Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_45_Hraj

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

Změny skupenství Druhy látek: A) pevná látka B) kapalná látka
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE 1 Stavba atomu
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Elektrická práce. Elektrická energie
Nauka o elektrických vlastnostech těles
III. Stacionární elektrické pole, vedení el. proudu v látkách
Změny skupenství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PŘECHODY MEZI SKUPENSTVÍMI
Název materiálu: ELEKTRICKÉ POLE – výklad učiva.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co a jak měříme?
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Schémat. značky Poznej fyzika Fyzik.
Elektrický proud Elektrický proud v kovech
ZÁKLADY ELEKTRONIKY Veronika VAVRUŠKOVÁ ME4A 2012/2013.
Jirka Brabenec David Fousek Ondra Holoubek Kamil Chvátal
Teplo Ing. Radek Pavela.
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK I.
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE.
Látky mohou mít tři skupenství:
OPAKOVÁNÍ UČIVA 8. ROČNÍKU
I. ZÁKLADNÍ POJMY.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
22.1 Mechanická práce, výkon, příkon
ELEKTRICKÁ PRÁCE A VÝKON
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
FYZIKA Změny skupenství.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Základy Elektrotechniky
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Změny skupenství Zpracovali: Radka Voříšková Petra Rýznarová
Teplo ZŠ Velké Březno.
Práce a výkon v obvodu stejnosměrného proudu
odpor vodiče, supravodivost
Skupenské změny 1 © Petr Špína 2011 foto: Pavel Bohatý, Milan Vávrů VY_32_INOVACE_B
Vypařování a kapalnění
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_11_Kyslík Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 7. Elektrický proud v pevných látkách - odpor, výkon Název sady:
Základní pojmy ? Co je to ATOM ? ? Ze kterých částí se skládá atom? ? Co je to elektroneutrální atom ? Atomy jsou základní stavební částice všech látek.
Autor: Mgr. Věra Martincová
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_60_Práce s grafem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
Elektrický obvod VY_32_INOVACE_48_Uvod-el.obvod
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
Autor: Mgr. M. Vejražková
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Výpisky z fyziky − 6. ročník
TEPLO.
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Změny skupenství látek
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_41_AZ- kvíz
Tání a tuhnutí - početní úlohy
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_08_Měřítko mapy
JAK LZE VYSVĚTLIT ELEKTROVÁNÍ TĚLES
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
Stavba atomového jádra
ELEKTRICKÁ PRÁCE A VÝKON
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
Pravoúhlá soustava souřadnic
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Autor: Mgr. M. Vejražková
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_45_Hraj Fyzikální úlohy Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_45_Hraj Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.

Hraj !

Práce a výkon Teplo Změny skupenství Složení látek Elektrický obvod 1000 1000 1000 1000 1000 2000 2000 2000 2000 2000 3000 3000 3000 3000 3000 4000 4000 4000 4000 4000 5000 5000 5000 5000 5000

X X Práce a výkon 1000: a) watt b) newton c) joule Jednotkou práce je hra

Zvedáme-li 1kg do výšky 1m, vykonáme práci Práce a výkon 2000: Zvedáme-li 1kg do výšky 1m, vykonáme práci X a) 1 J b) 10 J X c) 0,1 J hra

Jak velký je výkon stroje, když zvedne 1 t do výšky 1 m za 10s? Práce a výkon 3000: Jak velký je výkon stroje, když zvedne 1 t do výšky 1 m za 10s? X a) 1 W X b) 10 000 W c) 1 kW hra

Používáním jednoduchých strojů šetříme : Práce a výkon 4000: Používáním jednoduchých strojů šetříme : a) sílu X b) dráhu X c) práci hra

Podíl mezi výkonem a příkonem je: Práce a výkon 5000: Podíl mezi výkonem a příkonem je: Odpověď Účinnost hra

