Vztahy se zákazníky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
managementu znalostí podle
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Informační systémy podnikové systémy CRM
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Marketingový mix 4 P.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Informační systémy Tomáš Maděra.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Systémové pojetí hospodářské organizace
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Analýza vlastního podniku
úvod pojetí a obsah marketingu
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Plánovací proces a druhy plánování
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
CRM a jeho možné využití
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Metodika řízení projektů
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 10 Řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management)
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING Přednáška P
CRM – moderní trendy.
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
MARKETING 2.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Informační systémy podnikové systémy CRM
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Vztahy se zákazníky

Průběh procesu STP SEGMENTACE trhu Stanovení segment. kritérií Popis jednotlivých segmentů TARGETING = zacílení Kritéria pro měření atraktivity segmentů Výběr cílových segmentů POSITIONING= umístění Stanovení p. pro cíl. seg. Stanovení mar. mixu pro jednotlivé segmenty

Typy kupního chování Významné rozdíly mezi značkami Velká zaintere-sovanost Malá zaintere-sovanost Komplexní kupní chování Kupní chování hledající rozmanitost Malé rozdíly mezi značkami Disonančně redukční chování Zvykové kupní chování

Shluky zákazníků horní úroveň okrajová úroveň spolehliví zákazníci Ottovi normální zákazníci inteligentní superzákazníci tendenční zákazníci zákazníci „já chci taky“ exkluzivní superzákazníci speciální zákazníci zákazníci v právu

Mapa konkurujících si produktů Stylové Lincoln Porsche BMW Mercedes Chrysler Buick Pontiac Konzervativní Sportovní Nis an Ford Toyota VW Plymouth Účelové

Mapa konkurujících si produktů s ideálními vektory Více šetrný Ideální vektor Segment 1 Tylenol Ideální vektor Segment 2 Méně Bufferin Více účinný účinný Bayer Anacin Excedrin Méně šetrný

Customer Lifetime Value = Celoživotní hodnota spotřebitele = peněžně vyjádřený ukazatel reprezentující přínos klienta pro společnost. Je tvořený současnou i budoucí hodnotou a měl by zahrnovat jak aspekty hmotné (náklady, výnosy), tak nehmotné (reference, kvalita vztahu)

Návratnost reklamní kampaně

CRM = Customer Relationship Management = Řízení vztahu se zákazníky = představuje cestu ke zvýšení obratu a ziskovosti podniku prostřednictvím koordinace, konsolidace a propojení všech kontaktů podniku s jeho zákazníky, dodavateli, obchodními partnery a zaměstnanci, což v důsledku integruje veškeré marketingové, obchodní a servisní aktivity = je podnikatelská strategie založená na porozumění zákazníkům a z něho vycházející předvídání potřeb současných a budoucích zákazníků podniku

CRM Jeho prvky jsou: technologie lidé (kvalifikace) obchodní procesy data Rozlišujeme CRM ve smyslu: funkcionálním institucionálním

CRM ve funkcionálním smyslu znamená management vztahů se zákazníky Jednotlivé fáze vztahu: vnímání hodnot navázání kontaktu rozvoj vztahu úpadek vztahu konsolidace ukončení

CRM v institucionálním smyslu představuje organizační jednotku podniku, ve které dochází k plánování, řízení a kontrole celého sledu interakcí 5. propočet všech modelů Zákazník Analytické CRM 4. nová hodnota klienta 3. scoring 1. kontakt 7. nabídka 6. vybraný model 2. nové údaje Operativní CRM Datový sklad

Přínos CRM bezproblémový průběh obchod. procesů více individuálních kontaktů se zákazníky více času na zákazníka odlišení se od konkurence vylepšení image přístup k informacím v reálném čase spolehlivé a rychlé předpovědi komunikace mezi marketingem, odbytem a službami nárůst efektivity teamové spolupráce růst motivace pracovníků

Použité zdroje Encyklopedie Wikipedia [online]. http://www.wikipedia.org/wiki KOTLER, P. Marketing Management – 10. rozšířené vydání DE PELSMACKER, P. – GEUENS, M. – VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace WESSLING, H. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM : strategie, praktické příklady a scénáře Diplomová práce Edity Papežové: Řízení vztahů se zákazníky http://www.systemonline.cz/site/prehledy_systemu/crm/supreme.htm http://www.systemonline.cz/site/data-warehousing/6ness.htm http://www.systemonline.cz/site/prehledy_systemu/crm/adastra.htm http://modernirizeni.ihned.cz/1-10005770-13425380-600000_detail-33