Dotační tituly Plzeňského kraje v roce 2017

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Financování sociálních služeb
Advertisements

Výzkumné projekty MPO řešené v r na ZČU náležitosti účetních dokladů na ZČU u projektů se samostatným bankovním účtem.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Finanční aspekty projektů šablon.
Pravidla tvorby a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji a jejich implementace v rámci tvorby sítě 2015 – 2016 a dotačním řízení na.
1 Dotace MPSV jako zdroj financování zaměstnanců v sociálních službách Praha, květen 2014 Mgr. Antonín Shejbal Odbor sociálních služeb.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
 ELEKTRONICKÁ ŽÁDOST ELZA Speciální verze pro 2. kolo výzvy → ke stažení na webových stránkách Plzeňského kraje.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
Projekty SIPVZ 2005 Rozbor kritických momentů v přípravě projektů SIPVZ.
Dotační řízení MPSV Mgr. Petr Studenovský. Dotační řízení MPSV Setkání s poskytovateli sociálních služeb Jihočeského kraje k dotačnímu řízení Ministerstva.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji. DŮLEŽITÉ INFORMACE K EKONOMICKÉ STRÁNCE POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
 Smlouva o poskytnutí účelové dotace čl. V., odst. 14 (Pověření poskytováním SOHZ čl. IV., odst. 13) a dále Metodika PK část XIII., odst. 13  mezní.
Úprava „Pravidel řízení o přiznání finanční podpory JMK pro rok 2016 v oblasti podpory poskytování soc. služeb„ ODDĚLENÍ EKONOMIKY A KONTROLY
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
FINANCOVÁNÍ SOCILÁNÍCH SLUŽEB V ROCE 2016 SPOLUÚČAST OBCÍ ORP NA FINANCOVÁNÍ.
Informační schůzka k podávání žádostí o finanční podporu z rozpočtu JMK v souladu s ustanovením § 105 zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2016 Leden 2016.
Základní síť sociálních služeb ve Středočeském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ Oblast podpory: Podpora sociální integrace.
Změna systému financování sociálních služeb v Jihomoravském kraji v roce 2016 v návaznosti na aplikaci pravidel veřejné podpory Ing. Jan Tuček
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Rozpočet přímých NIV na rok 2010 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 26. srpna 2010 KÚ Liberec.
Setkání s poskytovateli sociálních služeb Krajský úřad Ústeckého kraje.
 Smlouvy o poskytnutí účelové dotace z obou dotačních titulů, Metodika pro poskytování dotací (101a), Pravidla pro žadatele a příjemce dotačního programu.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Rozpočet přímých NIV na rok 2014
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Vyúčtování dotace/vyrovnávací platby za rok 2016
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Pracovní setkání s poskytovateli sociálních služeb v PK
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
odbor politiky bydlení
Vyúčtování dotace/vyrovnávací platby za rok 2017
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2014
Finanční vypořádání 2016 PO zřizované Krajem Vysočina
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Podání žádosti o dotaci na rok 2017
Vyúčtování dotace/vyrovnávací platby za rok 2016
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
Zkušenosti poskytovatele sociálních služeb s vyrovnávací platbou Ing
Mgr. Josef Smékal Střední zdravotnická škola, Brno, Jaselská 7/9
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Dotační program „Podpora sociálních služeb v Ústeckém kraji 2019“
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
Vyúčtování dotace/vyrovnávací platby za rok 2018
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Dotační tituly Plzeňského kraje v roce 2017
Rozpis rozpočtu a normativy
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2012
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
Vyúčtování dotací za rok 2013 Rozdělení dotací v roce 2014
Pracovní setkání s poskytovateli sociálních služeb v PK
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Dotační tituly Plzeňského kraje v roce 2017 Určeno pro příjemce dotace z dotačních titulů Plzeňského kraje v roce 2017 na financování sociálních služeb dle § 101a zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách Plzeň, 25. 9. 2017

