Buben pračky při ždímání. Létající talíř, který si házejí děti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Síla značka síly F jednotkou síly je 1N (newton), popř. kN ( = 1000 N)
Advertisements

Přeměny energií Při volném pádu se gravitační potenciální energie mění na kinetickou energii tělesa. Při všech mechanických dějích se mění kinetická energie.
Síla - opakování Síla je vektorová veličina, její jednotka je Newton (kg.m.s-2). Síla má pohybové a deformační účinky. Pokud na těleso působí nenulová.
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Dynamika hmotného bodu
Kinematika Základní pojmy Rovnoměrný přímočarý pohyb Rovnoměrně zrychlený přímočarý pohyb Rovnoměrný pohyb po kružnici Centrum pro virtuální a moderní.
MECHANIKA.
Dosazování číselných hodnot do vzorců
NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÁ SOUSTAVA
Rovnoměrně zrychlený pohyb
INERCIÁLNÍ A NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Přímočarý Křivočarý Rovnoměrný Nerovnoměrný Posuvný Otáčivý
3. KINEMATIKA (hmotný bod, vztažná soustava, polohový vektor, trajektorie, rychlost, zrychlení, druhy pohybů těles, pohyby rovnoměrné a rovnoměrně proměnné,
Vzájemné působení těles
Setrvačnost.
10. ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB I.
Mechanika tuhého tělesa
EU peníze školám Základní škola Stříbrná Skalice, Na Městečku 69, Rychlost Kateřina Macháčková.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Fy – sekunda Yveta Ančincová
Rovnoměrný pohyb – test 1
1. KINEMATIKA HMOTNÝCH BODŮ
9. NEROVNOMĚRNÝ POHYB II. - ZRYCHLENÍ
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY Mgr. Monika Bouchalová Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tento projekt je spolufinancován.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Mohou tři síly dohromady dávat nulu?
Síla.
Rovnoměrný pohyb po kružnici 2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_701.
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
Skládání a rozkládání sil
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Rovnoměrný a nerovnoměrný pohyb
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Mechanika tuhého tělesa
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tření smykové tření směr pohybu ms – koeficient statického tření
VY_32_INOVACE_10-03 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Rovnoměrný pohyb příklady
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_713.
Rovnováha dvou sil (Učebnice strana 43 – 45)
DYNAMIKA Newtonovy zákony: První Newtonův zákon: (zákon setrvačnosti)
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
M ECHANICKÝ POHYB Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_02 Název materiáluRovnoměrný.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr VáchaZS – Kinematika hmotného bodu.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_54_POHYB TĚLES TEMA: FYZIKA.
INERCIÁLNÍ A NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÁ SOUSTAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Rovnoměrný pohyb po kružnici a otáčivý pohyb
Souvislost Lorentzovy transformace a otáčení
Setrvačnost.
MAZUR, E. Peer Instruction: A User’s Manual. Prentice Hall.
Grafické znázornění pohybu
Rovnoměrně rotující vztažná soustava
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Nerovnoměrný pohyb.
MECHANIKA.
Maminka začne roztlačovat kočárek, který je v klidu na vodorovné podlaze. Tlačí ho stálou silou o velikosti 9 Newtonů, která má také vodorovný směr. Za.
AZ kvíz.
Rotační kinetická energie
Rovnoměrný a nerovnoměrný pohyb
Buben pračky při ždímání. Míč, který si házejí děti.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Při kterém z následujících pohybů můžeme kulatý předmět nahradit hmotným bodem? Buben pračky při ždímání. Létající talíř, který si házejí děti. Hodiny rozhoupané na hřebíku. Měsíc při oběhu kolem Země.

Po jezeře pluje velká loď se dvěma malými záchrannými čluny Po jezeře pluje velká loď se dvěma malými záchrannými čluny. Jeden je připevněn u přídě lodi, druhý přenášejí lodníci z přídě na záď. Jsou čluny vzhledem k lodi v klidu? Ano, oba jsou vzhledem k lodi v klidu. Ne, jeden je vzhledem k lodi v klidu a druhý v pohybu. Ne, oba jsou vzhledem k lodi v pohybu.

Po jezeře pluje velká loď se dvěma malými záchrannými čluny Po jezeře pluje velká loď se dvěma malými záchrannými čluny. Jeden je připevněn u přídě lodi, druhý přenášejí lodníci z přídě na záď. Je možné, ale byl alespoň jeden ze člunů vzhledem ke břehu v klidu? Ano, oba čluny mohou být vzhledem ke břehu v klidu. Ano, jeden ze člunů může být vzhledem ke břehu v klidu. Ne, oba musí být vzhledem ke břehu v pohybu.

Grafy znázorňují různé úseky jízdy vlaku Grafy znázorňují různé úseky jízdy vlaku. Ve kterém/ve kterých případech jede vlak rovnoměrným pohybem?

Na kterém z následujících grafů je znázorněno stání vlaku ve stanici?

Na kterém z následujících grafů je znázorněno rozjíždění vlaku ze stanice?

Ve kterých případech mohu letadlo nahradit hmotným bodem? Ležím na zemi a pozoruji letící letadlo. Letím v letadle. Jsem jeden z cestujících na letišti a nastupuji do letadla. Pozoruji letadlo na radaru.

Který z úseků grafu odpovídá rovnoměrnému pohybu automobilu? C Žádný.

Který z úseků grafu odpovídá rovnoměrně zrychlenému pohybu automobilu? Žádný.

Který z úseků grafu odpovídá rovnoměrně zpomalenému pohybu automobilu? C Žádný.

Který z úseků grafu odpovídá stání automobilu na křižovatce? Žádný.

Uvažujeme tři vlaky. Jeden se rozjíždí ze stanice, druhý jede mezi stanicemi rychlostí 90 km/h a třetí projíždí zatáčkou. Na který vlak působí síly tak, že jejich výslednice má stálou velikost? (Neuvažujte nulovou výslednici.) Vlak, který se rozjíždí ze stanice. Vlak jedoucí mezi stanicemi rychlostí 90 km/h. Vlak, který projíždí zatáčkou. Žádný z uvažovaných vlaků.

Uvažujeme tři vlaky. Jeden se rozjíždí ze stanice, druhý jede mezi stanicemi rychlostí 90 km/h a třetí projíždí zatáčkou. Na který vlak působí síly tak, že jejich výslednice má stálou velikost i směr? (Neuvažujte nulovou výslednici.) Vlak, který se rozjíždí ze stanice. Vlak jedoucí mezi stanicemi rychlostí 90 km/h. Vlak, který projíždí zatáčkou. Žádný z uvažovaných vlaků.

Uvažujeme tři vlaky. Jeden se rozjíždí ze stanice, druhý jede mezi stanicemi rychlostí 90 km/h a třetí projíždí zatáčkou. Na který vlak působí síly tak, že jejich výslednice je nulová? Vlak, který se rozjíždí ze stanice. Vlak jedoucí mezi stanicemi rychlostí 90 km/h. Vlak, který projíždí zatáčkou. Žádný z uvažovaných vlaků.

Na pouti na dětském kolotoči jede stálou rychlostí Honzík Na pouti na dětském kolotoči jede stálou rychlostí Honzík. Na obrázku je znázorněn kolotoč, směr jeho otáčení a 4 další směry. Který směr má výsledná síla působící na Honzíka? A B C D