Druhy vět Věty podle funkce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO, VĚTA JEDNOČLENNÁ, DVOJČLENNÁ, VĚTNÉ EKVIVALENTY Mgr. Michal Oblouk.
Druhy vět Věty podle funkce
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová. DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Druhy vět VY_32_INOVACE_06 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Věta.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.02 Název pro školu:
Zvuková podoba věty Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Věty podle postoje mluvčího
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
ZVUKOVÁ STRÁNKA VĚTY Mgr. Michal Oblouk.
Skladba – věty podle modality
D R U H Y V Ě T P O D L E O B S A H U. J A K P O U Ž Í V Á M E V Ě T Y oznamujeme přikazujeme přejeme si ptáme se zjišťujeme doplňujeme rozkazujeme zvoláme.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Rozcvička Aritmetický průměr Úsudek a pamětní počítání Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Dělení lomených výrazů
Příprava na lomené výrazy
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Pravidla pro počítání s mocninami
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Anotace: prezentace slouží k seznámení s druhy vět
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
RISKUJ!.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Rozcvička Urči typ funkce:
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
Copak tady děláte? tázací oznamovací Věta zvolací.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Rozcvička Aritmetický průměr
Příprava na lomené výrazy
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Autor: Mgr. Karolina Pátková
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Barvy a tvary logické řady
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
VY_32_ INOVACE_ 03_ ČESKÝ JAZYK 3
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Převody jednotek času – 2. část
Pracovní list 1) Do které kategorie jazyků se řadí španělština?
Transkript prezentace:

Druhy vět Věty podle funkce Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Jakým způsobem můžeme používat věty? něco tvrdit něco si přát něco přikazovat na něco se ptát něco zvolat

Jak dělíme věty podle toho, k jaké funkci jsou užity? OZNAMOVACÍ PŘACÍ TÁZACÍ ROZKAZOVACÍ

Věty oznamovací tvrdíme jimi nějakou skutečnost sdělujeme, oznamujeme nějakou informaci mají klesavou melodii jsou ukončeny tečkou slovesný přísudek je ve tvaru způsobu oznamovacího nebo podmiňovacího

Vytvořte pět vět oznamovacích

Věty přací vyjadřují přání mluvčího, aby se něco stalo či aby bylo něco jinak bývají uvozeny částicemi ať, kéž, nechť, kdyby, aby píše se za nimi vykřičník, někdy i tečka

Vytvořte věty přací s použitím částic: NECHŤ ABY KÉŽ KDYBY

Věty tázací Jsou dvojího druhu ZJIŠŤOVACÍ DOPLŇOVACÍ chceme od druhého, aby doplnil informaci, na kterou se ptáme mají stoupavě-klesavou intonaci zjišťujeme, zda obsah věty platí, či nikoli odpovídá se na ně ano/ne mají stoupavou intonaci

Uveďte příklady 3 vět tázacích zjišťovacích a 3 vět tázacích doplňovacích:

Věty rozkazovací Vytvořte rozkazovací větu mluvčí někomu něco přikazuje, rozkazuje, k něčemu vybízí mají klesavou intonaci, ale jde-li o důrazný příkaz, bývají ukončeny vykřičníkem slovesný přísudek je většinou ve tvaru rozkazovacího způsobu Vytvořte rozkazovací větu

Věty zvolací všechny výše popsané druhy vět lze pronést s velkým důrazem a citovým zabarvením – pak se nazývají větami zvolacími, v psaném textu se označují vykřičníkem

Urči větu podle její funkce Máš dnes čas? tázací zjišťovací Kéž by dnes bylo hezky. přací Nekrmte zde ta zvířata! rozkazovací Mnoho lidí má strach z pavouků. oznamovací V kolik dnes přijdeš? tázací doplňovací