Jazykové prostředky výstavby uměleckých textů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Český jazyk a literatura
Advertisements

Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání CERMAT Strukturovaná písemná práce Součást maturitní zkoušky z českého jazyka.
Osnova rozboru uměleckého textu
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
jako součást maturitní zkoušky z českého jazyka ve společné části
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Rozbor neuměleckého textu
Srovnávací a vědomostní test
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
STRUKTURA OSNOVY KURZU
Umělecký styl a odstraňování chyb při studiu češtiny jako cizího jazyka Karolína Štěpánková Západočeská univerzita v Plzni.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_08
Funkční styly.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Úvod do teorie a praxe překladu
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Věta, výpověď, promluva Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0101
Pavel Krbec ÚVT UK a MULTIDATA Praha Seminář Automatizace knihoven 2004 Produkty MarcMan.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
Příprava výzkumného projektu II. Bakalářský seminář Jan Vávra Miloslav Lapka 23. listopadu 2011.
Násobení a dělení desetinných čísel
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.3.7.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici oznámení a zprávy, jejich hlavní znaky a funkci. Ke každému slohovému útvaru.
odborný styl a jeho charakteristika
ČTENÁŘSKÝ DENÍK.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_576 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Odpisy-degresivní způsob.
Funkční styly I. Styl prostěsdělovací - výměna informací neodborného rázu, funkce neodborně zpravovací a) mluvené úvary: představování, omluva, blahopřání,
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_BATKOVA_CEJJLI. 03 VÝTAH (Teorie). VÝKLAD.
Analýza neuměleckého textu (5-7 minut) I. porozumění textu; charakter komunikační situace určit, kde je možné daný text najít určit předpokládaného adresáta.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Václav Hrabě NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová
Základní jazykové prostředky výstavby uměleckých textů
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
O útvarech, žánrech a textech
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Stylistika = nauka o slohu (stylu), o výstavbě jazykového projevu (ústního a písemného) cíl: vytříbený ústní nebo písemný projev.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SLOHOVÉ POSTUPY a ÚTVARY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STYLISTICKÁ TERMINOLOGIE
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Administrativní funkční styl
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Expertní zprávy.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště
SOUHRNNÉ POUČENÍ O SLOHU
Kritéria hodnocení písemné práce
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_13 Romantismus Amerika
O útvarech, žánrech a textech
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
STYL PROJEVŮ MLUVENÝCH A PSANÝCH
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Esej Definice druh úvahy na odborné téma. Nebývá rozsáhlá, je psána většinou s estetickým záměrem. Od úvahy se liší tím, že zobecňuje a syntetizuje poznatky.
VOŠ A SPŠ ŠUMPERK V PROJEKTU MOV
Název projektu: ICT ve výuce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Jazykové prostředky výstavby uměleckých textů Umělecký styl Jazykové prostředky výstavby uměleckých textů

Téma hodiny-Umělecký styl-jazykové prostředky útvarů uměleckého stylu Základní jazykové prostředky výstavby uměleckých textů-jazykové prostředky užívané v próze i poezii-uč. str. 115n. /Český jazyk pro 4. ročník gymnázií-J. Kostečka/ Cíl hodiny na konkrétních příkladech popíše specifické prostředky básnického jazyka a posoudí jejich uplatnění v textu posoudí a interpretuje možné účinky textu na adresáta

Struktura hodiny Prezentace V. Nezval-Edison-poslech-specifické jazykové prostředky Cvičení- učebnice str. 116-118 Práce s uměleckými texty/prozaický, básnický/ Shrnutí DU 115-116teorie, 119/B-C-zpracovat Evaluace hodiny