Dotační tituly Plzeňského kraje dle § 101a zákona o soc Dotační tituly Plzeňského kraje dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017 „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů pro rok 2017 – Plzeňský kraj“ (podávání žádostí - říjen 2016) ČÁST dotace určena pouze na MZDY/PLATY „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů pro rok 2017 – Plzeňský kraj, MIMOŘÁDNÉ KOLO“ (podávání žádostí – srpen 2017) CELÁ dotace určena pouze na MZDY/PLATY DOFINANCOVÁNÍ v rámci dotačního titulu „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů pro rok 2017 – Plzeňský kraj“ (podávání žádostí – září 2017)

Dotační tituly Plzeňského kraje dle § 101a zákona o soc Dotační tituly Plzeňského kraje dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017 !POZOR! Dotace z dotačního titulu dle bodů 1. a 3. (viz předchozí slide) budou účtovány společně (jedná se o 1 dotační titul) a zároveň odděleně od všech ostatních dotací, dotace z dotačního titulu dle bodu 2. bude účtována odděleně od všech ostatních!!! Každá dotace z těchto 2 dotačních titulů má svůj položkový rozpočet (v žádosti v aplikaci OK služby), dle kterého musí být dotace čerpána Nejen vzhledem k účelovému určení dotací na mzdy/platy → zvážit možnost/nutnost Žádosti o změnu rozpočtu (z formuláře musí být jasné, k jakému dotačnímu titulu se žádost vztahuje) Žádost o změnu rozpočtu je nutné podat nejpozději do 30. 11. 2017

Dotační tituly Plzeňského kraje dle § 101a zákona o soc Dotační tituly Plzeňského kraje dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017 Účelové vázání dotace na mzdy/platy, dotaci lze čerpat na: všechny pracovní pozice zapojené do poskytování základ. činností sociální služby vč. ostatních pracovníků (ředitel, účetní atp.) na pracovní smlouvy, DPP i DPČ (pozor na soulad čerpání s položkovým rozpočtem dotace v žádosti) na úhradu základní mzdy/platového tarifu vč. odvodů sociálního a zdravotního pojištění, osobního ohodnocení, příplatků, náhrad mezd a odměn Odměny hrazené z dotace musí být vypláceny za činnosti v rámci poskytování základních činností sociální služby a musí být přiměřené.

Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017 Dofinancování se týká pouze dotačního titulu „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona č. 108/2006 Sb., o soc. službách, ve znění pozdějších předpisů pro rok 2017 – Plzeňský kraj“ (podávání žádostí - říjen 2016, Smlouva o poskytnutí dotace - únor 2017, vyplacení dotace - březen a červen 2017) V článku na webových stránkách další informace (formulář žádosti o dofinancování a žádosti o navýšení VP) Termín pro podání žádosti = 15. 9. 2017 - 29. 9. 2017 !POZOR! Žádost musí být do 29. 9. 2017 doručena na KÚPK, není dostačující razítko podací pošty dne 29. 9. 2017 objem finančních prostředků určených k rozdělení 39.992.697 Kč

Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017

Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017 Žádost o dofinancování se podává prostřednictvím formuláře „Potvrzení požadavku na dotaci v rámci dotačního titulu „.....“ Podání žádosti prostřednictvím podatelny krajského úřadu, poštou, datovou schránkou 1 poskytovatel soc. služeb = 1 formulář potvrzení požadavku na dotaci za všechny sociální služby dohromady Sloupec „Požadavek na dofinancování služby“ – max. částka požadavku na dofinancování = požadavek na dotaci v aplikaci OK služby (říjen 2016) mínus již obdržená dotace (dle smlouvy z února 2017, vyplaceno březen a červen 2016) Požadavek na dotaci v aplikaci OK služby mohl být v rámci hodnocení ponížen (má vliv na výpočet výše požadavku na dofinancování) → sledovat výsledky hodnocení v aplikaci

Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017 Sloupec „Finanční prostředky z veřejných rozpočtů na rok 2017“ – do prostředků z veřejných zdrojů se zahrnuje minimálně: dotace dle § 101a na rok 2017 (žádost – říjen 2016, Smlouva o poskytnutí dotace - únor 2017, vyplacení dotace - březen a červen 2017) mimořádné kolo dotace dle § 101a na rok 2017 (žádost – srpen 2017, Smlouva o poskytnutí dotace - září 2017) dále např. dotace od obcí, příspěvek zřizovatele na základní činnosti apod. NEZAHRNUJE se požadavek na dofinancování!

Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017 V případě, že součet částek ve sloupci „Požadavek na dofinancování služby“ a sloupci „Finanční prostředky z veřejných rozpočtů na rok 2017“ překročí výši vyrovnávací platby na rok 2017, je nutné požádat o navýšení vyrovnávací platby, jinak dojde k ponížení požadavku! K ponížení požadavku dojde také v případě, že součet již přidělené dotace a požadavku na dofinancování by překročil optimální výši finanční podpory vypočtenou dle vzorce v Metodice dotačního titulu

Žádost o navýšení VP na rok 2017 1 poskytovatel soc. služeb = 1 formulář Žádosti o navýšení VP za všechny sociální služby dohromady Při vyplňování postupovat dle vložených komentářů k buňkám Vyplnit oba listy formuláře excel = Žádost o navýšení VP na rok 2017 a Příloha žádosti o navýšení VP (počet služeb, u kterých je požadováno navýšení VP = počet Příloh žádosti o navýšení VP) Ke každé Příloze žádosti o navýšení VP přiložit výsledovku z účetního programu zahrnující náklady a výnosy sociální služby za rok 2016 Nová výše VP se vypočte automaticky do tabulky C. po zadání údajů do tabulky B. „Nový předpoklad nákladů a výnosů sociální služby v roce 2017“ Novou automaticky vypočtenou výši VP přepsat do sloupce „Navrhovaná výše VP v Kč“ v listu „Žádost o navýšení VP na rok 2017“

Odpovědi na zaslané dotazy Jak správně označovat a účtovat případné navýšení mezd z dotace v mimořádném kole dotačního řízení? Nyní účtujeme s UZ 13305 platy pracovnic pečovatelské služby, bude nutné každý měsíc přímo označovat část navýšeného platu jiným účelovým znakem a na zbývající část používat původní UZ 13305? Účelové určení dotace na mzdy/platy a jejich navýšení nelimituje příjemce dotace v tom, zda dotaci použije na úhradu mzdových nákladů odpovídající mzdě před navýšením nebo pouze na část mzdy odpovídající navýšení. Dotaci z mimořádného kola lze tedy využít např. na úhradu celkových mzdových nákladů všech pracovníků za určitý kalendářní měsíc roku 2017. Protože musí být dotace z mimořádného kola odděleně účtována od ostatních dotací na rok 2017, musí být v účetnictví označena jinak. Není povinností příjemce dotace označovat dotaci UZ 13305, může zvolit jiný způsob označování (viz Doporučené postupy na www stránkách PK).

Odpovědi na zaslané dotazy Budou pro rok 2018 navýšeny vyrovnávací platby (VP) v souvislosti s navýšením platů dle nařízení vlády č. 564/2006 Sb.? Výše VP pro rok 2018 bude stanovena na základě ukazatelů vzešlých z Analýzy nákladů a výnosů sociálních služeb v Plzeňském kraji, hodnoty ukazatelů pro výpočet VP (průměrné hodnoty pro daný druh služby) již byly navýšeny v souhrnu o 38,6 %: v souvislosti s potřebou zlepšení situace v oblasti personálního zajištění sociálních služeb a navýšení mzdových/platových nákladů v oblasti poskytování sociálních služeb byly vypočtené průměrné hodnoty u každého druhu sociální služby navýšeny shodně o 25 %. dále byly vypočtené průměrné hodnoty u každého druhu sociální služby navýšeny shodně o 3,6 % odpovídající předpokládané míře inflace navýšení o 10 % (respektive 20% u pobytových služeb) bylo provedeno rovněž u každého druhu sociální služby ve snaze umožnit poskytovatelům rozvoj jimi poskytovaných služeb.

