Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem."— Transkript prezentace:

1

2 Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

3 Dějepis 6.ročník Věra Branšovská

4 Sparta se nacházela na Peloponéském poloostrově. Spartský stát založili Dórové. http://www.google.cz/images?hl=cs&q=Sparta+vojensk%C3%BD+st%C3%A1t&rlz=1R2SUNC_csCZ393&wrapid=tlif129580736428110&um=1&ie=UTF-

5 Dórové byli udatní bojovníci. Po dlouhých bojích si podmanili Lakónii  část jihozápadního Peloponésu Základem Sparty se staly čtyři řecké osady. http://www.google.cz/images?um=1&hl=cs&rlz=1R2SUNC_csCZ393&biw=769&bih=376&tbs=isch%3A1&sa=1&q=Sparta+starov%C4%9Bk+- +%C5%BEivot&btnG=Hledat&aq=f&aqi=&aql=&oq=

6 Obyvatelé Sparty Rozlišovaly se tři skupiny obyvatel: 1) svobodní - PLNOPRÁVNÍ občané 2) svobodní - NEPLNOPRÁVNÍ občané 3) bezprávní - HEILOTI  původní obyvatelé 4) 1&hl=cs&rlz=1R2SUNC_csCZ393&biw=769&bih=376&tbs=isch%3A1&sa=1&q=spart%C5%A1t%C3%AD+otroci&aq=f&aqi=&aql=&oq=

7 Stát- půda Veškerá půda patřila STÁTU. Stát pozemky přiděloval občanům i s heiloty, kteří na ní museli pracovat. http://www.google.cz/images?hl=cs&q=Sparta+vojensk%C3%BD+st%C3%A1t&rlz=1R2SUNC_csCZ393&wrapid=tlif129580736428110&um=1&ie=UTF-

8 Vojenský stát Všichni svobodní spartští muži museli sloužit ve vojsku. Žili ve vojenských táborech, společně se stravovali a denně cvičili. Jádrem armády byl těžkooděnec – hoplita. http://www.google.cz/images?hl=cs&q=Sparta+vojensk%C3%BD+st%C3%A1t&rlz=1R2SUNC_csCZ393&wrapid=tlif129580736428110&um=1&ie=UTF-

9 Příprava k vojenskému životu nastala hned po narození. Slabé děti byly zabíjeny. Od 7 let se o výchovy chlapců ujímal stát. http://www.google.cz/images?um=1&hl=cs&rlz=1R2SUNC_csCZ393&biw=769&bih=376&tbs=isch%3A1&sa=1&q=Sparta+starov%C4%9Bk

10 Příprava k vojenskému životu Bojový výcvik začínal v 16 letech. Mezi 20. - 30. rokem probíhala aktivní služba. Teprve PO třicítce se mohli více věnovat rodinnému životu, ale stravovali se stále společně. Služba skončila v 60 letech. http://www.google.cz/images?um=1&hl=cs&rlz=1R2SUNC_csCZ393&biw=769&bih=376&tbs=isch%3A1&sa=1&q=spart%C5%A1t%C3%AD+otroci&aq=f&aqi=&aql=&oq=

11 Příprava k vojenskému životu Chlapci se již od sedmi let cvičili: v běhu zápase v hodu diskem a oštěpem

12 Příprava k vojenskému životu Také děvčata trávila mnoho času tělesným cvičením. Číst a psát se učili jen málo, více se věnovali hudbě.

13 Správa státu V čele státu stáli dva králové - hodnost byla dědičná. Byli: soudci, knězi. Jejich činnost kontrolovalo 5 vysokých úředníků. Agamemnon krásná Helena

14 Správa státu – v dobách míru se na řízení státu podílela rada starších- 30 členů. O nejzávažnějších otázkách rozhodovalo: Lidové shromáždění - volilo úředníky rozhodovalo o válce či míru http://www.google.cz/images?um=1&hl=cs&rlz=1R2SUNC_csCZ393&biw=769&bih=376&tbs=isch%3A1&sa=1&q=Sparta+st%C3%A1t+-lidov%C3%

15 Izolovanost Sparty Hlavní síla Sparty spočívala v jejich zbraních. Cizinci nebyli vítání. Sparta byla ve výrobě potravin soběstačná. Nerozvíjel se: obchod ani řemeslo  nízká úroveň

16 Zdroje: Pavel Augusta, František Honzák Dějiny starověkého Řecka a Říma učebnice pro ZŠ Nakladatelství práce s.r.o., Praha 1994 www. google.cz


Stáhnout ppt "Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem."

Podobné prezentace


Reklamy Google