ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. vedoucí katedry
Advertisements

PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
Projekt: ZKVALITNĚNÍ PROGRAMU PEDAGOGICKÉ ZPŮSOBILOSTI PROSTŘEDNICTVÍM REALIZACE SYSTÉMOVÉHO ROZVOJE TRENÉRSKÝCH ZDROJŮ Plánování a projektování výuky.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola Mendelova Adresa: ulice Einsteinova 2871, Karviná - Hranice Na škole pracuje: 30 učitelů 3 vychovatelé ŠD 2 asistentky pedagogů 16.
Přínosy projektu „Vybudování jádra a realizace systému vzdělávání pro Středisko informací a vzdělávání v elektronickém zdravotnictví“ CZ.2.17 /
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř ČMeS, Praha
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Editory ve výuce ICT na 1. stupni ZŠ
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Školní vzdělávací program výuka informatiky
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
JAK REAGUJÍ UČITELÉ 1. STUPNĚ NA ZAVÁDĚNÍ ZÁKLADŮ INFORMATIKY DO VÝUKY ICT Jiří Vaníček Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta DidactIG Liberec 5. 2.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
D IDAKTIKA INFORMATIKY : SOUČASNÝ STAV A PERSPEKTIVY JEJÍHO ROZVOJE V RÁMCI SYSTÉMU OBOROVÝCH DIDAKTIK Miroslava Černochová (Univerzita Karlova v Praze)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
DidactIG Liberec 21. dubna 2018 Jiří Vaníček.
“Those who know, do. Those that understand, teach.”
TECHNOLOGIE PODPORUJÍ DIFERENCIACI VÝUKY
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Cíle, vize a obsah projektu PPUČ
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Revize ICT kurikula, rok dva
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Tvorba a zveřejňování e-publikací na Masarykově univerzitě
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
Vzdělávací systém v Olomouckém kraji
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Revize ICT kurikula, rok tři
Transkript prezentace:

ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická TUL ICT panel při Národním ústavu pro vzdělávání Jednota školských informatiků 24. 4. 2017

Téma do škol? 24. 4. 2017 GRAMOTNOST POZNÁVÁNÍ SVĚTA ROZVOJ odborník technik uživatel 24. 4. 2017

Je se od koho učit? SLOVENSKO 2008, 2010 a 2013 kontinuální příprava (výchova → obor) věková adekvátnost podpora DVUI ANGLIE (+ SKOTSKO) zlom 2013 ICT → Computing podpora vzdělávání, mentoring, komunita 24. 4. 2017

Jaký je v tom rozdíl? ! různé modely, pojmy a definice (počítačová/informační/ICT gramotnost, informatika, počítačová věda, informační technologie) DIGITÁLNÍ GRAMOTNOST (uživatelské dovednosti) INFORMATICKÉ MYŠLENÍ (algoritmizace) 24. 4. 2017

Jak je to tedy nyní? v klíčových kompetencích spíše skryto vzdělávací obor Informační a komunikační technologie nebo ICT a Informatika (min. dotace 1 + 1 hodina, ! předmět informatika) v ostatních oborech různě, spíše poskrovnu průřezové téma Mediální výchova 24. 4. 2017

O čem se tedy uvažuje? kontinuita specifika průřezovost na všech stupních ! Od kdy začít? Jak intenzivně? informatických témat ! Učit programování? V čem? Budou to učitelé umět? Co z konceptů zařadit? digitální gramotnosti ! Jak by se měla promítnout do všech oborů? Budou to učitelé chtít a umět? 24. 4. 2017

Kdo na tom pracuje? Národní ústav pro vzdělávání – ICT panel didaktik a koordinátor NÚV oboroví didaktici z univerzit učitelé ze střední školy učitelé ze základní školy členové Jednoty školských informatiků zaměstnanec České školní inspekce 24. 4. 2017

? 2020 Jak to dopadne na školy? opilotované ve vybraných školách s připravenými učebními materiály zakomponované do pregraduální přípravy budoucích učitelů na pedagogických fakultách s nabídkou vzdělávání učitelů z praxe zafinancované 2020 24. 4. 2017

Děkuji za pozornost a těším se na diskusi. Jan Berki, KAP FP TUL jan.berki@tul.cz 24. 4. 2017