Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o. VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o. Autor práce: Hedvika Sobíšková Vedoucí práce: Ing. Marta Hortová Oponent práce: Mgr. Hana Bartošová České Budějovice, Červen 2016
Motivace a důvody k řešení daného problému Dostupnost informací Zájem o společnost Situační analýza vybraného podniku – Orsay s.r.o. Hedvika Sobíšková
Cíl práce Analýza vlivů vnějšího a vnitřního prostředí, které působí na podnik, pomocí vhodných metod vyhodnotit stávající strategii a na základě zjištěných informací navrhnout doporučení ke změně strategie. Situační analýza vybraného podniku – Orsay s.r.o. Hedvika Sobíšková
Představení společnosti Orsay s.r.o. Výroba moderního oblečení pro ženy Založení roku 1975 Willstätt, 35 obchodů v Německu V současnosti 600 prodejen ve 24 zemích Situační analýza vybraného podniku – Orsay s.r.o. Hedvika Sobíšková
Výzkumné problémy „Je prodávané zboží příliš drahé?“ „Je zákaznický servis na špičkové úrovni?“ „Je Orsay konkurenceschopnou a stabilní společností?“ Situační analýza vybraného podniku – Orsay s.r.o. Hedvika Sobíšková
Použité metody Situační analýza podniku Kvantitativní výzkum VRIO analýza (analýza specifických příležitostí) SWOT analýza Porterova analýza pěti sil Analýza konkurentů PEST analýza Dotazníkové šetření Mystery shopping Situační analýza vybraného podniku – Orsay s.r.o. Hedvika Sobíšková
Dosažené výsledky Situační analýza SWOT analýza – mírně ofenzivní strategie Porterova analýza pěti sil – stávající konkurence, dodavatelé z Turecka Analýza konkurentů – nejsilnější konkurenti H & M, C & A, NewYorker PEST analýza – ovlivňující sociálně-kulturní prostředí VRIO analýza – zdroje nehmotné povahy, lidský kapitál Situační analýza vybraného podniku – Orsay s.r.o. Hedvika Sobíšková
Dosažené výsledky Výzkumné problémy „Je prodávané zboží příliš drahé?“ Ceny za zboží jsou přiměřené (78 % dotázaných). „Je zákaznický servis na špičkové úrovni?“ Ano, zákaznice jsou spokojené (97% dotázaných). „Je Orsay konkurenceschopnou a stabilní společností?“ Ano (celková aktiva stabilní, růstový potenciál VH, tržby převyšují náklady). Situační analýza vybraného podniku – Orsay s.r.o. Hedvika Sobíšková
Přínos práce Mystery shopping – zmapování konkurence pro pobočku v OC IGY Návrhy zlepšení konkurenceschopnosti Zlepšení komunikace Navržení nové kolekce spodního prádla Originální design značky Televizní reklama Situační analýza vybraného podniku – Orsay s.r.o. Hedvika Sobíšková
Závěrečné shrnutí Výzkumné problémy byly zodpovězeny Opatření ke změně byla navržena Cíl bakalářské práce byl splněn Situační analýza vybraného podniku – Orsay s.r.o. Hedvika Sobíšková
Odpovědi na otázky vedoucího práce Otázka vedoucího práce: „Na základě čeho jste odhadla tržní podíly konkurenčních společností?“ Situační analýza vybraného podniku – Orsay s.r.o. Hedvika Sobíšková
Prostor pro dotazy
Děkuji Vám za pozornost Hedvika Sobíšková