Byznys napříč kulturami Karel Havlíček

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
Inovace, inovační projekty a úloha klastrů (obecný náhled) Ivo Vondrák VŠB - Technická univerzita Ostrava
Mezinárodní dimenze managementu Komparativní management
CzechInvest Koncepce podpory investic
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Praha (blízké) budoucnosti: věda, výzkum a inovace Co Praha nabízí a nabídne?
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Věčný brouk a jeho příbuzenstvo
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
ZAHRANIČNÍ OBCHOD Lucka Vrzalová, OB.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
JAKÁ JE PERSPEKTIVA ÚSTECKÉHO KRAJE Mgr. Jan Kučera, RRA ÚK.
Světová ekonomikaOPF1 SVĚTOVÁ EKONOMIKA 10. Světová ekonomikaOPF2 1)Tendence a problémy 2)Možnosti růstu 3)Bludný kruh chudoby 4)Růstové strategie 5)Příklad.
Stupeň rozvoje států světa
Investice 2011 – Tsunami na finančních trzích? David Navrátil.
Ruská federace x WTO a OECD
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
2.Marketingové prostředí
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Zadání případové studie
Podnikatelské koncepce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rozšíření náboženství ve světě
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
HOSPODÁŘSTVÍ. Velikost ekonomiky Poř.státmld. US$ PPP (2003) 1.USA Čína Japonsko Indie Německo Spojené království1.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Lenka Zahradníčková
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
SLUŽBY ZAMĚSTNANOSTI A PRÁCE S NEZAMĚSTNANÝMI Téma: Programy vzdělávání a pracovního výcviku FSS MU Brno, 2006.
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Nástin hospodářských problémů Čínské lidové republiky a rozvojových zemí od druhé světové války do roku 1990.
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Faktory ovlivňující využívání ložisek. Faktory – rizika, vnitřní faktory interní (geologická rizika) externí (technologická, ekonomická, strategická,
Investiční pobídky. ► Investiční pobídky začaly být v ČR poskytovány investorům od roku Jsou realizovány MPSV, MPO a Agenturou na podporu podnikání.
Struktura podnikatelského plánu
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Etiopie, Keňa Obchodní příležitosti pro české zemědělství a potravinářství Praha, 7. dubna 2016.
Soudobý svět Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Regiony Afriky III. Západní a střední Afrika Černá Afrika.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza interkulturního obchodního jednání mezi Čechy a Japonci Autor.
HLAVNÍ HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE VE SVĚTĚ. Za účelem prohloubení a usnadnění ekonomické spolupráce se vytváří HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE. Tyto organizace přispívají.
Soudobý svět Ekonomický pohled
Určeno pro : žáky ZŠ na 2. stupni Sekce: základní Předmět : zeměpis
ZÚ ABUJA Nigérie + 9.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpráva o globální konkurenceschopnosti Doc. Ing. Josef Taušer, Ph.D.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2016.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Ekonomika malých a středních podniků
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Byznys napříč kulturami Karel Havlíček

Předpoklady úspěchu v zahraničním obchodě Dobývání Systematičnost (Marketing -Obchod-Finance-Zdroje) Konkurenční výhoda Trpělivost Pokora PENÍZE LIDÉ

Postupná liberalizace Asie není šikmá - Čína + - Velký a rostoucí trh Rozvoj regionů Disciplína Postupná liberalizace Ekonomické cykly Angličtina Patenty,průmysl.vzory Lokální konkurence Příklad: Transger znalostí 3

Podnikatelská tradice Asie není šikmá - Indie + - Podnikatelská tradice Filosofie a mentalita Angličtina High Tech Kontrasty Pouze města Importní bariéry CF -Off shore Příklad: Bangalore – investiční pobídky

Asie není šikmá – Jižní Korea + - Jaebol systém Pracovní nasazení Technologická vybavenost Vzdělání Jaebol systém Nedůvěřivost Nákladovost Lokální konkurence Příklad: Řízení a vazby Jaebol

Asie není šikmá – Japonsko + - Podnikatelská kultura Inovativnost a kvalita Houževnatost Kupní síla Vysoká nákladovost Nedůvěřivost Konzervativnost Nevyzpytatelnost Příklad: TQM japonský model

Asie není šikmá - VIETNAM + - Dlouhodobé vazby Pracovitost, pokora Investiční rozvoj Privatizace Korupce Chaos a nesystém Slabší tech.vybavenost Lokální a čínská konkurence Příklad: Živnost versus korporace

(ne)jistota a inovativnost - RUSKO + - Tradiční vazby Otevřenost Technické kapacity Model generál Ekonomická struktura Systém - detail Očekávání-budoucnost Odpovědnost Příklad: Nákupní a prodejní marketing

(ne)jistota a inovativnost - IZRAEL + - Vzdělanost Migrační efekt Armáda - strategie Inovace Válečná zóna Muslimská bariéra Obchodní agresivita Neústupnost Příklad: Izraelský model Start Up

(ne)jistota a inovativnost – EU + - Stabilní prostředí Technolog. vybavenost Tradice-podnik-vzděl Kvalita-značka-image EU = sociální a drahá Odlišnost (kultura, jazyk..) Konkurenční prostředí Migrace pracovní síly Příklad: Jednorychlostní ekonomický model

Bohatství, zmatek a rakve - JAR + - EU-US-IND vliv Míra růstu (Gauteng) Zdroje Klima Kriminalita Zónové oblasti Politika x ekonomika Izolace Příklad: Vliv makrofaktorů na business

Nigerijské šance a rizika Bohatství, zmatek a rakve - nadrovníková západní Afrika Maroko, Senegal, Benin, Ghana, Togo, Pobřeží slonoviny, Nigérie, Rovníková Guinea + - FR/AJ 300 mil obyvatel Ropa (NIG) Evropský vliv Korupce Nevyváženost zemí Nízká produktivita Konflikty Příklad: Nigerijské šance a rizika

Z extrému do extrému - BRAZÍLIE + - Mix obyvatel Kulturní vlivy Design, Image Zdroje Kontrasty Kriminalita Levicové tendence Regionální rozdíly Příklad: Sao Paulo – brána do JA

Z extrému do extrému - MEXIKO + - Vliv USA Poloha Vzdělávání Infrastruktura Vliv USA Kriminalita Maňanismus Korupce Příklad: Mexická univerzita

Z extrému do extrému - USA + - Stabilita a jednotnost Otevřenost Technologická vybav. Novinky, inovace Konkurenční prostředí Vyhraněnost +/- Distribuční mrktg Silné právní prostředí Příklad: Jiné parametry amerického snu

KDO ? má o trh zájem nebojí se odborné předpoklady umí řešit problémy domluví se vyhledává příležitosti nenechá se ošálit je diplomatický je soutěživý „nadrženost“dobýt trh je sebevědomý všeobecný přehled těší se na problémy nebojí se mluvit využije každou přílež. využije ve výhodu je přizpůsobivý prostř nezná prohry