Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Životní podmínky organizmů
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
David Juran.  je proces, při kterém dochází ke snadnému pronikání slunečního záření do naší atmosféry  ale také zároveň špatné propouštění tepelného.
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Složky krajiny a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Krajina a životní prostředí
VY_32_INOVACE_01_Sluneční záření Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
LES ŘASY.
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Člověk a jeho svět 4. ročník
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
Vznik a vývoj atmosféry Země
B IOSFÉRA Magdaléna Vičarová. 1.O RGANISMY A JEJICH ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Na zemi žije velké množství různých druhů mikroorganismů, rostlin (flóra) a živočichů.
Rozmnožovací soustava ženská Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_15_Rozmnožovací soustava.
Neživá příroda – nerosty Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_05_NEŽIVÁ PŘÍRODA-NEROSTY.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Lidský chrup Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_9_Lidský chrup Téma: Přírodověda -
VY_32_INOVACE_Vac_I_14 Atmosféra Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Kosterní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_1_Kosterní soustava Téma: Přírodověda.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Smyslové ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_13_Smyslové ústrojí sluchu.
Základní společenstva – člověkem vytvořená místa Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_19_ZÁKLADNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vylučovací soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Svalová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzájemné vztahy mezi organismy
Lidové písně Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_05_LIDOVÉ PÍSNĚ Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Příroda na jaře 3 Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PODNEBÍ A POČASÍ ČESKÉ REPUBLIKY
Novověk – nástup Habsburků na český trůn
Základní společenstva – vody, mokřady a prameniště
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Nervová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Novověk – průmyslová revoluce
Neživá příroda – roční období, střídání dne a noci
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Novověk – pobělohorské období a Jan Amos Komenský
Trávicí soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŠVÉDSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Rovnováha v přírodě Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Podmínky života na Zemi
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
Příroda na jaře - opakování
Smyslové ústrojí čichu
Středověk – Jagellonci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_13_20_životní prostředí.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
FINSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PLZEŇSKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Neživá příroda - vzduch
Novověk – stavovské povstání a třicetiletá válka
Transkript prezentace:

Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_12_VÝZNAM OVZDUŠÍ, VODSTVA, PŮD, ROSTLINSTVA A ŽIVOČIŠSTVA NA ZEMI Téma: ROZMANITOST PŘÍRODY Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131

Autor Mgr. Renáta Jehličková Vytvořeno dne 8. dubna 2012 Odpilotováno dne 24. května 2012 ve třídě IV.B Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět Vzdělávací obor Přírodověda Tematický okruh Rozmanitost přírody Téma Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi Klíčová slova ovzduší, vodstvo, půdy, rostlinstvo, živočišstvo, organismy, ulity, počasí, podnebí, klima, globální oteplování, oxid uhličitý, ledovce

Význam vodstva a ovzduší Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi existuje vzájemná vazba mezi živou a neživou složkou přírody Ovzduší: chrání organismy před škodlivým zářením poskytuje kyslík k dýchání a oxid uhličitý k fotosyntéze brání úniku tepla z povrchu Země do vesmíru Vodstvo: poskytuje vodu (životní potřeba organismů) tvoří životní prostředí pro množství organismů

Význam půd a organismů Půdy: umožňují růst suchozemských rostlin jsou životním prostředím řady organismů Organismy: díky činnosti rostlin vzniká kyslík to umožnilo existenci živočichů umožnily a urychlily vznik půd a též některých hornin (vápenec) ulity mořských

Podnebí a počasí, globální oteplování Rozdíl mezi podnebím a počasím: - počasí – jak je venku právě teď podnebí – dlouhodobý a stálý řád změn počasí v určité oblastí (klima) alpské klima alpský ledovec Globální oteplování (globální klimatické změny): patrně je vyvoláno zvyšováním podílu některých plynů v atmosféře (hlavně oxidu uhličitého) sluneční záření se neodráží od Země a ohřívá spodní atmosféru zvyšuje se tak teplota na Zemi (riziko tání ledovců)

Význam přírodnin Odpovězte na otázky: Jaký význam na Zemi má ovzduší? Jaký význam na Zemi má vodstvo? Jaký význam na Zemi mají půdy? Jaký význam na Zemi mají organismy (rostliny a živočichové)? Co by se stalo, kdyby na Zemi zmizela některá ze složek přírody? Jaký je rozdíl mezi počasím a podnebím? Jaké podnebí máme u nás? Co je pro ně typické? Co je to globální oteplování a čím je patrně způsobeno? Jaký následek by mělo roztátí arktických ledovců?

Mgr. Renáta Jehličková 8. dubna 2012 Určeno pro 4.ročník ANOTACE Výklad Popis významu jednotlivých složek přírody pro život na Zemi Vysvětlení rozdílu mezi počasím a podnebím Seznámení s pojmem globální oteplování a jeho možných příčin i důsledků Praktické činnosti – odpovědi na otázky jako kontrola zapamatování si učiva

Použité zdroje Obrázky a webové stránky z internetu na hypertextových odkazech. Prezentace obsahuje animace. Výukový materiál doplňující učebnici: Dančák, Martin, Mgr., PhD.: Rozmanitost přírody: Člověk a jeho svět. Učebnice pro 4.a 5. ročník základní školy. Prodos spol. s. r. o., pedagogické nakladatelství. Kollárovo nám. 7, 722 00 Olomouc, 2010. Modrá řada učebnic. ISBN 978-80-7230-227-7 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/61/Hinomisaki91.JPG/220px-Hinomisaki91.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5d/Marisa_cornuarietis.jpg/120px-Marisa_cornuarietis.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a6/Cypraea_nebrites.jpg/120px-Cypraea_nebrites.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c8/Turritella_communis_fossiel.jpg/44px-Turritella_communis_fossiel.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f1/Alpine_flora.png/220px-Alpine_flora.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Alte_prager_huette_pano.jpg/350px-Alte_prager_huette_pano.jpg