Hry jako kulturní průmysl

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Advertisements

Česká exportní banka klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků Cesta k novým trhům.
REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Základy financí1 Aktuální finanční trendy. Základy financí2 Globální megatrendy Globalizace Demografický vývoj Klimatické změny Energie.
Senioři a sociální sítě. Kolik je ale na sociální síti vlastně českých seniorů? Je to asi 5% z 3,5 mil.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Vzdělávací portál Vzdělávací portál.
Lidská společnost digitálního věku
Český internet.  Současnou podobu českého internetu vytvořili z 99 % Češi, i když je dodnes většinou považován za něco mezinárodního nebo globálního.
Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů Lublaňská 57/5 | Praha 2 | | T | F | |
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
MSV Brno 2013 Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
1. Význam a úloha malých a středních podniků (MSP) v HORIZON 2020 Táňa Perglová Ředitelka sekce, delegát ČR v programovém výboru SMEs and Access to risk.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Notebook, tablet Číslo DUM: III/2/VT/2/1/20 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Martina Vasková Hana Abbasová.  Cíle projektu  Profil společnosti  Nanotechnologie  Analýza prostředí – JAPONSKO  Strategie vstupu na japonský trh.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Software =je v informatice sada všech počítačových programů používaných v počítači, které provádějí nějakou činnost. - Software je protiklad k hardwaru,
2 Marketingové koncepce
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
PhDr. Markéta Sanalla Katedra ekonomie a veřejné správy
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Národní program podpory cestovního ruchu
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Pojem přeměna obchodní společnosti
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Úřad práce České republiky
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Státní organizace.
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Inovace a regionální rozvoj
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Základy ekonomie TNH 1 – 1. seminář
Název projektu: Moderní škola
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zpětná vazba – Johariho okno
RIZIKO.
karel oliva Akademie věd ČR
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Vliv reklamy na společnost
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
Herní zařízení-tablety
Děti jsou naše budoucnost
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
RIZIKO.
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ V TELEFÓNICA O2 CZECH REPUBLIC
Teritoriální setkání - Finsko
Práce na novelizaci odpadové legislativy v oblasti elektroodpadu
Soutěž Bohatství Země 2018 Geologická část Vojtěch Wertich
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Praktické přínosy WEP pro české podniky
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
Obrat V literatuře často užívaný výraz pro růst firem – jak roste obrat Obrat je širší pojem než tržby Obrat uvedený ve Výsledovce – poslední řádek.
Transkript prezentace:

Hry jako kulturní průmysl

Kulturní průmysl Max Horkheimer a Theodor W. Adorno v Dialektice osvícenství (1947) Proměna umění v komoditu zavádějící oddělovat umění od průmyslu a estetickou složku od sociálních faktorů Díky masovým médiím umění může oslovovat masy -> končí kritické umění

Kulturní průmysl Uniformita distribuuje vysoce homogenní produkty propojuje všechna svá jednotlivá odvětví: film, rozhlas, časopisy (remediace) Rozdíly mezi filmy A a B nesouvisejí s jejich kvalitou, ale slouží k třídění a organizaci spotřebitelů, aby bylo možné je pevněji uchopit

Kulturní průmysl Umění kdysi znamenalo překračování pravidel a otevírání nových možností, nyní však pouze přikyvuje tomu, co již existuje Umění se stalo komoditou

Kulturní průmysl kulturní průmysl tíhne k manipulaci osvícenská racionalita, z níž se naše doba vyvinula, dala vzniknout novým totalitarismům zredukovala myšlení na nástroj ovládání přírody a společnosti Proto Dialektika osvícenství – na jedné straně osvobození společnosti a posun do modernity, na druhou stranu svázání racionalismem a racionalizací

Kulturní průmysl Dnes pojem bez negativních konotací Další název kreativní průmysl kreativní umění - literatura, hudba, jevištní a výtvarné umění jiné hlavní kulturní průmysly film, muzea a knihovny širší kulturní průmysly památková péči, televize, počítačové hry, rozhlas či zvukové záznamy

Herní průmysl Dynamciky se vyvíjející Neustále rostoucí (V ČR 2015 přes 2,7 mld. Kč) Neustále se měnící formy distribuce (velké oligarchické producenty vystřídali velcí oligarchičtí distributoři) rozšíření mobilních technologií (youtubing, streaming – Twitch.tv) liberalizace vývojových technologií

Herní průmysl otevřenost herních konzolí a distribučních platforem (Steam, Google Play, PlayStation Network) Crowdfunding ‒ odstraňuje investora, distributora vyšší riziko nedokončení projektu ověření poptávky pro velké i malé subjekty Early access – crowdfunding, hratelný prototyp hry a většinou se může podílet na jejím vývoji free to play – mikrotransakce; různé způsoby monetizace

Streaming a Youtube 2013 Twitch 45 milionů unikátních a 900 tisíc vysílacích uživatelů Youtube – herní kanály druhý nejsledovanější typ videí (PewDiePie 42 620 465 odběratelů, odhadovaný výdělěk 12 mil. dolarů 2015). https://youtu.be/3FkikOc89ck

Instituce v herním průmyslu Entertainment Software Association (USA) Interactive Software Federation of Europe (EU) International Game Developer Association Digital Games Research Association

Herní průmysl 2016 přesáhl hodnotu 86 miliard dolarů Pro rok 2014 výzkumná firma DFC Intelligence odhaduje hodnotu průmyslu počítačových her na 22–25 miliard dolarů Za největší trhy jsou považovány Čína, USA, Japonsko, Jižní Korea,Německo a Anglie.

Paradox herního průmyslu Herní trh globální, ale s lokálními specifiky Čína představuje obrovský trh (trh PC o velikosti 13,75 miliardy dolarů, trh mobilních her v roce 2014 vzrostl o 93% na 2,9 miliardy dolarů), ale dostat se na něj je velmi obtížné, především kvůli jeho uzavřenosti a silnému konkurenčnímu prostředí.

Paradoxy herního průmyslu Liberalizace přístupu k technologiím a možnostem komunitního financování razantně zvýšila možnosti indie průmyslu a stírají se tak rozdíly mezi indie a neindie (z pohledu zákazníka určitě) Počátek veřejné podpory her (severské země – Finsko, Nizozemí, Kanada) – růst průmyslu, diverzifikace témat (podpora zejména vzdělávacích a uměleckých her)

Budoucnost? https://youtu.be/K1ucxoKyiZI