Společenská odpovědnost ve školství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Společenská odpovědnost a školy Role Vysočina Education a CSR do škol: VE – partner pro školy a jejich partnery, princip dobrovolnosti a spolupráce Členem.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
1. WORKSHOP.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Jsou venkovské školy horší než městské?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Zdravá škola Křižánky Dotace Kraje Vysočina – MA 21, Zdraví 21
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Dokument KAP MSK - obsah
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Ing. Kateřina Lichtenberková
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
9. mezinárodní konference ICTfórum/Personalis 2005
Josef Středula, předseda ČMKOS
Regenerační přípravky I.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Společenská odpovědnost v odpadovém hospodářství
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Základní informace o poskytovateli
Městský úřad Žďár nad Sázavou
Terapeutické komunity
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Vzdělávání.
Program celoživotního učení Comenius
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Andragogika Vzdělávání.
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Plzeňský Prazdroj a CSR
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Nabízené služby společnosti
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Společenská odpovědnost ve školství Ing. Drahomíra Pourová

CSR – znak vyspělé společnosti,. cesta k plnění základního CSR – znak vyspělé společnosti, cesta k plnění základního ekonomického cíle Vztah vzdělávání a CSR Význam vzdělávání pro CSR a její komplexní pochopení

Rezervy školství: hodnocení školy podle počtu žáků ….

Rezervy školství: hodnocení školy podle počtu žáků ….

Rezervy školství ….nebo podle odpovědnosti?

Rezervy školství ….nebo podle odpovědnosti?

Parametry CSR ve vzdělávání odpovědnost v hlavní činnosti ve vztazích s klienty v sociální a ekonomické odpovědnosti v trvale udržitelném rozvoji

CSR na VOŠ, OA a SOUT Chotěboř procesy ve škole jsou standardizovány opakované obhájení držení certifikátu ISO ČSN 9001 od roku 2005 získání certifikátu CSR dle ČSN 01 0391 v roce 2015 škola se účastní projektu zavádění systému hodnocení a zlepšování CAF

prostor pro provázanost obecných procesů s procesy CSR Systém řízení vychází z: koncepce mise vize strategie plánů řádů …. prostor pro provázanost obecných procesů s procesy CSR

Principy a přístupy CSR zahrnují: výuku potřebných oborů nezbytnost spolupráce s firmami a dalšími institucemi neustálou inovaci výuky v souladu s praxí: nové certifikáty soutěže projekty metody výuky práce s různě nadanými žáky …. atd

Principy a přístupy CSR nelze ustrnout, je nutné stále apelovat na sebevzdělávání zvyšování a rozšiřování kvalifikace důležité je náročné, ale vstřícné klima v linii vedení – zaměstnanci – žáci – rodiče – veřejnost – firmy – instituce – zřizovatel podmínkou úspěšného dosahování CSR je osobní etický kodex všech zúčastněných o zaměstnance je nutné pečovat i při a po odchodu

Principy a přístupy CSR Sociální oblast široké pole ve výchově a spolupráci v charitativní oblasti a sociálním podnikání společenské akce, sbírky, výpomoc v sociálních zařízeních, účast na semináři a praxe ve firmě Ergotep zaměstnávání lidí s handicapem, podpora nákupem výrobků, služeb (revize aj.)

Principy a přístupy CSR Životní prostředí výchova ke vztahu k životnímu prostředí úspory energií snižováním spotřeby, pomocí investic omezování plýtvání, třídění odpadu, sběr druhotných surovin, používání recyklovaného papíru aj. na všech oborech VOŠ se studuje Ochrana ŽP, obor FM komplexně řeší úsporu nákladů a trvale udržitelný rozvoj

Principy a přístupy CSR Ekonomická výkonnost analýza a řízení rizik využívání prostředků z projektů a grantů výhod hromadných nákupů prostřednictvím Kraje úspory vlastními prostředky volba dodavatelů posouzení výdajů aktivace vlastních výrobků aj.

Principy a přístupy CSR Oblast kultury vnímání kulturních, sociálních a vzdělávacích potřeb v místě pořádání akcí plesy Majálesy soutěže prezentace (např. Fair Trade) informace o aktivitách a vzdělávání (filmy, články, kurzy, přednášky aj.)

Cíle a programy CSR Škola usiluje o zvyšování povědomí o CSR u: zaměstnanců partnerů Hlavními komunikačními prostředky jsou: empatie otevřenost vstřícnost odpovědnost Cílem je dosáhnout toho, aby odpovědné chování se stalo přirozeným a automatickým

Společensky odpovědným se nikdo nerodí, společensky odpovědným se člověk stává. Motto projektu Odpovědná škola

Děkuji vám za pozornost! Chotěboř - řeka Doubravka - CHKO