NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Vladimír.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
X EXEL.
Advertisements

Výuka Excelu: posloupnosti Co to vlastně jsou posloupnosti? Jednoduše řečeno posloupnosti jsou jakési ulehčeni od zbytečné práce a unavené ruky Existuje.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Školení počítače Excel
ZAČÍNÁME PRACOVAT S WORDEM 2007
TABULKOVÉ PROCESORY.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Zadání úlohy Podle předlohy vytvořte aktivní tabulku „Převádění stupňů“, ve které budete převádět hodnoty teplot ve stupních Celsia na stupně Fahrenheita.
 Kalkulátor  Slouží k tvorbě tabulek, sestav, grafů i pro náročné výpočty z oblasti matematiky, statistiky, financí apod.
Excel – editace ( formát ) buněk
Absolutní odkaz  Někdy při kopírování vzorců potřebujeme, aby se některé odkazy neměnily.  K takovému účelu slouží absolutní odkazy, které mají podle.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Buňka Základem tabulky je buňka (cell).
Excel ´97 Co je to program „Excel“? součást skupiny programů Microsoft Office, tabulkový procesor vhodný pro tvorbu: tabulek, výpočtů, seznamů, posloupností.
Textový procesor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Úvod  Nejdůležitější vlastností grafu je sdělit dané informace.  Grafy mohou mít různou podobu (barevné, plastické…).  Vždy je důležité, aby se z nich.
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J. Jarkovský, L. Dušek, M. Cvanová II. Vzorce v Excelu Tipy pro práci s Wordem.
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Práce s tabulkami.
Úprava řádků sloupců a listů Nejprve si musíme otevřít Excel např. přes START/PROGRAMY/MICROSOFT EXCEL. Vytvořila jsem si tabulku pro strukturu mezd zaměstnanců.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT35.05 Téma: Excel Číslo projektu:
Úvod Excel – tabulkový procesor. Řádek vzorců – zobrazuje úplný a skutečný obsah buňky Označená aktivní buňka Pozice aktivní buňky.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Zadání Podle předlohy si připravte tabulky se kterými budete pracovat.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Maturitní okruh 16: TABULKOVÝ PROCESOR
Úvod Excel – tabulkový procesor. Řádek vzorců – zobrazuje úplný a skutečný obsah buňky Označená aktivní buňka Pozice aktivní buňky.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_12.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF I – spojnicový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření grafu z jednotlivých.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:INFORMATIKA Ročník:7. Tematický okruh:Seznámení s programem MS Excel Název učiva:Návod na používání programu MS Excel Prezentace.
Název školy:Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:VY_32_INOVACE_NAV2-4.
Název školy:Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:VY_32_INOVACE_NAV2-17.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Práce s listy.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_10_16_word.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP CZ.1.07
MS Excel – Absolutní odkaz
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MS Excel - Buňka Název : VY_32_inovace_03 Informatika - MS Excel.
Inf Tabulkový procesor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
MS Excel – Relativní odkaz
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
MS Excel – Vytváříme nový graf
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-19
Informatika – Práce s grafy
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Vladimír Rychlý NÁZEV: VY_32_Inovace_Informatika_1 ČÍSLO DUM: 17 TÉMA: Excel – Úvod, buňka, adresace, posloupnosti ROČNÍK: 8. OBDOBÍ REALIZACE: 12/2012

Anotace Prezentace popisující základy práce v programu Microsoft Office Excel 2010. Vysvětluje pojem buňka a její adresa, výběr různých oblastí a jejich formátování, kopírování obsahu buňky a vytváření posloupností. Vše ukázáno na řešených příkladech. Obsahuje i úkoly pro samostatnou práci žáků. Možno použít i pro samostudium.

Microsoft Excel

Microsoft Excel Tabulkový procesor. Slouží k: Vytváření tabulek. Výpočtům v tabulkách. Vyhodnocování tabulek. Tvorbě grafů.

Spuštění Program je součástí Microsoft Office. Spuštění Start – Programy – Microsoft Office – Microsoft Excel 2010. Řešení úkolů najdete v této prezentaci většinou na dalším snímku za zadáním, proto pokud nerozumíte zadání , podívejte se na další snímek na výsledek.

Buňka Základní jednotkou je buňka Buňka obsahuje buď údaj nebo vzorec (výpočet). Každá buňka má svou adresu = písmeno sloupce a číslo řádku (na obrázku buňka C4).

Výběr buňek Označíme oblast tažením myší. Pokud chceme vybrat několik oblastí najednou držíme klávesu CTRL a vybereme různé oblasti myší.

Úkol Do buňky B2 napište jméno, do buňky C4 příjmení, do D5 obec. Buňky B2 a D5 najednou vyberte (pomocí CTRL a myši) a změňte velikost písma na 12 a tučné – podobně jako např. ve Wordu.

Řešení

Změna rozměrů Tažením rozhraní mezi čísly řádku nebo písmeny sloupce můžeme změnit jeho výšku nebo šířku.

Úkol Napište do buňky F3 celou vaší adresu a pak tažením za okraj zvětšete sloupec tak, aby byl stejně široký jako vepsaný údaj.

Kopírování údajů Napíšeme údaj do buňky Chytneme úchyt v pravém dolním rohu buňky (ukazatel myši se změní na černý křížek) a libovolným směrem kopírujeme údaje do dalších buněk – viz obrázek na dalším snímku.

úchyt

Úkol Nakopírujte desetkrát své jméno vodorovně a desetkrát své příjmení svisle

Řešení

Posloupnosti Řady po sobě jdoucích údajů, např. dny v týdnu, měsíce apod. Napíšeme do buňky první údaj posloupnosti a tažením za ouško se doplní další.

úkol Vyzkoušejte vytvořit posloupnosti: Dny v týdnu Měsíce v roce Datum (např. od 12. 12. 2012)

Posloupnost čísel a nespojité posloupnosti Např. posloupnost čísel od 5 do 15, sudá čísla apod. Napíšeme dva po sobě jdoucí údaje Oba najednou označíme a táhneme za ouško druhého

úkol Vytvořte posloupnost čísel od 20 do 35 Vytvořte posloupnost deseti sudých čísel Vytvořte posloupnost, kde bude každý druhý den vynechán = pondělí, středa, pátek atd.