Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.08_Umeni_se_ucit Datum: 17.1.2014 Ročník: ŠESTÝ Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Obraz světa Název: UMĚNÍ SE UČIT Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.3489 Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Tento materiál slouží k zopakování pojmu umění se učit. Citace : JANOŠKOVÁ Dagmar, Občanská výchova s blokem Rodinná výchova pro 6.ročník základních škol a primu víceletého gymnázia, 1. vyd. Plzeň: Fraus 2003 136 s. ISBN 80-7238-207-1.
Umění se učit
Umění se učit Není nutné strávit nad učením celé odpoledne, ale je třeba vhodně využít čas k učení i odpočinku. Každý člověk má jiný způsob přijímání informací. Většinou se dělíme na tři typy: zrakový (vizuální) – nejlépe si pamatují to, co vidí sluchový (auditivní) – nejlépe si pamatují, co slyší pohybový (motorický) – nejlépe si pamatují to, co mají spojeno s nějakou činností Mnoho z nás není jedním z uvedených typů, většina lidí patří ke smíšenému typu ( využití více typů k učení).
Napiš, jaký jsi typ žáka a v čem vidíš přednost či nedostatek svého učení. K učení většinou potřebujeme mít klid. Nemusí to být absolutní ticho. Někdo využívá hudbu jako zvukovou kulisu, ale rozhodně by nás to nemělo odvádět od soustředění na učení. Napiš, kdy se můžeš a nebo naopak nemůžeš učit.
Důležitou součástí učení je odpočinek Důležitou součástí učení je odpočinek. Učení střídáme s kratšími přestávkami. Napiš, zda ti ve škole vyhovuje časový limit přestávek. Chtěl/a by si nějakou přestávku upravit nebo něčím vyplnit? Napiš, co o přestávce nejraději děláš.
Zdroje: JANOŠKOVÁ Dagmar, Občanská výchova s blokem Rodinná výchova pro 6.ročník základních škol a primu víceletého gymnázia, 1. vyd. Plzeň: Fraus 2003 136 s. ISBN 80-7238-207-1. Obrázky: KLIPART: Microsoft Office PowerPoint