Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika Osmý ročník víceletého gymnázia Zavedení komplexních čísel NemM201 Říjen 2013 Číslo klíčové aktivity: III/2 Číselné množiny, algebraický tvar komplexního čísla. Anotace:
Racionální čísla Iracionální čísla 0,5 + Celá čísla -143 Přirozená čísla 1 5 -3 1000 Reálná čísla Mají názorný význam, jsou výsledky různých fyzikálních a jiných měření. Popisují celou číselnou osu.
Určete pro která pR nemá daná rovnice reálné řešení. Chceme se s tím spokojit? ….NECHCEME!!!!!
i Komplexní číslo Vzniklo postupným zobecňováním pojmu číslo Abstraktní číslo Není samoúčelné pro radost matematiků Umožňují pochopit některé samozřejmé jevy Nejsou protikladem reálných čísel Jsou naopak rozšířením reálných čísel
Imaginární jednotka, která má jedinou vlastnost
Algebraický tvar komplexního čísla Komplexní číslo Reálná část Reálná čísla Imaginární část
Př. V oboru komplexních čísel určete druhou odmocninu:
Ryze imaginární číslo Imaginární číslo
Seznam použitých zdrojů Doc. RNDr. Calda, E. Matematika pro gymnázia – Komplexní čísla. Dotisk 3. vydání. Praha: Prometheus,spol.s r. o.,2003. 134 stran. ISBN 80-7196-187-6 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních i středních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.