Měření rychlosti zvuku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
E-learningové kurzy BC Primary Essentials TKT Essentials Learning Technologies for the Classroom CLIL Essentials.
Advertisements

Studentská inovace praxí
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Kvalitativní výzkum.
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Ideální plyn.
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Sociální práce s rodinou 3
Přesnost a chyby měření
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Technická zpráva z laboratorního měření
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
1 Mechanika s Inventorem 10. Shrnutí Petr SCHILLING, autor přednášky Ing. Kateřina VLČKOVÁ, obsahová korekce Tomáš MATOVIČ, publikace FEM výpočty Optimalizace.
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Řídící činnost učitele/trenéra
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Cíle studia didaktiky pedagogiky
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
VÝUKOVÉ METODY Přehled.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Výuka základů algoritmického myšlení na prvním stupni základních škol
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Didaktika geografie.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Učitelská praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
OBČANSKÝ A SPOLEČENSKOVĚDNÍ ZÁKLAD Feminismus On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium Na Vítězné pláni v Praze Vyučující: Mgr. Marek.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Laboratorní práce 2 Nejistoty měření.
Nakupování FRANCOUZSKÝ JAZYK Gymnázium a Jazyková škola - Zlín
Pohybové projevy Pohybová aktivita (souhrn celého pohybového chování jedince - mnohostranná pohybová činnost člověka, která se realizuje jeho pohybovými.
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
na Slovanském gymnáziu
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
FYZIKA Magnetické pole vodiče s proudem
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
DĚJEPIS Únor 1948 Gymnázium Hodonín Vyučující: Mgr. Andrea Baumannová
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Práva dítěte Výchova k občanství
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Jak postupujeme při měření délky
JAK (SLEDOVAT), HODNOTIT A (PODPOROVAT) UČITELE
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Litosféra ZEMĚPIS – DĚJEPIS
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Musíme… a nebo „Musíme“?
Anglický jazyk HEALTH On-line diskuse k virtuální hospitaci –
Transkript prezentace:

Měření rychlosti zvuku FYZIKA Měření rychlosti zvuku Online diskuse k virtuální hospitaci – 10. 5. 2011 Gymnázium Polička Vyučující: RNDr. Miroslav Jílek, Ph.D. Expert: RNDr. Vojtěch Žák, Ph.D. Titulní strana prezentace.

Osnova Okruhy k zamyšlení: cíle výuky formy a metody interakce žáků a učitele komunikace ve výuce struktura vyučovací hodiny hodnocení ve výuce souhrn poznámek k výuce obecné zamyšlení - podněty do další výuky

Cíle výuky učitel: další možnosti: osvojení metody měření rychlosti zvuku práce s daným počítačovým programem další možnosti: obecnější cíle (rozvoj komunikačních dovedností žáků, spolupráce mezi žáky, kritického myšlení, práce s chybou …)

Formy a metody výuky obecně: střídání různých metod a forem Formy: hromadná (frontální) výuka – úvod a konec skupinová (kooperativní) výuka – dominovala Metody: vysvětlování (výklad) – vhodné by bylo položit více otázek žákům názorně-demonstrační metoda – ukázka, jak pracovat s počítačovým programem dovednostně-praktické metody – laborování a experimentování metoda rozhovoru

Interakce žáků a učitele poměrně velká aktivita žáků vhodné střídání fází, kdy dominoval tok informací od učitele k žákům, s fázemi, kdy komunikovali žáci mezi sebou žáci skutečně kooperovali (pomáhali si v rámci dvojic při měření) učitel získával průběžně zpětnou vazbu od jednotlivých dvojic, pokládal doplňující otázky, vybízel k dalšímu hlubšímu myšlení důvěra žáků v učitele (žáci se nebáli zeptat se, učitel byl do jisté míry v roli „konzultanta“)

Komunikace ve výuce dobrá úroveň vzájemné komunikace žákům věnován přiměřený prostor v komunikaci učitel mohl žáky vybízet více otázkami ke komunikaci v úvodní fázi výuky (Čím změříme průměr trubky? Co se hodí na určení délky trubky? …) doporučuji uvádět systematicky jednotky u všech veličin Znají všichni žáci slova cizího původu použitá učitelem (empiricky, korekce)?

Struktura vyučovací hodiny velmi dobrá struktura úvod část, kdy dominovala práce žáků závěr (shrnutí učitelem) – mohli být více zapojení žáci, mohli sobě navzájem a učiteli dát reflexi, jak se jim pracovalo X je to zřejmě součástí protokolů z laboratorních cvičení a nebylo příliš času

Hodnocení ve výuce učitel diskutoval během skupinové práce fyzikální záležitosti spojené s měřením mohl by hodnotit obecněji a dotknout se více emocionální složky žáků (Tohle se Ti povedlo! Máš dobrý nápad. Ještě to není ono, zkus ještě zapřemýšlet …)

Souhrn poznámek k výuce velmi dobrá vyučovací hodina (zejména po fyzikální stránce nadstandardní, obsahově velmi na úrovni) Poznámky jedna dvojice měřila jinak, než bylo zamýšleno (rychlá kontrola všech skupinek na začátku jejich práce, pak hlubší rozhovory) uvádění jednotek hodnotit nejen fyzikální stránku práce zvážit účel měření teploty formální nesrovnalosti – označení aritmetického průměru „přeškrtnutou nulou“

Obecné zamyšlení - podněty do další výuky zvážit možnost obecnějších cílů K čemu bude taková výuka těm, kteří se v životě nebudou profesně zabývat fyzikou? Co si z toho mohou vzít? zvážit možnost většího využití zájmu žáků (lze pak pozitivně hodnotit jako práci navíc) Kdo bude chtít půjčit domů mikrofon? Kdo bude měření zpracovávat v EXCELu?

Děkuji za pozornost