Regionální rozvoj a praxe

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka aktivit pro mateřské školy Mezinárodní environmentální vzdělávací, poradenské a informační středisko ochrany vod Vodňany Nabídka služeb:
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Podpora meziobecní spolupráce
TUL H 32 Setkání realizátorů inovace předmětů 3.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Analytické stáže oboru VPLZ - magisterský stupeň -
Sylabus pro prezentační dovednosti III.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Program rozvoje města Železný Brod 1. JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY ZDŮVODNĚNÍ ● FUNKCE ● ČINNOST ÚLOHA ČLENŮ ● HARMONOGRAM
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Kvalitativní výzkum.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Aktualizace Programu rozvoje města Dobřany Ukázka postupu zapojení veřejnosti do procesu strategického plánování Vojtěch Černý Agora Central Europe, o.p.s.
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Management a rozvoj obcí
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Úvodní setkání Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
Realizace KA 02 v rámci projektu„Nadané dítě.eu“ - v březnu 2010 začala být realizována příprava týmu psychologů se v Hradci Králové uskutečnilo.
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Environmentální výchova a
STŘEDNÍ PEDAGOGICKÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ ŠKOLA KRNOV
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Diskuse u kulatého stolu na téma Sociálně prostorová diferenciace obyvatelstva a její vliv na kvalitu života ve městech a obcích České republiky Univerzita.
Autor: Mgr. Dana Forýtková
Základy regionální geografie
Vybrané statistické údaje zájem o studium technických oborů Josef Beneš CSVŠ, v.v.i. SPAV Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Závěrečné setkání Nové Dvory, 26. – Bc. Lucie Chládková Bc. Kristýna Juhová Mgr. Lenka Karbanová Bc. Markéta Kovářová Bc. Jana Vavříková.
Výuka základů algoritmického myšlení na prvním stupni základních škol
Andrea Brožová Doubková
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Strategie města v oblasti podpory lázeňství a cestovního ruchu Úvodní setkání, Projekt Zvýšení kvality řízení města Františkovy Lázně, reg.
Workshop na téma „Realizace politiky přípravy na stárnutí” Pořádaný v rámci projektu „Podpora sociálního začleňování na místní a regionální úrovni“ (reg.
Komunitní a akční plánování v praxi Co je to zapojování veřejnosti.
Projekt Integra Tisková beseda 6. června 2007 Ostrava.
Závěrečné shrnutí projektu „ Podpora a rozvoj poskytovatelů sociálních služeb v Hodoníně formou vzdělávání jejich zaměstnanců“
Lektor: Ing. Ludmila Brestičová Vítejte na dnešní přednášce.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Strategický plán města Vodňany Setkání představitelů partnerských měst na téma plánování rozvoje Vodňany
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Jak na konferenci formou OPEN SPACE TECHNOLOGY Transformace sociálních služeb: Příležitost pro lidi 4. prosince 2012, Brno.
Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, Ústav středoevropských studií Partner projektu: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Raciborzu.
CZ /0.0/0.0/15_001/ MAP jako příležitost...aneb náměty a inspirace Markéta Pošíková, předsedkyně PS Vzdělávání NS MAS a ředitelka MAS Podlipansko.
Projekt Jihlava Zdravé město.  město Jihlava je členem Národní sítě Zdravých měst ČR od června 2007  politikem zodpovědným za PZM a MA21 je náměstkyně.
Angažovanci Petr Holý - ORR.
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Název akce, místo, datum.
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
2. jednání řídícího výboru
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Regionální akční plán / ITI
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Celoživotní vzdělávání z pohledu UIS
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Andrea Brožová Doubková
V. Setkání se starosty obcí
Rodičovské fórum kraj Vysočina
Workshop na téma „Realizace politiky přípravy na stárnutí”
Transkript prezentace:

