METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trojúhelník – I.část Mgr. Dalibor Kudela
Advertisements

TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
PLANIMETRIE.
Matematika Trojúhelník.
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Mgr. Ladislava Paterová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Druhy trojúhelníků VY_32_INOVACE_31
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Co je to trojúhelník
VY_42_INOVACE_398_DRUHY TROJÚHELNÍKŮ DLE VNITŘNÍCH ÚHLŮ
VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autor výukového materiálu:
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Trojúhelník DUM číslo: 08 Trojúhelník Planimetrie - trojúhelník Integrovaná střední.
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
AnotacePrezentace, která se zabývá celkovým opakováním goniometrických funkcí. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují goniometrické.
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Obvod a obsah lichoběžníku
Trojúhelníky - základní pojmy.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
TROJÚHELNÍK ROVNORAMENNÝ
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
24..
Obrazce – výšky, vlastnosti Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK V ROVINNÝCH GEOMETRICKÝCH OBRAZCÍCH
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
KAPITOLA 1: TROJÚHELNÍK – OPAKOVÁNÍ  Základní pojmy  Rozdělení trojúhelníků podle délky stran  Rozdělení trojúhelníků podle velikosti úhlů  Cvičení.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Trojúhelník a jeho vlastnosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
TROJÚHELNÍK ROVNORAMENNÝ
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: TROJÚHELNÍK-testy
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost    Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.3192 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_15.3.05 Jméno autora: Mgr. Marie Píšová Datum, období, kdy byl vytvořen: začátek prosince 2012 Název práce: Rozdělení trojúhelníků Předmět, pro který je VM určen: Cvičení z matematiky Ročník, pro který je VM určen: sedmý Časová dotace: 35 – 40 minut Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Matematika a její aplikace – Volitelná matematika – - Rozdělení trojúhelníků a jejich vlastnosti Metodický list, anotace- výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: Žáci si mají za pomocí prezentace zopakovat rozdělení trojúhelníků podle stran a podle úhlů a připomenout si základní vlastnosti jednotlivých trojúhelníků  Pomůcky: sešit, psací potřeby

Rozdělení trojúhelníků a jejich základní vlastnosti

Rozdělení podle stran Rovnostranný Rovnoramenný Obecný

Rovnostranný trojúhelník C Obrázek: a b A B c

Vlastnosti rovnostranného Všechny strany mají stejnou délku : a = b = c Všechny vnitřní úhly mají stejnou velikost. Jakou? Velikost vnitřních úhlů je 600 (1800 : 3 = 600) Je osově souměrný ? Ano, je. Kolik má os souměrnosti ? Má tři osy souměrnosti - nakresli do sešitu Osy souměrnosti jsou shodné s výškami (těžnicemi) Je středově souměrný? Ne, není Obvod: o = 3 . a

Rovnoramenný trojúhelník Obrázek: C rameno b a rameno c B A základna

Vlastnosti rovnoramenného Má dvě shodná ramena svírající hlavní vrchol : a = b Strana proti hlavnímu vrcholu se nazývá základna Úhly při základně jsou shodné Je osově souměrný? Ano, je. Kolik má os souměrnosti? Má jednu osu souměrnosti – nakresli do sešitu Osa souměrnosti je shodná s výškou (těžnicí) na základnu Je středově souměrný? Ne, není Obvod: o = a + 2 . b

Obecný trojúhelník Obrázek: C b a A B c

Vlastnosti obecného Všechny strany mají různou délku Všechny úhly mají různou velikost Je osově souměrný? Ne, není Je středově souměrný? Obvod: o = a + b + c

Rozdělení podle úhlů Ostroúhlý Tupoúhlý Pravoúhlý

Trojúhelníky podle úhlů Ostroúhlý Má všechny úhlu ostré Kolik stupňů může mít ostrý úhel? Víc než nula a míň než devadesát (00 ˂ α ˂ 900) Načrtni si ho do sešitu Náčrtek:

Trojúhelníky podle úhlů Tupoúhlý Má jeden úhel tupý a ostatní dva úhly ostré Kolik stupňů může mít tupý úhel? Víc než devadesát a míň než sto osmdesát (900 ˂ α ˂ 1800) Načrtni si ho do sešitu Náčrtek:

Trojúhelníky podle úhlů Pravoúhlý Má jeden úhel pravý (900) a ostatní dva úhly ostré Strana proti pravému úhlu se nazývá přepona – je vždy nejdelší Strany svírající pravý úhel se nazývají odvěsny Načrtni si ho do sešitu Náčrtek přepona odvěsna odvěsna