Teplo 1000: Značka tepla je: X a) J b) Q X c) P hra

Množství přijatého tepla závisí na : : Teplo 2000: Množství přijatého tepla závisí na : : a) látce, hmotnosti, rozdílu teplot X b) hmotnosti a látce X c) teplotě hra

Množství přijatého tepla závisí na : Teplo 2000: Množství přijatého tepla závisí na : a) látce, hmotnosti, rozdílu teplot X b) hmotnosti a látce X c) teplotě hra

Měrná tepelná kapacita vody je: Teplo 3000: Měrná tepelná kapacita vody je: a) 4,2 X b) 100 X c) 1000 hra

Jakou veličinu nedokážeme určit : Teplo 4000: Jakou veličinu nedokážeme určit : X a) teplo b) vnitřní energii X c) kinetickou energii hra

Veličina, která udává schopnost látky přijmout nebo odevzdat teplo Odpověď Měrná tepelná kapacita hra

Plynné skupenství vody je : Změny skupenství 1000: Plynné skupenství vody je : X a) plyn X b) vzduch c) pára hra

Změna kapaliny na pevnou látku je: Změny skupenství 2000: Změna kapaliny na pevnou látku je: a) tuhnutí X b) tání X c)vypařování hra

Změna plynu na kapalinu se nazývá: Změny slupenství 3000: Změna plynu na kapalinu se nazývá: X a) destilace b) kondenzace X c) desublimace hra

Při změnách skupenství se teplo: Změny skupenství 4000: Při změnách skupenství se teplo: a) odevzdává i přijímá X b) přijímá X c) odevzdává hra

Změna pevné látky na plynnou se nazývá : Změny skupenství 5000: Změna pevné látky na plynnou se nazývá : Odpověď sublimace hra

Nejmenší stavební částicí látek je : Složení látek 1000: Nejmenší stavební částicí látek je : a) atom X b) prvek X c) molekula hra

Počet elektronů udává: Složení látek 2000: Počet elektronů udává: X a) elektronegativita b) protonové číslo X c) nukleonové číslo hra

Přijímáním elektronu se z atomu stává : Složení látek 3000: Přijímáním elektronu se z atomu stává : a) aniont X b) kationt X c) molekula hra

Železo má nukleonové 55 a protonové číslo 26. Atom železa má: Složení látek 4000: Železo má nukleonové 55 a protonové číslo 26. Atom železa má: X a) 29 protonů a 26 neutronů X b) 26 protonů a 55 neutronů c) 26 protonů a 29 neutronů hra

Složení látek 5000: Odpověď izotopy Prvky se stejným protonovým číslem a různým nukleonovým číslem se nazývají : Odpověď izotopy hra

V elektrickém obvodě nesmí chybět: Elektrický obvod 1000: V elektrickém obvodě nesmí chybět: X a) spínač X b) žárovka c) zdroj napětí hra

Elektrický odpor rezistoru závisí na : Elektrický obvod 2000: Elektrický odpor rezistoru závisí na : X a) elektrickém proudu X b) elektrickém napětí c)Na materiálu vodiče hra

V sériovém obvodě platí : Elektrický obvod 3000: V sériovém obvodě platí : X a) I=I1+I2 b) R= R1+R2 X c) U= U1-U2 hra

V paralelním obvodě platí : Elektrický obvod 4000: V paralelním obvodě platí : a) I= I1+I2 X b) I= konstanta X c) I = I1- I2 hra

Elektrický obvod 5000: Odpověď Homogenní, stejnorodé Jak se nazývá elektrické pole, které má ve všech místech stejné vlastnosti? Odpověď Homogenní, stejnorodé hra

Zdroj obrázků – www.office.microsoft.com Vytvořeno jako DUM do předmětu fyzika na Základní škole 17.listopadu 1325, příspěvková organizace , Mladá Boleslav pro devátý ročník základní školy. Materiál slouží k doplnění a procvičení učiva. Materiál doporučuji prezentovat pomocí dataprojektoru. Materiál byl vytvořen a pilotován ve II. pololetí školního roku 2011/2012