Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Lomené výrazy Základní škola Libina, příspěvková.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_09_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_15_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Rovnice s neznámou ve jmenovateli Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_1304_romantismus Téma: Romantismus Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Výrazy Základní škola Libina, p ř ísp ě vková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
POTŘEBY DUM _13.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
City DUM_15.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_18_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Vnímání, poznávací schopnosti
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
HODINY - poznej stejný čas, velikost
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Rysy osobnosti Temperament Charakter
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Neživá příroda - vzduch
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18_M8_Hanak TÉMA: Druhá mocnina a odmocnina
Řady puntíků a čísel.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Mgr. Veronika Vaňousová
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_1605_osobnost Téma: Osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3496 Datum vytvoření: 15. 2. 2012 Datum ověření: 29. 2. 2012

Anotace Prezentace je zaměřená na téma osobnost. Cílem je, aby se žáci seznámili se základními pojmy, zjistili, co vytváří rozdílnost jednotlivých osobností, že každý člověk má kladné a záporné vlastnosti a pro poznání jiných je nutné poznat nejprve sám sebe. Materiál je určen žákům 9. ročníku, pro vzdělávací oblast Člověk a společnost, tematický okruh Člověk hledá sám sebe. Je promítán na interaktivní tabuli a je doplněný animacemi pro lepší přehlednost a poutavost. Prezentace obsahuje vedle stručného výkladu interaktivní úkoly, aktivní hypertextové odkazy na souhrn charakterových vlastností a tabulku základních emocí a závěrečný úkol. Pro spuštění odkazů je nutné připojení na internet. Při ověření žáky velmi bavila aktivita vymýšlení charakterových vlastností na písmena ze jména tak, aby je vlastnosti vystihovaly. Rozpoutala se diskuze a žáci měli možnost zjistit, jestli se liší vidina sama sebe v porovnání s názory spolužáků.

Člověk hledá sám sebe Osobnost

Osobnost Psychické, biologické a sociální znaky člověka osobnost je jedinečná a neopakovatelná - neexistují dva naprosto stejní jedinci osobnost se utváří celý život

Rozdílnost osobností Podle obrázků popiš, co způsobuje rozdílnost lidí: dědičné biologické podmínky vlivy prostředí, ve kterém člověk vyrůstá (rodina, škola…) vlastní činnost člověka – člověk získává nové poznatky, dovednosti, rozvíjí své vlastnosti, utváří si nové vztahy k lidem, věcem, poznává nové souvislosti

Schopnosti například inteligence nadání - talent - genialita

Charakter povaha celek podstatných a stálých vlastností, které charakterizují určitou osobu

Charakterové vlastnosti kladné záporné rozvíjet kladné a potlačovat záporné

A jaký jsi ty ? A - arogantní D - drsný O - odhodlaný L - lstivý F - fanatický Na každé písmeno svého jména napiš vlastnost, která tě vystihuje.

Inspirace …

Temperament určuje sílu prožívání „kliďas“ nebo „pruďas“

Chci-li poznat jiné, musím nejdříve poznat sám sebe ! sebepoznání sebekritika sebehodnocení sebevědomí

Vůle záměrné, vědomé úsilí směřující k dosažení cíle volní vlastnosti - odpovědnost, vytrvalost, rozvážnost, spolehlivost, sebeovládání, zásadovost, svědomitost, sebehodnocení, sebekázeň, sebekritičnost, cílevědomost, samostatnost … vzhůru k vyšším cílům 

Emoce a city subjektivní zážitky libosti a nelibosti provázené fyziologickými změnami základní emoce city - láska, přátelství, nenávist, nepřátelství, závist, žárlivost, pohrdání a opovržení

DÚ: Vyhledej pojmy sangvinik cholerik melancholik flegmatik extrovert introvert egocentrismus altruismus

Citace Kliparty MS Office