Odpovědi na zaslané dotazy Jakým způsobem se má postupovat v případě  nedočerpání finančních prostředků na mzdy, tj. zda prvotně vyčerpat prostředky v rámci mimořádného kola a vratku provést v rámci dotace dle § 101a včetně dofinancování nebo vratku provést z mimořádného kola? Rozhodnutí, kterou dotaci bude v tomto případě příjemce vracet, je na příjemci dotace. Příjemce dotace může zvolit, které mzdové náklady bude krýt výnosy dané dotace. Pokud tedy zvolí např. časovou posloupnost, využije nejprve dotaci z mimořádného kola (vyplacení dotace říjen 2017) a vratka bude realizována z nevyčerpané dotace z dofinancování (vyplacení cca listopad 2017) Je ale možné rozhodnout se (pro zjednodušení administrace) vyčerpat dotaci z dofinancování (vyplacení cca listopad 2017), která bude účtována dohromady s dotací dle § 101a (vyplaceno březen a červen 2017). Nevyčerpaná pak zůstane dotace z mimořádného kola (vyplacení říjen 2017).

Odpovědi na zaslané dotazy Jsou uznatelným nákladem mzdové náklady ve formě odměn zdůvodněných tím, že se jedná o navýšení mezd na základě nařízení vlády? Jaká pravidla se budou vztahovat na tyto navýšené mzdy a odměny? Odměna jako součást mzdy/platu je uznatelným nákladem v rámci obou dotačních titulů dle § 101 („klasický“ dotační titul dle § 101a vč. dofinancování + mimořádné kolo dle § 101a). Odměna musí být vyplacena za činnosti v rámci poskytování základních činností sociální služby a musí být přiměřená. Jako odůvodnění odměny není možné uvést, že se jedná o jednorázovou odměnu nahrazující dlouhodobé navýšení mzdy v souvislosti s nařízením vlády č. 564/2006 Sb.

Odpovědi na zaslané dotazy U služby (pobytová forma) je stanovena nižší VP než v roce 2017 a vzhledem k valorizaci mezd bude tedy VP pro 2018 nedostačující. Současně je pro rok 2018 stanovena i nízká finanční podpora v rámci dotačního titulu dle § 101a. Už nyní víme, že u této služby bude v roce 2018 nedostatečné finanční zajištění. Jak a kdy bychom měli tento problém začít řešit? Ukazatel výše finanční podpory pro jednotlivé druhy sociálních služeb pro rok 2018 nebude navyšován. Pokud bude optimum finanční podpory vypočtené na základě tohoto ukazatele a následně přidělená dotace nízká, musí poskytovatel této služby hledat alternativní zdroj veřejných finanční prostředků. Výše vyrovnávací platby pro jednotlivé druhy sociálních služeb bude vypočtena na základě stávající zveřejněné hodnoty jednotlivých ukazatelů. V případě, že takto vypočtená výše VP nebude pro konkrétní službu dostačující, je možné v souladu se Zásadami požádat o její navýšení, a to nejdříve po ukončení 1. čtvrtletí roku 2018.

Odpovědi na zaslané dotazy Existuje možnost změny sledování čerpání rozpočtu dotace pouze v rozdělení na osobní a provozní náklady, tedy ne po jednotlivých položkách. Plzeňský kraj o této změně pro rok 2018 neuvažuje.

Mgr. Magdaléna Uzlíková Bc. Denisa Krkoška Terelmešová Zpracovala: Mgr. Magdaléna Uzlíková Oddělení správní a realizace projektů Odbor sociálních věcí Krajský úřad Plzeňského kraje tel.: 377 195 401 e-mail: magdalena.uzlikova@plzensky-kraj.cz Další kontakty: Bc. Denisa Krkoška Terelmešová tel.: 377 195 012 e-mail: denisa.terelmesova@plzensky-kraj.cz