ORR, Krajský úřad kraje Vysočina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Pravidla výběru dodavatelů při pořizování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OP VK Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem.
ZÁKON 139/2006 O koncesních smlouvách a koncesních řízeních (koncesní zákon)
Veřejné zakázky. Právní základ 3 Právní základ - Smlouva o založení Evropského společenství - Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - Zákon č.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Informace k zadávání zakázek OP LZZ Seminář pro žadatele Praha, 24. května 2011 Brno, 31. května 2011 Ing. Ivana Projsová.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Mgr. Petr Tlustoš Zadávání veřejných zakázek v projektech OP VK OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ORR, Krajský úřad kraje Vysočina Globální.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – Výzva č. 51 Veřejné zakázky v oblasti ICT.
V EŘEJNÉ ZAKÁZKY DLE P RAVIDEL OP VK Z POHLEDU EXTERNÍHO AUDITORA AUDIT DANĚ CZ.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Mgr. Petr Tlustoš Zadávání veřejných zakázek v projektech OP VK OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina Globální.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Mgr. Petr Tlustoš Zadávání veřejných zakázek v projektech OP VK OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ORR, Krajský úřad kraje Vysočina Globální.
Úřad vlády České republiky Oddělení veřejných zakázek Společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek Úřadem vlády ČR Mgr. Zuzana Profousová.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
Petr Tlustoš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek v projektech OP VK OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Mgr. Petr Tlustoš Zadávání veřejných zakázek v projektech OP VK OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina Globální.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 1.3 ZVÝŠENÍ PŘIPRAVENOSTI K ŘEŠENÍ A ŘÍZENÍ.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Informace k zadávání zakázek OP LZZ
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe)
Transkript prezentace:

ORR, Krajský úřad kraje Vysočina Zadávání veřejných zakázek v projektech OP VK OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ORR, Krajský úřad kraje Vysočina Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Přípravná fáze 1.1. Stanovení předmětu a hodnoty zakázky Předmětem jedné zakázky jsou: všechna obdobná a spolu související plnění, která zadavatel zamýšlí zadat v průběhu jednoho účetního období; všechna plnění, která spolu místně, věcně a časově souvisí, nebo jejich předměty plnění tvoří jeden funkční celek. Výjimky: zakázky pořizované nahodile; opakované zakázky pořizované nepravidelně (např. potraviny, pohonné hmoty, letenky); 28. 6. 2010

Přípravná fáze Na základě takto určeného předmětu zakázky se stanoví předpokládaná hodnota zakázky, a tudíž i režim nezbytný pro transparentní, rovné a nediskriminační zadávací řízení! Pokud to povaha předmětu umožňuje a je to výhodné, lze předmět zakázky rozdělit na části, a tyto části soutěžit i samostatně. Je nutné ovšem u všech takto zadaných částí dodržet režim zadávacího řízení stanovený pro celý předmět! Doporučení: Věnujte maximální možnou pozornost stanovování předmětů zakázek, které plánujete v jednom účetním období zadat. Chybně stanovený předmět veřejné zakázky je závažnou chybou zadávacího řízení, která vede k neuznatelnosti výdajů uskutečněných na základě takového výběrového řízení. 28. 6. 2010

Výzva a zadávací dokumentace Specifikace předmětu zakázky Základním znakem transparentnosti je přesná, jasná a konkrétní definice předmětu zakázky; tedy toho, co vlastně požaduji a plánuji pořídit. Při specifikaci předmětu zakázky nesmí zadavatel ve výzvě pro podání nabídek či zadávací dokumentaci uvádět odkazy na obchodní firmy, názvy, specifická označení zboží a služeb, patenty, ochranné vzory, registrované známky apod. (jde o nejčastější porušení zásady nediskriminace)! 28. 6. 2010

Předmět zakázky 2 výjimky z tohoto zákazu: konkrétní označení zboží, služeb či firmy lze užít v případě, pokud by jinak nebylo možné dostatečně přesně a srozumitelně určit předmět zakázky. Zadavatel však musí výslovně ve výzvě (oznámení) pro podání nabídek umožnit i jiné kvalitativně a technicky obdobné plnění! konkrétní označení zboží, služeb či firmy lze užít potřeby kompatibility poptávaného zboží s již používaným zařízením. Oprávněnost použití uvedených výjimek je zadavatel povinen poskytovateli podpory prokázat! Doporučení: Snažit se opravdu co nejpřesněji vymezit předmět zakázky za použití obecných a univerzálních identifikačních údajů (např. fyzikální jednotky). 28. 6. 2010

Hodnocení Hodnotící kritéria Jasné a transparentní nastavení hodnotících kritérií Velmi často dochází k situaci, kdy do výzvy k podání nabídky uvádí zadavatel pouze název hodnotícího kritéria, jeho obsah nebo způsob posuzování již ne. Obsah těchto kritérií v mnoha případech určuje a dotváří hodnotící komise. Toto je z hlediska transparentního informování uchazečů naprosto nepřijatelné, neboť to dává prostor k zmanipulování takto vyhlášené veřejné zakázky! Zároveň také často dochází k tomu, že se hodnotí věci spadající do oblasti kvalifikačních předpokladů (typicky reference). Toto je dle vyjádření nejrůznějších kontrolních orgánu (v čele s ÚOHS) nepřípustné. Doporučení: Věci, které zadavatel považuje za velmi důležité, dát jako povinnou náležitost nabídky, a pak už je nehodnotit. Jakákoliv „metodika“ posuzování hodnotících kritérií musí být dána na vědomí nejen hodnotící komisi, ale i uchazečům! 28. 6. 2010

Hodnocení Chybějící procentní vyjádření vah hodnotících kritérií Jednou z často se opakujících chyb je neuvádění procentních vyjádření hodnot hodnotících kritérií. Je naprosto nezbytné jednotlivé váhy hodnotících kritérií uvádět, neboť je to jedna ze základních a podstatných informací pro uchazeče při sestavování jejich nabídky!!! Doporučení: Vždy uvádět procentní váhy hodnotících kritérií ve výzvě k podání nabídek. Neuvádění tohoto údaje povede k neuznatelnosti výdaje na takto realizovanou veřejnou zakázku. 28. 6. 2010

Hodnocení Hodnotící komise/pověřená osoba Hodnotící komise/pověřená osoba je oprávněna posuzovat POUZE soulad výzvy k podání nabídek včetně zadávací dokumentace s obsahem hodnocené nabídky. Mnohdy hodnotí členové komise dle svých zkušeností a odchylují se tím od hodnocení nastaveným zadavatelem ve výzvě pro podání nabídek/ zadávací dokumentaci. Na základě toho dochází k netransparentnímu sestavení pořadí a tím tedy k výraznému zásahu do výsledku celého soutěžního procesu! Doporučení: Je třeba důkladně seznámit všechny členy hodnotící komise s celým zněním výzvy, a důrazně je upozornit, že jsou tímto zněním stoprocentně vázáni! 28. 6. 2010

Informace o výsledku Oznámení Jedním ze základních práv uchazeče ve výběrovém řízení je dozvědět se, jak dopadl se svou nabídkou! Oznámení o vyloučení uchazeče ze zadávacího řízení Pokud zadavatel při otevírání obálek nebo posouzení nabídek zjistí, že nabídka uchazeče nesplňuje některou z podmínek stanovených ve výzvě pro podání nabídek či zadávací dokumentaci, je povinen tohoto uchazeče bezodkladně vyloučit z další účasti v zadávacím řízení. Zároveň je povinen ho o této skutečnosti informovat! Náležitosti oznámení: informace o tom, že uchazeč (musí být přesně označen) byl vyloučen ze zadávacího řízení přesný a jasný důvod vyloučení – nejlépe odkaz na nesplnění konkrétního bodu výzvy či zadávací dokumentace 28. 6. 2010

Informace o výsledku Oznámení o výsledku výběrového řízení Je zasíláno všem uchazečům, jejichž nabídka byla hodnocena. Náležitosti oznámení: identifikační údaje uchazečů, jejichž nabídky byly hodnoceny výsledek hodnocení, z něhož je patrné pořadí nabídek Doporučení: Pečlivě vyhodnoťte situaci, ve které se zrovna výběrové řízení nachází, abyste vždy zvolily správný typ oznámení! Příslušná oznámení jsou jedním z pojmových znaků principu transparentnosti celého výběrového řízení. 28. 6. 2010

Odbor regionálního rozvoje Krajského úřadu kraje Vysočina Děkuji za pozornost Mgr. Petr Tlustoš Odbor regionálního rozvoje Krajského úřadu kraje Vysočina Oddělení ekonomicko právní pro čerpání prostředků ES tel: 564 602 588 e-mail: tlustos.p@kr-vysocina.cz www stránky: www.kr-vysocina.cz 28. 6. 2010