Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spartská oligarchie.
Advertisements

POLITICKÝ SYSTÉM ANTICKÉHO ŘECKA I.
Atény Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.12
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Sparta 1.
Vznik státních útvarů III.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Název Sparta (nejvýznamnější řecké městské státy) Předmět, ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Sparta.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
VY_32_INOVACE_2D.6.16 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Řečtí bohové Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Sparta Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ATHÉNY A SPARTA.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Archaické období století př. n. l..
VY_32_INOVACE_2D.6.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Řecko-perské války 6. ročník.
VY_32_INOVACE_3D.6.18 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Dějepis Starověk – Řecko 2 Pavel Šupka
Aténský stát za Solóna 1.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Peloponéská válka 6. ročník.
Archaické období Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Číslo: VY_32_INOVACE_26_15 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Sparta.
Archaické období století př.n.l.
Starověké Athény Petr Machala.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis
Starověká Sparta Petr Machala.
Sparta.
Shrnutí pravěku Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VY_32_INOVACE_2D.6.18 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Vnímání historického času
Dějepis Starověké Řecko 1.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Antické Řecko (doba železná) Formování městských států (archaické období, 8. – 6. st. př. n. l.)
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Athény za Perikla a peloponéská válka Název sady: Staroorientální.
Téma: ŘECKO-PERSKÉ VÁLKY Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Klasické období Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Poleis. Athény a Sparta Název sady: Staroorientální.
ŘECKÉ DĚJINY.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_03.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk,
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Sparta ve starověku.
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 27 př. n. l..
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Sparta Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9-35_Řecké městské státy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověké Řecko - Vzdělanost a věda.
Digitální učební materiál:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Téma (název prezentace)
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
MĚSTSKÝ STÁT SPARTA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace) Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3655, Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_03_01_19 Předmět dějepis Téma (název prezentace) Starověké Řecko – Městské státy – Sparta a Atény Autor Mgr. Věra Nídrová Metodický popis (anotace) Prezentace pro 6. ročník je určena pro práci na interaktivní tabuli, nebo PC. Seznamuje s městskými státy Spartou a Aténami. Interaktivní cvičení na snímcích 10 - 23 slouží k upevnění nové látky zábavnou formou. Žáci rozhodnou, které tvrzení souhlasí. Správných odpovědí může být i několik. Ty se vždy se zvýrazní a zacinkají. Špatné odpovědi odvezou plachetnice do podsvětí. Kliknutím na plachetnice postupují na další otázku.

Městské státy Sparta a Atény Starověké Řecko Městské státy Sparta a Atény Athény Sparta

Sparta část Dórů si podmanila původní obyvatelstvo vznik městského státu Sparta Sparťané se stali profesionálními vojáky věnovali se pouze vojenskému výcviku spartánská výchova dětí velmi prostý život nevěnovali se vědě ani umění

Spartánská výchova chlapci od sedmi let nežili s rodiči polovojenské družiny skromnost v jídle i odívání cvičení běhu, skoku, zápase, házení oštěpem a diskem učili se psát a počítat od 18 let vojenský výcvik od 20 let vojenské družiny plnoprávní občané až od 30 let dívky vychovávány doma, také tělesná výchova a vojenská průprava

Peloponéský spolek 6. stol. př.n.l. – vojenský spolek téměř všechny státy na Peloponésu všechny státy byly samostatné v době válečného tažení podléhaly vojenskému velení Sparty žádost o pomoc i ze zahraničí

Správa v čele státu dva volení králové dohled 5 volených úředníků soudní a poradní funkci – rada starších = 2 králové a 28 volených starců nad 60 let shromáždění – ostatní muži nad 30 let volba úředníků volba členů rady starších zamítnutí nebo schválení zákonů schvalování válečného tažení uzavření míru

Atény Solonovy reformy – 4 majetkové třídy ze dvou nejbohatších tříd voleni úředníci muži z těchto tříd sloužili ve vojsku jako jezdci příslušníci třetí třídy – nižší úřady, ve vojsku těžkooděnci čtvrtá třída – možnost účastnit se shromáždění zrušení otroctví pro dluhy cizinci v Aténách svobodní, ale neplnoprávní rozvoj umění, literatury i filozofie atické nářečí se stalo základem klasické řečtiny mnoho divadelních i vědeckých spisů vzniklo zde

Správa v čele státu 9 vysokých úředníků z řad aristokracie voleni na 1 rok řešení majetkových sporů náboženské povinnosti vojenskými veliteli předsedali soudům po uplynutí volebního období doživotními členy aristokratické rady později rada pěti set – volit i být volem měl právo každý občan = základy aténské demokracie

Cvičení V následujícím cvičení rozhodněte, které tvrzení souhlasí. Správných odpovědí může být i několik, vždy se zvýrazní a zacinkají. Špatné odpovědi odvezou plachetnice do podsvětí. Kliknutím na plachetnice postupujete na další otázku.

Sparťané pochází z kmene: Keltů Achájů Dórů

Sparťané se věnovali: vojenskému výcviku sportu umění

Sparťané žili: velmi nákladně velmi prostě

Ve Spartě chlapci: od 3 let navštěvovali mateřskou školu od 7 let nežili s rodiči žili od 7 let v polovojenských družinách

Ve Spartě chlapci procházeli vojenským výcvikem od: 15 let 18 let 20 let

Ve Spartě stáli v čele státu: dva volení králové dva dědiční králové jeden volený král

Ve Spartě v radě starších zasedali muži od: 30 let starší 60 let 20 let

Členské státy peloponéského spolku: byly samostatné V době války podléhaly velení Sparty vždy byly podřízeny Spartě

V Aténách mohl ve vojsku sloužit: kdokoli příslušníci 2 nejvyšších vrstev příslušníci 2 nejnižších vrstev

V Aténách bylo obyvatelstvo rozděleno do: 4 majetkových tříd 3 majetkových tříd 5 majetkových tříd

Za Solona bylo v Aténách dlužní otroctví: zavedeno obnoveno zrušeno

V Aténách se umění a filozofii: věnovali nevěnovali

jednodušší než ve Spartě složitější než ve Spartě Správa v Aténách byla: jednodušší než ve Spartě složitější než ve Spartě

Bohyně lásky a krásy Afrodita Ti blahopřeje ke zvládnutí úkolu.

Zdroje RULF, Jan; VÁLKOVÁ, Veronika a kol. Dějepis pro VI. r. ZŠ- pravěk a starověk. Praha: SPN- pedagogické nakladatelství, akciová společnost, 2004, ISBN 80-7235-274-1. KOLEKTIV AUTORŮ. Dějepis 6, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2007, ISBN 978-80-7238-208-8 www.office.com