Fantazie Anotace: Prezentace navazuje na výukový materiál –

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA VÍTKOV, KOMENSKÉHO 754, OKRES OPAVA, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE 
PSYCHICKÉ PROCESY Psychologie.
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Hodnoty a jejich systém Hodnota je uvědomovaná důležitost Hodnota je uvědomovaná důležitost Zatímco důležitost je podvědomě akceptovaná hodnota. Zatímco.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_06.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_03.
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Obrazotvornost či představivost
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Čtenářský deník.
Střední zdravotnická škola Beroun Jméno autora: Název práce: Třída: Školní rok:
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VZDĚLÁVACÍ OBLAST:TEORETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Tematická oblast:Rozvahové účty Předmět:Účetnictví Název:Procvičování – sestavení rozvahy Anotace: Digitální učební.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
VY_32_INOVACE_PSYPS12760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.05.
VZDĚLÁVACÍ OBLAST:TEORETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Tematická oblast:Rozvahové účty Předmět:Účetnictví Název:Procvičování – sestavení rozvahy 2 Anotace: Digitální.
Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky
SURREALISMUS.
Surrealismus.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_04_Povolání. Jméno: Vendula Báčová Ročník: 3. Období vytvoření: září 2011 Téma: Povolání Anotace: Učivo je podáno formou prezentace doplňující.
FANTAZIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_KONTROLA_11 Název školyStřední škola služeb,
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
Škodlivé faktory v těhotenství III.část Anotace: Prezentace je závěrečnou částí tématu – Škodlivé faktory v těhotenství. Poukazuje na fyzikální a psychosociální.
Metody psychologie III.část – testy Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele SŠ k tématu – METODY PSYCHOLOGIE - testy. V prezentaci je uvedeno –
Stres Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 1. října 2012.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Metody psychologie IV. Část Experiment, sociometrická metody Anotace : Prezentace slouží jako osnova, která má pomoci učiteli při výkladu. Výukový materiál.
Škodlivé faktory v těhotenství II.část. Anotace: Prezentace je další částí tématu – Škodlivé faktory v těhotenství. Jsou zde uvedeny základní škodlivé.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Škodlivé faktory v těhotenství Anotace: Prezentace je I. částí tématu – Škodlivé faktory v těhotenství. Zaměřuje se pouze na chemické faktory. Zaměřuje.
Představy Představy Anotace: Výukový materiál obsahuje vysvětlení vzniku představ, druhy představ. Je určen pro učitele středních škol jako druhy představ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Metody psychologie I.část – Pozorování Anotace: Prezentace je určena pro učitele SŠ. Má pomoci při výkladu učiva - METODY PSYCHOLOGIE. Výukový materiál.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení H. de Balzaca Ročník / obor.
Konflikt Vypracovala : Monika Arsenjevová Datum: 5.října 2012.
Frustrace Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 1. října 2012.
Tato prezentace je doplněním výkladu učitele
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rozhodování jako manažerská funkce
Výkonové vlastnosti osobnosti I. část vlohy a schopnosti
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Faktory ovlivňující poznávání osobnosti
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
SMRT Vypracoval: Michael Brablec Obor: Technické lyceum Třída: 1L
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Aktivačně motivační vlastnosti osobnosti
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Nevědomí.
„Najdi a nafoť školní hřiště, jaké bys chtěl mít u naší školy“.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
Transkript prezentace:

Fantazie Anotace: Prezentace navazuje na výukový materiál – Představy. Jedná se osnovu k výkladu tohoto učiva. Obsahem je základní rozdělení a vysvětlení fantazie. Klíčová slova: fantazie, konstrukční, rekonstrukční, bdělé snění Cílová skupina: žáci středních škol Název: Fantazie Jméno autora: Monika Arsenjevová Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková a organizace Vytvořeno: 1. pololetí školního roku 2013/2014

Vypracovala: Monika Arsenjevová Fantazie Vypracovala: Monika Arsenjevová

relativně nové představy. Psychický proces, při němž se vytvářejí relativně nové představy.

Druhy fantazijních představ 1. Rekonstrukční fantazie 2. Konstrukční fantazie 3. Bdělé snění 4. Sny ve spánku

Rekonstrukční fantazie vytváření představ podle - slovního popisu - schématického znázornění (př. četba knihy, vyprávění – představa děje)

Při čtení knížky si představujeme hrdiny napínavého děje.

Konstrukční ( tvůrčí) vytváření nových představ (šití šatů, vaření, stavba domu, zařizování bytu,

Práce na zahradě, šití, ale i vytváření účesu - zde všude se uplatňuje konstrukční fantazie.

Bdělé snění - pokračování skutečných událostí - dokončení nedořešených úkolů - člověk si představuje co by si přál, čeho by chtěl dosáhnout - neskutečný svět, do kterého člověk utíká

Při bdělém snění si představujeme, čeho bychom chtěli dosáhnout, co bychom si přáli. Bdělé snění má i negativní význam, jestliže sníme v době, kdy získáváme nové poznatky.

Význam - pozitivní určité uvolnění od reality - negativní význam zveličuje možné nepříjemnosti, ústí do prázdného, od reálného života odtrženého blouznění

Sny ve spánku důsledek silných zážitků během dne může vyjadřovat nesplněná přání problematikou snů se zabýval S. Freud

Někdy nedokážeme vysvětlit obsah snu. Určitou roli zaujímá i podvědomí.

Problematikou snů se zabýval také významný psycholog Sigmund Freud.

Použitá literatura a zdroje Štefanovič, J.: Psychologie. Praha, Avicenum 1985 Štefanovič, J.: Psychologie. Bratislava, SPN 1971 Čáp, J., Čechová, V., Rozsypalová, M.: Psychologie 1. Praha, SPN 1995

http://www.ebookeater.cz/ebookworm/21-duvodu-proc-cist-knihy/ http://jdemedoskoly.cz/skolky/temata/problemyavztahy/diagnoza-spu.asp http://webspace.ship.edu/cgboer/freud.html http://www.ireceptar.cz/zahrada/okrasna-zahrada/zakladame-skalku/ http://www.kafe.cz/a-je-to-tady-kadernik-roku-2010-4968.aspx http://www.citybee.cz/poznani/:/nabidky/333/ http://www.zoot.cz/kolekce/1761/saty-delaj-cloveka-lezerni-elegan/974/saty-delaj-cloveka4 http://ona.idnes.cz/deti-ktere-malo-spi-maji-horsi-prospech-i-pamet-fq6-/deti.aspx?c=A111116_144302_deti_job