AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Pedosféra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Autor: Mgr. Lenka Hrdá Pedosféra.
Advertisements

Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Průmyslová hnojiva Ch_069_Průmyslová hnojiva Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_119_ Ryby mořské TEMA: Živá.
OCHRANA PŘÍRODY Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_01_Člověk a příroda.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad spotřebu energie a zajištění kvality životního.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_7C_12_Téma_Člověk_a_zdraví.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr.Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_154_Druhohory TEMA: Neživá.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_116_Listnaté stromy TEMA:
Přírodověda – 5. ročník, Půda
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Voda Základ života.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
AUTOR: Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_157_ Příroda
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_102_Prvoci
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_15_ZEMĚPIS
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_129_Hmyz - brouci
Různé podmínky života na Zemi
Název projektu: Moderní škola
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_57_JEDNODUCHÉ STROJE
Název projektu: Moderní škola
PŮDY – 2.ČÁST Název : VY_32_inovace_05- PŘ – PŮDY -2.ČÁST
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_158_Planety
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_103_ Plody dužnaté
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: Základní škola Městec Králové
VY_32_Inovace_2.3.4 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 6
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Výukový materiál VY_52_INOVACE_32_OCHRANA PŮDY
Pedosféra = půdní obal země.
DUM_009_ / VYDMUCHOV / ĎURIŠOVÁ/ ČLOVĚK A PŘÍRODA/2012
PŮDA Přírodověda 5.tř. Mgr. Renata Šimková.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
PEDOSFÉRA = půda na Zemi
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_127_Korýši
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy TEMA: Neživá příroda ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2598

Neživá příroda Ochrana půdy

Anotace Žáci budou seznámeni s významem a zásadami ochrany půdy.

Půda Životní prostředí pro rostliny a některé živočichy. Zdrojem živin pro rostliny. Na půdě je závislý život ostatních živočichů. Otázka ? Je na půdě závislý i člověk ? PROČ? ANO NE

Půda obsahuje : Mateční horninu Podzemní část rostlin Drobné živočichy Půdní bakterie

Nezávadnost půdy ovlivňuje : Kvalita ovzduší Čistota vod Nadměrné hnojení průmyslovými hnojivy Nadměrné používání postřiků Snižování lesních ploch

Znečištění půdy vzniká : používáním pesticidů prosakováním znečištěných povrchových vod do podzemních vrstev vyluhováním odpadů ze skládek přímým vypuštěním průmyslových odpadů do půdy Mezi nejvýznamnější látky znečišťující půdu patří: těžké kovy jako rtuť, chrom, olovo nebo kadmium, herbicidy, pesticidy a chlorované uhlovodíky

Znečišťování půdy nadbytečnými postřiky

Kontrolní otázky : 1. K čemu slouží člověku půda? 2. Uveď příklady znehodnocení půdy. 3. Jak můžeš ty zabránit znečišťování půdy?

http:// Použité zdroje: www.enviweb.cz/clanek/vzduch/89651/vyssim-koncentracim-prachu-byla-vystavena-skoro-polovina-obyvatel http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:8103_Liquid_Terragator.JPG http://img.aktualne.centrum.cz/330/24/3302456-odpadky-v-lese.jpg http://www.cecik.cz/photogallery/2005/050601_Mongolsko/img00010.jpg http://