Analýza vnitropodnikového komunikačního systému VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Analýza vnitropodnikového komunikačního systému Autor práce: Markéta Sýsová Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D. Oponent práce: Ing. Lukáš Kučera Červen 2016
Motivace a důvody k řešení problému Pracovní zkušenosti Dostupnost zdrojů Význam účinné komunikace pro firmu Prohloubení znalostí
Cíl práce Cílem práce je analyzovat funkčnost uplatňovaného vnitropodnikového komunikačního systému ve firmě ZIEGLER Automobiltechnik s. r. o.
Výzkumné otázky Jaký je nejčastěji užívaný komunikační nástroj? Dostává se Vám dostatek informací k vykonání pracovního úkolu? Shledáváte závislost u konkrétních nástrojů s řešením vzniklých konfliktů? Jaký nástroj byste více využili?
Metodika práce Sběr dat: Vnitropodnikové materiály Strukturovaný rozhovor Vlastní průzkum Vyhodnocení dat: Analýza získaných dat Komparace Interpretace výsledků
Představení společnosti ZIEGLER Sídlo firmy: Německo Pobočky firmy: Lotyšsko a Česká republika Předmět podnikání: výroba pro automobilový průmysl, elektroprůmysl a výroba zemědělské techniky Zákazníci: Ushin, Hoerbiger, FCi
Zjištěné výsledky Nejčastěji užívané komunikační nástroje
Zjištěné výsledky Zaměstnancům se dostává dostatek informací. Nejvíce z pracovních porad. Problém ve zpětné vazbě. Konflikt se nejlépe řeší pomocí osobního rozhovoru → okamžité řešení → okamžitá zpětná vazba. Rozdílné odpovědi: SAP, firemní časopis, pracovní porady, emaily aj.
Navrhovaná opatření Školení ohledně systému SAP Vlastní internetové stránky Častější pracovní porady s řadovými dělníky Elektronická archivace
Závěrečné shrnutí Výzkumné otázky zodpovězeny Rozdílnost využití nástrojů Zkreslené informace Zpětná vazba Cíl práce naplněn Přínosné informace
Doplňující otázky vedoucí práce Můžete blíže přiblížit termín „matematické metody“ a „aritmetický průměr“?
Děkuji Vám za pozornost.