Finanční gramotnost Ekonomické dovednosti, úlohy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
0-10 mince Jana Štadlerová ZŠ Věšín. 8,-Kč Vyber mince, kterými můžeš zaplatit.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Převody jednotek hmotnosti - 2
Hodnota peněz Kde mohou děti přijít k penězům? - kapesné - odměna od rodičů nebo prarodičů.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Finanční gramotnost ROZPOČET Pan Kouřil je svobodný, bydlí sám v nájemném bytě a má ze zaměstnání pravidelný měsíční příjem korun. Jednou za tři.
Návrh programu divadelního představení školy Mozart revue.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Procenta 2 Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
My friend About me Přečti a spoj se správným obrázkem: She likes gym. He likes games. She likes riding a horse. He likes skateboards. He likes baseball.
Napište do rámečků názvy mláďat. hříbě kotě sele štěně jehně kůzle.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_ZE7-20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Odstranění červených očí
FINANČNÍ GRAMOTNOST Úvěr od nebankovních institucí.
Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR. Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR.
URČETE JEDNOTLIVÁ ROČNÍ OBDOBÍ
Seznámení se skupinami DĚ-TĚ-NĚ ve slovech
Vkládání textu do obrázku
Psychologie ceny a cenové triky
Psaní i/y v koncovkách podstatných jmen
Naše město - Jablonec nad Nisou
Návrh diplomu Fair play
BAKTERIE – nejstarší obyvatelé Země(po výkladu si zapiš do sešitu)
VY_32_INOVACE_ZE6-01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Zápalka váží 4 gramy a stojí 2 koruny
Zpracování tabulky do grafu
Popis tvorby jednoduchého grafu
NA VÝLETĚ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
VY_32_INOVACE_ZE7-01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
TABULKA – JEDNODUCHÉ POČETNÍ VÝKONY
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_03
VY_32_INOVACE_ZE6-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL. RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL.
VY_32_INOVACE_ZE7-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_ZE7-02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Test finanční gramotnosti. FINANČNÍ GRAMOTNOST Test finanční gramotnosti.
Zoner Photo Studio 16 Koláž. Zoner Photo Studio 16 Koláž.
VY_32_INOVACE_ZE7-04 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VIRY- „život“ bez buňky
Autor: PaedDr. Jana Čechová
PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II. PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II.
VY_32_INOVACE_ZE6-17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vkládání obrázku do obrázku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční gramotnost TESTOVACÍ OTÁZKY.
Finanční gramotnost ÚLOHY Z FINANČNÍ GRAMOTNOSTI.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI
JEDNOTKY DÉLKY A HMOTNOSTI
Procenta - slovní úlohy
Zoner Photo Studio 16 Popis programu. Zoner Photo Studio 16 Popis programu.
Transkript prezentace:

Finanční gramotnost Ekonomické dovednosti, úlohy

Martin má rád cereální lupínky. V obchodu Maxim měli na výběr tato balení: 375 g za 31,70 Kč 500 g za 39,40Kč 750 g za 59,90 Kč Které z balení bylo cenově nejvýhodnější?

Nejvýhodnější bylo 500 gramové balení. 1. 100g………..31,70 Kč : 3,75 = 8,45Kč 2. 100g………..39,40 Kč : 5 = 7,88 Kč 3. 100g………..59,90 Kč : 7,5 = 7,99Kč Nejvýhodnější bylo 500 gramové balení.

Při nákupu zboží je třeba sledovat jednotkovou cenu (cena, kterou zaplatím za stejné množství), kvalitu zboží, celkovou hmotnost, záruku trvanlivosti, jeho složení……

V obchodě s televizemi je u první televize cena 11 500 Kč bez DPH. U druhé televize je cena 14 500 Kč včetně DPH, ale v případě, že si ji koupíte v hotovosti, dostanete slevu 5%. Která TV při placení v hotovosti vyjde levněji?

Levnější je druhá televize. Cena první televize s DPH 11 500Kč + 20% DPH = 13 800 Kč Cena druhé televize se slevou 14 500 Kč – 5% sleva = 13 775 Kč Levnější je druhá televize.

Použité zdroje: Zdroj všech obrázků je galerie Microsoft Office 2010, vlastník licence ZŠ Jablonec nad Nisou – Mšeno, Mozartova 24, příspěvková organizace.