Banky a jejich funkce – Pracovní list

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Advertisements

Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Systém bank v ČR.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Trh peněz Ing. Vojtěch Jindra
Bankovnictví Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Bankovní soustava Autor: Jaroslav Kvapil kód.
Bankovní systém říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám" Projekt: Škola pro život Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: C.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VNITŘNÍ MĚNOVÁ (MONETÁRNÍ) POLITIKA – 1. nástroj hospodářské politiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
VY_62_INOVACE_02_11 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_02_11 Zpracoval:Ing.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Úvěrové obchody Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Pasívní bankovní obchody Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Bankovní systém ČR Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Vašíčková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Bankovnictví.
KAPITOLA 9: ZÁKLADNÍ DRUHY OPERACÍ - KOMERČNÍ BANKOVNICTVÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
EKONOMIKA FINANČNÍ TRH-POJMY Ing. Renata Slaná
Kapitálový trh Ekonomika podniku 2. ročník Kapitálový trh - zaměřuje se na umístění kapitálu ve finanční podobě - má dlouhodobou povahu, tzn. investice.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registra č ní č íslo: CZ.1.07/1.5.00/ Č íslo DUM: VY_62_INOVACE_29 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO49 Název.
FINANČNÍ GRAMOTNOST BANKOVNÍ SOUSTAVA, FUNKCE CENTRÁLNÍ BANKY.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0203 Název vzdělávacího materiálu: Bankovnictví Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
BANKY A PENĚŽNÍ ÚSTAVY.
ZPŮSOBY PLACENÍ – platební styk
Elektronické bankovnictví
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Bankovní a nebankovní půjčky
Aktivní bankovní operace – úvěry pro občany
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Struktura finančního trhu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK II.
Opakování – pracovní list
Mocniny s racionálním exponentem II.
Aktivní bankovní operace – úvěry
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Lineární nerovnice o jedné neznámé - řešené příklady
Moderní platební nástroje
Příjmy a výdaje domácností – Pracovní list
VKLADOVÉ SLUŽBY BANK II.
Opakování – pracovní list
Opakování – pracovní list
Kam s penězi, aby nezahálely – Pracovní list
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Transkript prezentace:

Banky a jejich funkce – Pracovní list Předmět: Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Banky a jejich funkce – Pracovní list Anotace: Pracovní list je určen k procvičení učiva bankovnictví formou testu jako samostatná práce. Žáci pracují s materiály v tištěné podobě. Po vyřešení proběhne společná kontrola přes plátno a projektor. Klíčová slova: Bankovní soustava ČNB a její úkoly Aktivní a pasivní bankovní operace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alexandra Herbriková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: VI/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Sada: 49 Číslo materiálu: VY_62_INOVACE_EK2_04

Bankovní soustavu v ČR tvoří: a) ČNB a obchodní banky b) univerzální obchodní banky c) ČNB a její pobočky 2. Mezi úkoly ČNB patří: a) vydává bankovky a mince, řídí peněžní oběh b) poskytuje dlouhodobé úvěry podnikatelům c) pronajímá bezpečnostní schránky, vydává platební karty

3. Vysvětlete pojem pasivní bankovní operace: a) banka je v roli dlužníka – přijímá vklady b) banka uskutečňuje platební styk podnikatelů c) banka uskutečňuje směnárenskou činnost 4. Vysvětlete pojem aktivní bankovní operace: a) banka uskutečňuje depozitní činnost b) banka vydává platební karty c) banka je v roli věřitele – poskytuje úvěry

5. Výnosový úrok je: 6. Nákladový úrok je: a) úrok z vložených peněz b) úrok z půjčených peněz c) cena úvěru 6. Nákladový úrok je: a) úrok z půjčených peněz b) částka, kterou banka připíše na BÚ za určité období c) mimořádný náklad

7. Kontokorentní úvěr je: a) úvěr poskytnutý na movitou zástavu b) úvěr poskytnutý na nemovitou zástavu c) kombinace BÚ a krátkodobého bankovního úvěru 8. Diskontní sazba ČNB je: a) úroková sazba na úvěry podnikatelům b) úroková sazba, za kterou obchodní banky ukládají u ČNB volnou likviditu c) úroková sazba pro vklady občanů u obchodních bank

Pracovní list – řešení 1. Bankovní soustavu v ČR tvoří: a) ČNB a obchodní banky 2. Mezi úkoly ČNB patří: a) vydává bankovky a mince, řídí peněžní oběh 3. Vysvětlete pojem pasivní bankovní operace: a) banka je v roli dlužníka – přijímá vklady

4. Vysvětlete pojem aktivní bankovní operace: c) banka je v roli věřitele – poskytuje úvěry 5. Výnosový úrok je: a) úrok z vložených peněz 6. Nákladový úrok je: a) úrok z půjčených peněz

7. Kontokorentní úvěr je: c) kombinace BÚ a krátkodobého bankovního úvěru 8. Diskontní sazba ČNB je: b) úroková sazba, ze kterou obchodní banky ukládají u ČNB volnou likviditu

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Švarcová, J. Ekonomie - stručný přehled 2000/2001. Zlín, CEED, 2000. 277 s. ISBN 80-902552-4-8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alexandra Herbriková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.