MATEMATIKA – GEOMETRIE 7

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Advertisements

PLANIMETRIE.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
a + b > c Ʌ a + c > b Ʌ b + c > a
14_Řešení pravoúhlého trojúhelníka – Euklidovy věty
61.1 Kružnice trojúhelníku vepsaná
Užití Thaletovy kružnice
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
Trojúhelník těžnice, výška
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Šablona:III/2 – Inovace.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Polohové a metrické úlohy v trojúhelníku Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: řešení polohových a metrických úloh v trojúhelníku v analytické geometrii Datum.
Vektor Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: odvození a procvičení pojmu vektor Datum vypracování: Datum pilotáže:.2013 Anotace: Interaktivní prezentace.
Parabola VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
27..
Parametrická rovnice přímky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R07_ Obvod a obsah kosodélníku TEMA:
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
6. ročník TROJÚHELNÍKY II. VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Trojúhelník a jeho vlastnosti
Autor: Mgr. Pavla Kofroňová
Konstrukce trojúhelníku II
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
TÉMA: Obdélník a čtverec
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Rovnoběžník 1 čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné rovnoběžník čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné.
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Vlastnosti trojúhelníku
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Konstrukce trojúhelníku I
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
24.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků I.
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – GEOMETRIE 6
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Konstrukce trojúhelníku
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
TROJÚHELNÍK ROVNORAMENNÝ
1. Co všechno umíš určit u trojúhelníku?
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – ARITMETIKA 8
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: TROJÚHELNÍK-testy
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
Konstrukce trojúhelníku
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

MATEMATIKA – GEOMETRIE 7 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., Mnichovická 62 AUTOR: Ing. Martina Šťastná NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_M7 TEMA: Trojúhelník – obsah trojúhelníku pokračování MATEMATIKA – GEOMETRIE 7 OBSAH TROJÚHELNÍKU - pokračování 5. 1. 2012 7. třída

KRÁTKÉ SHRNUTÍ TOHO, CO JSME DOSUD ZJISTILI: Každý trojúhelník lze VEPSAT do obdélníka o stranách a, b. Vepsat znamená, že jedna strana obdélníka je shodná se stranou trojúhelníka a protější vrchol leží kdekoliv na rovnoběžné straně trojúhelníka. Druhá strana obdélníka je pak výškou vepsaného trojúhelníka. Sledujte animaci:

ALE CO KDYŽ JE TROJÚHELNÍK TUPOÚHLÝ? Výšku už sestrojit umíme, takže si na následující animaci zopakujeme postup, pokud je výška mimo trojúhelník. b a vc vb c Výšky jsou kolmé na strany ∆ a pokud je prodloužíme, setkají se v jednom bodě. va

S = (a . va) : 2 S = (b . vb) : 2 S = (c . vc) : 2 Tedy správný zápis vzorce pomocí výšek ∆ je: OBSAH TROJÚHELNÍKU S = (a . va) : 2 S = (b . vb) : 2 S = (c . vc) : 2 K výpočtu obsahu ∆ tedy potřebujeme pouze dva údaje: STRANU A VÝŠKU NA TUTO STRANU, nikoliv všechny 3 strany!

ANOTACE: Tento výukový materiál bude využíván v hodině geometrie v 7. ročníku, jako doplňkový materiál na nové téma: obsah trojúhelníku. Bude následovat jako pokračování výukového materiálu obsah trojúhelníku. Začátek hodiny věnujeme rekapitulaci dosavadních poznatků o možnosti vepsání trojúhelníku do obdélníku. Výklad je doplněn názornou animací. Obsah tupoúhlého trojúhelníku podáme jako problémovou úlohu. Na animaci si zopakujeme sestrojení výšek v tupoúhlém trojúhelníku. Po odvození vzorce z polovičního obsahu obdélníku je uveden správný zápis vzorce s výškou trojúhelníku, který budeme nadále používat. V závěru hodiny si zopakujeme fakt, že pro výpočet obsahu trojúhelníku postačují tedy pouze dva údaje: strana a výška na tuto stranu. CITACE: - Matematika 7 Geometrie učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia H. Binterová, E. Fuchs, P. Tlustý, nakladatelství Fraus 2008 - foto na straně 3 a 4 – archiv autora