projekty k 30. 9. 2011 Prioritní osy Alokace Schválené projekty Podíl na alokaci 1 19 184 16 512 86% 2 17 776 7 793 44% 3 6 422 3 135 49% 4 6 456 3 128 5 2 081 924 Celkem 51 919 31 492 61% GG + IP V mil. CZK (podíl EU + SR)
Děkuji za Vaši pozornost! Ing. Michal Zaorálek vrchní ředitel sekce IV.