Regionální rozvoj a praxe Regionální rozvoj a praxe Metody veřejného projednávání Ing. Bc. Roman Chmelař Regionální rozvoj a praxe Přednáška č. 6 Přírodovědecká fakulta Univerzity Palackého v Olomouci Navazující magisterský studijní obor Regionální geografie

OBSAH KURZU Seznámení se s metodami veřejného projednání Praktické vyzkoušení

Jak by mělo probíhat veřejné projednání? Záleží na cílech/důvodu setkání Záleží na složení účastníků Záleží na časové náročnosti Záleží na materiálovém vybavení organizátorů Záleží na počtu účastníků Záleží na velikosti místnosti Participativní metody? Participativní = podílející se na něčem, účastňující se, spolupracující

Co dělat vždy? Přivítání, představení cílů a programu aktivity Jedná se o úvodní seznámení účastníků s programem a cílem Nejlépe nechat program vždy na viditelném místě 10–20 min. Závěrečné shrnutí, poděkování, vysvětlení dalšího postupu a rozloučení 5–10 min.

Představení vybraných metod zapojování veřejnosti World café Tematická skupinová práce Veřejné projednání Open space Brainstorming + „Lajkování“ – stanovení priorit Zeď nápadů Interaktivní výstava Tvorba vize komunity Design zaměřený na člověka Future workshop

World Café Pro klíčové otázky Tematická stanoviště Menší skupiny Daný čas diskuze Vhodný facilitátor Účastníci přechází Clarify – vyjasnit Encourage – podporavat Contribution – příspěvek Pollinate – opylit Patterns - vzory

World Café Potřeby: Flipchart na každém stanovišti Fixy Zvonky pro oznámení vypršení limitu Prostor – jednotlivá stanoviště dál od sebe 60–90 min. Max. 8 lidí ve skupině

Tematická skupinová práce Formulace klíčových témat Každý účastník se zařadí Daný čas diskuze Přítomnost experta z města Účastníci nepřechází Potřeby: Flipchart na každém stanovišti Fixy Prostor – jednotlivá stanoviště dál od sebe 20–30 min. Malé – střední skupiny

Tematická skupinová práce Potřeby: Flipchart na každém stanovišti Fixy Prostor – jednotlivá stanoviště dál od sebe 20–30 min.

Veřejné projednání Expert představí výsledky Následuje moderovaná diskuze Veřejnost získává informace Veřejnost dává podněty Neomezená účast Potřeby 30–90 min. Flipchart, stojan, fixy, prezentace Zápis – audio x video záznam kapacita místnosti s ohledem na účast

Open space Vhodné pouze při zájmu Účastníci nabízejí témata Účastníci poptávají témata Realizace workshopů Min. 15 lidí Potřeby 120–240 min. Prostor – několik místností Viditelně vyvěšený rozvrh open space Materiály pro jednotlivé workshopy

Brainstorming + Lajkování (stanovení priorit) Sběr nápadů Nehodnotí se kvalita Účastníci sedí nejlépe v kruhu Navazuje „lajkování“ Získání prioritních témat Potřeby: Flipchart, fixy, stojan na flipchart, prostor, čas 20–40 min.

Zeď nápadů Sběr nápadů mimo hlavní předmět zájmu jednání Podněty od introvertů Zákulisní témata Zeď nápadů nápad nápad nápad nápad nápad nápad Potřeby: Flipchart, fixy nápad

Interaktivní výstava Výstava fotek, map, nákresů Zjednodušení komunikace Interaktivní (ne MRTVÁ) Účast politiků, úředníků, odborníků Možnost doplnit dotazníkem Návrh vlastních řešení Min. 90 min.

Design zaměřený na člověka Práce s prototypy typických obyvatel Identifikace problémů Identifikace oblíbených míst Potřeby: Skupiny 3–8 lidí Flipchart Fixy Předkreslené postavy , 60 minut

Future workshop Definice problémů Definice ideálních stavů Hledání kompromisu 120 min. – víkend Potřeby Flipcharty, Barevné fixy Stojany na flipcharty

Jak to děláme my?