Potravní vazby Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0866 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Advertisements

Potravní vazby rostlin a živočichů
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
ŽIVOČICHOVÉ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_35_ Prvouka 3.ročník Živočichové 2.
VY_32_INOVACE_Př.5.04-Bažant obecný-prezentace název šablony:
VY_32_INOVACE_13_ Přírodověda pro 4. ročník
Živočichové v lese.
Který živočich do řady nepatří

ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
Třídění živočichů.
VY_32_INOVACE_06-49 Ročník: 3. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Prvouka Tematický okruh: Živá příroda Téma: Živočichové – společné.
Pohádka (čtení souvislého textu) Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění.
Podstatná jména Jazyk a jazyková komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název:
Geometrické tvary Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Geometrie Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Ekosystém okolí lidských obydlí Hospodářská zvířata
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
VY_32_INOVACE_06_Rozmanitost přírody-živočichové v lese
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Člověk a jeho svět (Vlastivěda pro 4. ročník)
VY_32_ INOVACE_ 06_ PŘÍRODOVĚDA 5
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva lesů Živočichové
Společenstva vod Živočichové
Společenstva polí Živočichové
Společenstva lesů - stromy
Sčítání a odčítání do 10 Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Živočichové v lese.
Vyjmenovaná slova po L Jazyk a jazyková komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Třídění živých organizmů 5. ročník
Slova nadřazená a podřazená
Člověk a jeho svět (Vlastivěda pro 4. ročník)
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Ekosystém les Živočichové
Společenstva polí Rostliny
Užitečná zvířata ve volné přírodě
Jazyk a jazyková komunikace
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_17_ lesní zvířata
Procvičování Jazyk a jazyková komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název: VY_32_INOVACE_03_PROCVIČOVÁNÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Písmeno G, g Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Procvičovací list Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Procvičovací list Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Písmeno E, e - vyvození Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Slovní úlohy Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
(český jazyk pro 1. ročník)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
SLUNEČNÍ SOUSTAVA Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Zima v přírodě Autor:
Dvojhlásky au, ou Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Zvířata v zimě 1. ročník.
Autor: Mgr. Eva Procházková
Přídavná jména a příslovce
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Písmeno CH, ch Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k.
Transkript prezentace:

Potravní vazby Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0866 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název: VY_32_INOVACE_01_POTRAVNÍ VAZBY Sada: 3 Druh materiálu: DUM PŘ č. 1 Jméno autora: Jana Weberová Škola: ZŠ A MŠ Cholina, okres Olomouc, příspěvková organizace Cholina 35, 783 22 Datum vytvoření: 5. 8. 2011 Předmět: Přírodověda Ročník: čtvrtý Anotace: Materiál (DUM) slouží k procvičení potravních vazeb a rozdělení živočichů podle přijímané potravy. Je určen ke společné práci, která proběhne na interaktivní tabuli. Klíčová slova: potravní vazba, býložravec, masožravec, všežravec

Potravní vazby Zdroje: www.microsoft.office.cz , http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/KurrePenk.jpg?uselang=cs, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/2011-05-18-RanaRidibunda-DSC_2233.jpg?uselang=cs, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Feldmaus_Microtus_arvalis.jpg, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/Martes_martes_crop.jpg, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4e/White_Stork_Wei%C3%9Fstorch_Ciconia_ciconia.jpg?uselang=cs, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Common_Buzzard_RWD.jpg?uselang=cs

POTRAVNÍ VAZBY

se živí rostlinnou stravou. Správně spoj: Býložravci Masožravci Všežravci se živí rostlinami a živočichy. se živí rostlinnou stravou. se živí masem jiných živočichů.

Býložravce dej do zeleného kroužku, masožravce do červeného a všežravce do modrého kroužku. vosa obecná veverka obecná prase divoké jestřáb lesní kapr obecný jelen evropský kočka domácí štika obecná zajíc polní kachna divoká mandelinka bramborová liška obecná hraboš polní pstruh obecný myš domácí

Vyber z nabídky a doplň potravní řetězce. čáp bílý, veverka obecná, skokan skřehotavý, káně lesní, hraboš polní, kuna lesní

V každém řádku škrtni živočicha, který do něj nepatří. Vysvětli proč. srnec obecný, králík domácí, vosa obecná, hraboš polní, veverka obecná myš domácí, štika obecná, prase divoké, husa velká, kachna divoká mandelinka bramborová, kuna lesní, káně lesní, liška obecná, jestřáb lesní, pstruh obecný