Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Advertisements

Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Anotace – Otázky Anotace - Pracovní list k procvičení tvoření otázek pomocí tázacích zájmen, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Přírodopis – Neživá příroda Koloběh vody Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k učivu o neživé přírodě. Jejím obsahem je koloběh vody. Jednoduchými.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o pohybech hmot v zemské kůře, zemětřesení. AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Anotace - Animals Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina Očekávaný výstup - Plynulé.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
AUTOBUS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
MYŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE
KOZA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
Autor : Mgr. Ludmila Jakubcová Jazyk : Čeština
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Pracovní listy k vytisknutí
MAGNETICKÉ POLE Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_88
Ruský obrázkový slovník IX Nábytek − мебель
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Hra ke zopakování nebo procvičení učiva Test k ověření znalostí z fyziky tělesa a látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Přírodní vědy DUM 15 KOLOBĚH VODY
SLON Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Ruský obrázkový slovník XLI Ve škole – В школе
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Pravidla pro počítání s mocninami
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Pokročilé úpravy snímku
Hyperoskulační kružnice elipsy
PROVĚRKY Převody jednotek délky - 2.část
Převody délky MATEMATIKA
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
Určení severního pólu cívky s proudem pomocí pravidla pravé ruky
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Interaktivní hra s různými obrazci a jejich skládání
Představujeme a sestavujeme krychli
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Základní větné členy 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu
Ruský obrázkový slovník XV Tvary – формы
Vlastnosti látek − hustota
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
MŮJ DOMOV ANOTACE Pracovní listy, které shrnou znalosti o obci a jejím okolí. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP Samostatné.
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Ruský obrázkový slovník XXV Přídavná jména A
Převody jednotek obsahu - 2.část
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb Anotace Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb Autor Dagmar Kaisrová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova k odpovědnosti za svá rozhodnutí .Schopnost vyhledávání informací. Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova Klid, pohyb, tření, setrvačnost Druh učebního materiálu Pracovní list Druh interaktivity Aktivita Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 13 - 14 let Celková velikost 1,1 MB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Klid, pohyb a setrvačnost Pohyb a síla Klid, pohyb a setrvačnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Klid a pohyb Předměty, tělesa, která nemění svou polohu vůči okolí jsou v klidu. (stojící auto,nábytek, dům) Předměty, tělesa, která mění svou polohu vůči okolí jsou v pohybu. (jedoucí auto, běžící pes, otáčející se kola strojů). Tělesa mohou být v klidu nebo v pohybu vzhledem ke svému okolí. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze Praktické příklady POHYB KLID Autorem materiálu a všech jeho částí, není – li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického materiálu www.rvp.cz., ISSN 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Tření pohybu brání, ale někdy může pohyb usnadnit Pohybují – li se po sobě dvě plochy ( vysunování a zasunování zásuvky u stolu, sáňkování, špatné otáčení kola u jízdního kola), třou se. Tření brání v pohybu. Tření se sníží použitím oleje, mýdla, lyžařského vosku. Někdy je třeba naopak tření zvýšit – náledí. Tření pohybu brání, ale někdy může pohyb usnadnit Autorem materiálu a všech jeho částí, není – li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického materiálu www.rvp.cz., ISSN 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze Příklad Lepší je zvětšit tření - posyp Lepší je malé tření http://www.pixmac.cz/pictures/kluzká#/page/1/obj/20 http://www.pixmac.cz/pictures/kluzká#/page/1/obj/20 Autorem materiálu a všech jeho částí, není – li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického materiálu www.rvp.cz., ISSN 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze

Tato vlastnost těles se jmenuje setrvačnost Pohybující se těleso nezastaví v jediném okamžiku. Ještě se dál pohybuje ve směru pohybu. Záleží na rychlosti pohybu a hmotnosti tělesa. Tato vlastnost těles se jmenuje setrvačnost Proto musíme dávat velký pozor např. při pohybu po komunikaci nebo přecházení! Autorem materiálu a všech jeho částí, není – li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického materiálu www.rvp.cz., ISSN 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze Opakování Jmenuj tělesa, která jsou v klidu. Jmenuj tělesa, která jsou v pohybu. Proč lyžař maže lyže voskem? Proč silničáři v zimě sypou zasněžené silnice drobným štěrkem? Co se stane, když stojíš v autobusu, který prudce zabrzdí? Autorem materiálu a všech jeho částí, není – li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického materiálu www.rvp.cz., ISSN 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze Řešení Stůl, židle, strom, dům, počítač, atd.. Jedoucí vlak, automobil, letící letadlo, pták, běžící zvíře, rozhoupaná houpačka. Voskuje lyže proto, aby snížil tření a lyže mu jely rychleji. Silničáři sypou proto, aby se tření zvětšilo a auta nedostávala smyky. Pokud autobus prudce zabrzdí budu se setrvačností pohybovat v původním směru – dopředu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není – li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Kaisrová Dostupné z Metodického materiálu www.rvp.cz., ISSN 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze