Autor : Mgr. Terezie Nohýnková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ESTERY.
Advertisements

KARBOXYLOVÉ KYSELINY Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Riskuj ANOTACE: Žák si formou hry zopakuje cukry, tuky, bílkoviny a deriváty uhlovodíku AUTOR: MGR. ŠÁRKA BADUROVÁ JAZYK: ČEŠTINA OČEKÁVANÝ VÝSTUP: upevnění.
LIPIDY.
„Co má rum společného s vínem?“
DERIVÁTY KARBOXYLOVÝCH KYSELIN
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Chemie Ročník:9. Téma:Přírodní.
Sacharidy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Deriváty karboxylových kyselin
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_175.
Estery Kyslíkaté deriváty
CZ.1.07/1.1.10/
CHEMIE 9. ROČNÍK SACHARIDY Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská,
zástupci karboxylových kyselin
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s nejznámějšími karboxylovými kyselinami,
CHEMIE 9. ROČNÍK TUKY Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská,
Deriváty karboxylových kyselin
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_174.
Karboxylové kyseliny Opakovací otázky VY_32_INOVACE_G2 - 11
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_170.
RZ VLASTNOSTI: Kyseliny podobné anorganickým se všemi jejich vlastnostmi: Žíravé látky Vyskytující se běžně v přírodě Sloučením s hydroxidem.
Významné karboxylové kyseliny
Pokuste se vlastními slovy definovat karboxylové kyseliny: Karboxylové kyseliny jsou organickými kyselinami (zároveň kyslíkatými deriváty, které ve.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Organická chemie Název : Ropa Zdroje a použité materiály : viz.
Ch_045_Estery, esterifikace Ch_045_Deriváty uhlovodíků_Estery, esterifikace Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
 V molekule uhlovodíku je vodík nahrazen skupinou –NH 2  Příklady:  aminomethan: CH 3 NH 2  diaminoethan: CH 2 NH 2  aminobenzen: C 6 H 5 NH 2.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Organická chemie Název : Halogenderiváty – vlastnosti a použití.
Chemie pro 9.ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4A_12_Tuky.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Litosféra Anotace : Seznámení žáků se.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_475 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Názvosloví a chemická reakce Název : Bezpečnost práce s kyselinami.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Hydroxykyseliny 4. února 2014 VY_32_INOVACE_130215
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Chemie 9. třída Vytvořil : Mgr. Tomáš Kordula
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Estery 13. leden 2014 VY_32_INOVACE_130213
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Estery karboxylových kyselin
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DERIVÁTY 4. KARBOXYLOVÉ KYSELINY RZ
SLOUČENINY.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Chemické sloučeniny Autor: Mgr. Iva Hirschová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Karboxylové kyseliny = organické kyseliny.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Název vzdělávacího materiálu Cukry
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Názvosloví a chemická reakce Název : Kyseliny a hydroxidy Zdroje.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Transkript prezentace:

Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie   Téma : Organická chemie Název : Chemická limonáda Zdroje a použité materiály : vlastní Obr. - http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MH900213353.jpg Anotace : Závěrečná samostatná práce, ve které žáci uplatňují získané dovednosti a propojují si souvislosti z daného tématu se znalostmi z jiných předmětů. VY_32_INOVACE_60_CHEMICKA_LIMONADA  Vytvořeno jako DUM do předmětu chemie pro 9. ročník na ZŠ Studentská Mnichovo Hradiště dne 12.6.2011 Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Chemická limonáda Na základě získaných dovedností vytvoř z předložených chemických látek originální, chuťově vyváženou limonádu pro závěrečný přípitek. Použité látky zařaď do skupin ch. látek a zapiš jejich další možná použití.  

sacharóza 1. Řepný cukr DISACHARID Chemikálie : sacharóza 1. Řepný cukr DISACHARID Potravinářství (ochucovadlo), výroba léků

hydrogenuhličitan sodný 2. Jedlá soda Chemikálie : hydrogenuhličitan sodný 2. Jedlá soda SOLI (hydrogen)uhličitany Potravinářství (kypřidlo), lékařství (neutralizační prostředek)

3. Kys. citronová KARBOXYLOVÉ KYSELINY Chemikálie : kyselina 3-hydroxy-penta-1,3,5-trikarboxylová 3. Kys. citronová KARBOXYLOVÉ KYSELINY Potravinářství (konzervační látka), kosmetika (součást mýdel – změkčuje vodu)

Chemikálie : Různé chem. složení 4. Potravinářské barvivo Přírodní (chlorofyly aj.) či umělé (azorubin aj.) látky Ovlivňují chuť a barvu, syntetické mohou způsobovat alergické reakce

5. Tresť do potravin Chemikálie : Ethylester kys. máselné – ananasová esence 5. Tresť do potravin ESTERY KARBOXYLOVÝCH KYSELIN Potravinářství (jahodová, citronová, broskvová esence), základ tuků, olejů, vosků, složky bionafty aj.

Obrázek: www.office.microsoft.com