Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk.
Advertisements

Finan č ní plán – rozpo č et domácnosti I VY_62_INOVACE_1_2_05 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční plán.
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
„Vedení rozpočtu aneb jak nakládat s důchodem? “ Mgr. Petra Skuhrová REMEDIUM Praha občanské sdružení Konference Život , Praha.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Ing. Lucie Kratochvílová
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rozpočet rodiny. Rozpočet rodiny Co je rozpočet aby rodina předešla problémům s nedostatkem peněz, měla by porovnat své příjmy a své výdaje Rozpočet.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Modelování rodinného rozpočtu
3. téma HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTÍ. Rozpočet - Příjmy Mzdy/platy Mzdy/platy Státní sociální zabezpečení Státní sociální zabezpečení Nájemné Nájemné Úrokové.
Rozpočet domácnosti VY_32_INOVACE_ 19 Mzda, pracovní podmínky.
Rozpočet domácnosti Název školy
Téma: Rodinný rozpočet
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_17 Název materiáluZákonná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_73 8 _ Přímé bankovnictví II. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
 Název školy: Základní škola Název Název školy: ZŠ speciální Litvínov, Šafaříkova 991, okres Most Autor: Mgr. Helena Trnková Název materiálu: VY_32_INOVACE_59_Hospodaření.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Státní rozpočet a daně Občanský výchova 9. ročník.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_730_Hotovostní platební styk AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_729_Platební styk I. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět práce Informační.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
EU_62_A_sada 1_19_M_Typy rozpočtů_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_07 Název materiáluOsobní rozpočet.
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
EU_62_A_sada 1_16_M_Výdaje_Pol
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rodinný rozpočet Autor: Pavla.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI
DUM - Digitální Učební Materiál
RODINNÝ ROZPOČET (PŮJČKA, HYPOTÉKA)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola Opava, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_62_INOVACE_739_Rodinný rozpočet I. Autor Ing. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět práce Informační a komunikační technologie Předmět Ekonomika Ročník 2. Datum tvorby 12. 02. 2013 Datum ověření 25. 04. 2013 Druh učebního materiálu Prezentace doplněná pracovním listem Anotace Prezentace obsahuje výklad rodinného rozpočtu a hospodaření rodiny s příjmy. Klíčová slova Rodinný rozpočet, příjmy, výdaje Metodický pokyn Určeno k výkladu do hodiny a k praktickému procvičení učiva. Žáci samostatně nebo ve skupinách odpovídají na otázky v pracovním listě s možností využití internetu. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

FINANČNÍ GRAMOTNOST RODINNÝ ROZPOČET I.

RODINNÝ ROZPOČET I. - VÝZNAM je plán finančního hospodaření domácností, k sestavení stačí sečít: a)všechny příjmy domácnosti b)všechny výdaje domácnosti  jestliže porovnáme příjmy a výdaje, může být rodinný rozpočet:

RODINNÝ ROZPOČET I. A) Příjmy > Výdaje => Přebytkový rozpočet - peníze máme navíc a můžeme je investovat nebo spořit - B) Příjmy < Výdaje => Schodkový rozpočet – musíme zvážit snížení výdajů a možnost navýšení příjmů, jinak se můžeme dostat do nepříznivé finanční situace -

RODINNÝ ROZPOČET I. C) Příjmy = Výdajům => Vyrovnaný rozpočet - v tomto případě domácnost všechny příjmy vydá a nic jí nezbude pro případ poruchy pračky, opravy auto, opravy střechy, výměnu oken…

RODINNÝ ROZPOČET I.- PŘÍJMY PŘÍJMY DOMÁCNOTI V první fázi dochází k evidování všech příjmů rodiny. Tyto příjmy je nutné uvažovat jako čisté, tedy až po zdanění. Mzdy, Brigády a přivýdělky, Prémie, osobní ohodnocení, Spoření + úroky, Důchod - starobní, invalidní, sirotčí, vdovský, vojenský, Sociální dávky, Nájemné z pronájmu nemovitostí – byt, Výpomoc od rodičů, Výživné, Dividendy – podíly na zisku, Dary.

RODINNÝ ROZPOČET I. Samostatná práce: odpovězte na otázky, pracujte s internetem, ve skupině, konzultujte s vyučujícím. Otázky: 1. Jaký je rozdíl mezi mzdou a platem? 2. Jaká je výše současné minimální měsíční mzdy? a) 7. 968,- b) 8. 000,- c) 7. 550,- d) 5. 800,- 3. Jaká je průměrná výše nástupní mzdy ve vašem oboru? 4. Odvádíme nějakou částku ze mzdy státu, kterou?