Škola Střední průmyslová škola Zlín

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Advertisements

Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
Krajina, krajinné složky, krajinotvorné procesy
Inf Počítač a lidé s handicapem
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SPOLEČNOST
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
POTŘEBY DUM _13.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
K SOCIALIZACI – VLČÍ DĚTI
Léto VY_32_INOVACE_59_Leto Prvouka - 2. ročník
Dvacáté století – vznik Československa a jeho meziválečný vývoj
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní společenstva – skály a hory
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Společnost a její typologie
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
13. Růst lidské populace, demografie
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Digitální gramotnost Informatické myšlení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Počet a jeho vývoj – skladba obyvatelstva
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Neživá příroda - vzduch
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

www.zlinskedumy.cz Škola Střední průmyslová škola Zlín VY_32_INOVACE_50_07 Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací oblast Společenskovědní vzdělávání Vzdělávací obor Nauka o společnosti Tematický okruh Člověk a společnost - sociologie Téma Tematická oblast Název Vývoj lidského společenství Autor Mgr.Jana Gerlichová Vytvořeno, pro obor, ročník Leden 2012, technické lyceum 3. roč. Anotace Znaky a modernizace lidské společnosti Přínos/cílové kompetence Seznámení se se základními znaky lidské společnosti www.zlinskedumy.cz

Vývoj lidského společenství - úvod Seznámení se se základními znaky lidské společnosti a jejich vliv na modernizaci společnosti

POJMY Ontogeneze – vývoj jedince od narození až po smrt Fylogeneze – vývoj druhu, od nejjednodušších organismů až po člověka Antropogeneze – řeší otázku vzniku člověka a společnosti

Znaky lidské společnosti a) život ve společenstvích Člověk není izolovaným individuem, a to jak z hlediska ontogenetického( z biologického hlediska je zřejmé, že je k tomu zapotřebí dvou pohlavně odlišných jedinců), tak z hlediska fylogenetického(vývoj společnosti).

Znaky lidské společnosti b) formy komunikace Elementární formy komunikace nacházíme i u zvířat, ale lidská komunikace se zaměřuje na cíl, stává se vědomou

Znaky lidské společnosti c) cílevědomá činnost Člověk při svém chování aktivně předjímá výsledek, přemýšlí o výsledku svého chování Práce – produktivní záměrná činnost, využívající nástrojů, k pořízení prostředků nezbytných k obživě a k přežití

Člověk a kultura Homo sapiens je již od počátku člověkem kulturním Kultura umožňuje člověku pohodlnější variantu přežití Vyvíjí se řečové dovednosti a jazyk Kulturní rozvoj se dostává v jisté fázi do dramatických konfliktů s přírodou – ekologická krize

Kultura a příroda Po dlouhém období, kdy se zdůrazňovaly odlišnosti lidského světa od světa přírody, se někteří sociologové vracejí k biologickým kořenům lidské existence E.O.Wilson – zakládá novou disciplínu – sociobiologii

Vývoj společnosti je ovlivňován nejen faktory geografickými ( klimatické podmínky, reliéf krajiny), ale také demografickými ( hustota obyvatelstva, sňatečnost, přírůstek, velikost rodin).

Úkoly 1) Najdi na internetu jména zemí s největší a nejmenší hustotou obyvatelstva! 2)Jakou hustotu obyvatelstva má ČR ? 3) Jaký byl přírůstek obyvatelstva v ČR v letech 2010, 2011 a 2012? Je tato tendence zvyšující se? Jaký je předpoklad do dalších let?

Úkoly 4)Jaká je sňatečnost v ČR? Pokus se srovnat tento údaj s nějakým vyspělým státem, vyber si jej podle tvého vkusu. Kolik dětí se rodí v průměru v české rodině? Najdi opět nějaké srovnání! Jak je na tom ČR s rozvodovostí ?

Vývoj a modernizace společnosti Z historického hlediska prošla společnost poměrně dlouhým vývojem, ve kterém bývají rozlišovány následující mezníky: a) počátek lidské společnosti - vyčlenění člověka z přírody, vznik společnosti, minimální zásah člověka do společnosti

Vývoj a modernizace společnosti b) vydělení pastevectví a zemědělství -první velká dělba práce, kácení lesů, zavodňování c) organizace společnosti - vznik tradičních států, preindustriální civilizace, negativní narušování přírody

Vývoj a modernizace společnosti d) průmyslová revoluce - přechod k industriální společnosti, druhá polovina 17.století e) vědeckotechnická revoluce – druhá polovina 19.století, vynález parního stroje

Modernizace společnosti Přechod k průmyslové výrobě Vývoj politiky Urbanizace Nový pohled na vztah jedince a společnosti Stabilizace společnosti Nové ideje, technologie a postupy Modernizační postupy

Zdroje a prameny PETRUSEK, Miloslav. Sociologie: občanská nauka : základy společenských věd. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 118 s. Učebnice pro střední školy (Státní pedagogické nakladatelství). ISBN 80-042-5981-2. BURIÁNEK, Jiří. Sociologie: Pro střední školy a vyšší odborné školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 127 s. ISBN 80-716-8304-3. EDUARD URBÁNEK, Jiří Buriánek. Základy sociologie: učební text pro střední školy. 1. vyd. Praha: S, 1992, 127 s. ISBN 80-900-0966-2. ČADOVÁ, Barbara, Eduard URBÁNEK a Miroslava ČERMÁKOVÁ. Maturitní otázky - občanský a společenskovědní základ: učební text pro střední školy. 1. vyd. Praha: Fragment, 2008, 224 s. Maturitní otázky. ISBN 978-80-253-0600-0. BLAŽKOVÁ, Miloslava a BLAŽKOVÁ. Odmaturuj! ze společenských věd. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2008, 160 s. Odmaturuj!. ISBN 978-80-7358-118-3.