Základní informace Škola: Gymnázium a SOŠ Jaroměř, P12

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Taggmanager.cz je nový způsob komunikace umožňující jednoduché propojení mobilního telefonu se speciálním webovým obsahem vyvíjený pod záštitou ministerstva.
Advertisements

Jak se uplatnit na trhu práce
Regionální literatura ve venkovských knihovnách Přibližování historie regionu a vytváření vztahu k místu, kde žijeme.
Aneb důvod, proč chodit do Městské knihovny v Praze !
Ludmila Kohoutová Národní knihovna ČR Meziknihovní služby v roce 2010 Knihovny současnosti 2011.
Books Online projekt v Knihovně Kroměřížska David Zapletal.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_14 Název materiálu:Knihovny a jejich služby Tematická oblast:Český jazyk 1. ročník Anotace:Prezentace.
 knihovny se výrazně podílejí na snížení dopadu digitální propasti (digital divide), který existuje mezi těmi, kteří mají, a těmi, kteří nemají přístup.
Meziknihovní služby Ludmila Kohoutová Národní knihovna ČR Komise pro služby, Brno
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.5.35 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Bc. Helena Selucká, Bc. Zdena Rousková SKIP Sekce služeb osobám se specifickými potřebami
Marketingová strategie veřejné a univerzitní knihovny
ČÍSELNÉ ŘADY, SEZNAMY Tabulkové procesory 2 VY_32_INOVACE_7C9.
Prezentační manažery (PM), prezentace pojmy VY_32_INOVACE_7C11.
Fungující knihovna v obci přepych nebo výhoda ?. Knihovna poskytuje veřejné služby v oblasti : kultury celoživotního vzdělávání informací.
Naučná stezka okolím naší školy Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Míková. Dostupné z Metodického portálu
Soňa Pelikánová UČO: DATUM:
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
Průvodcovské a předčitatelské služby. jsou terénní nebo amb. služby poskytované osobám, jejichž schopnosti jsou sníženy z důvodu věku nebo zdravotního.
PEČEME KOLÁČE Z jakých surovin se peče koláč? 2.
Městská knihovna Čelákovice a její historie. Městská knihovna v Čelákovicích byla založena jako obecní zařízení v prosinci 1920 na podkladě zákona o knihovnictví,
HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Světový populační vývoj.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Škola: P11 ZŠ A MŠ, BRNO, HORNÍKOVA 1 Autor: JARMIL MULLER Předmět: VLASTIVĚDA Anotace: DUM je určen k seznámení.
Šachy do škol Projekt Šachového svazu ČR. O projektu: Šachy jsou součástí školních osnov ve více než 30 zemích světa Na základě řady studií přijal v roce.
125 let od první zmínky knihovny 95 let od založení knihovny v Loučce.
Kameny Příroda kolem nás.
Informační prameny I. část
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Knihovna Kroměřížska Odborný seminář
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Muzejní knihovny a Souborný katalog ČR
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Procházka po knihovnách
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Rozhledna Marta Strnadová.
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Knihovnická procházka Prahou Petra Ambrušová a Ivana Šnoblová K1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Studenti, vítejte! Jméno učitele.
Vítejte milí žáci/studenti!
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
Orientace v řadě.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Sázíme brambory do řádku
Dělíme se o pizzu Sociabilita .
Oheň - práce, povolání a řemesla
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Základní informace Škola: Gymnázium a SOŠ Jaroměř, P12 Autor: Mgr. Jana Vosáhlová Předmět: IKT Anotace: Cílem prezentace je ujasnění pojmu knihovna a hledání důvodů k četbě. Součástí je i úkol, díky kterému žáci vyhledají informace o knihovně ve svém okolí. V průběhu diskutují - „Proč číst? Co naposledy četli? Čtečka nebo klasická papírová kniha – klady zápory?“ Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024

Metodický pokyn Popis práce s materiálem Přílohy Očekávání a cíle Materiál je vhodný pro práci s interaktivní tabulí i tablety Přílohy Didaktická příprava P12_knihovny_příprava Očekávání a cíle Ujasnění pojmu knihovna Vyhledání nejbližších knihoven (ve svém městě/obci) a informací o nich Hledání dobrých důvodů k četbě

Knihovny IKT prima

Co je vlastně knihovna??? Nejen budova či „regál“, ale i instituce půjčování knih Národní knihovna ČR – zřizována státem shromažďuje knihy a periodika vycházející v ČR

Cíl knihovny? uchování a šíření dosaženého poznání Ve světových jazycích se knihovna zpravidla označuje pomocí slov pocházejících z řečtiny biblos = kniha a  téké = police nebo z latiny liber = kniha.

Veřejné knihovny shromažďují a uchovávají dokumenty za účelem poskytování či zprostředkování informací v nich obsažených všem členům společnosti. Knihovny jsou přístupné lidem bez ohledu na rasu, národnost, věk, pohlaví, náboženství, jazyk, handicap, ale i ekonomické postavení, zaměstnání či dosažený stupeň vzdělání.

Chodíte do knihovny a kam? V našem městě, ve vaši obci… Portál: http://archiv.knihovny.cz/ kde je moje knihovna

Kolik je v Jaroměři knihoven?

Web knihovny http://www.knihovnajaromer.wbs.cz Městská knihovna Jaroměř http://www.knihovnajaromer.wbs.cz Web knihovny

Služby‚ knihovní řád a ceník

Úkol pro vás Zjisti na webu knihovny a napiš dozadu do sešitu: Otevírací dobu pro děti o prázdninách (hl. pobočka) E-mail a telefon na hlavní pobočku a pobočku Zavadilka Roční poplatek dospělého a dítěte

Vyhledej svoji oblíbenou knížku On-line katalog

Víš o možnosti rezervace knihy? Jaký poplatek?

Elektronické knihy – znáte, čtete? http://www.eknihovna.cz/eknihy-zdarma/ http://flexibooks.cz/zdarma/ http://www.palmknihy.cz/ http://www.ebookeater.cz/

„Z čeho“ číst? Počítač / tablet Čtečka Kromě čtení i další aktivity  Mnohem méně náročná na napájení, tedy číst můžeme velmi dlouho

Nyní se zamyslete, proč je dobré číst – vyjmenujte dobré důvody…

Rozšiřujete si své verbální dovednosti Rozšiřujete si své verbální dovednosti. Zlepšujete si schopnost soustředění. Zlepšuje se vaše představivost. Čtení vás činí chytřejšími. Vylepšíte si paměť. Je to přece zábava.

Hlavně nečtěte „pod lavicí“ 

Zdroje: http://archiv.knihovny.cz/co-to-je-knihovna/kdo-muze-prijit-do-knihovny http://www.eknihovna.cz/10-duvodu-proc-vice-cist/ další v prezentaci